ארכיון פורומים / סדרות ותוכניות טלוויזיה

רציתי לכתוב...

מאת: חיימון
פורסם בתאריך: 14/08/2010

מאמר זה הולך לגעת טיפה או קצת יותר מטיפה בכמה דברים שהפריעו לי בתוכנית כוכב נולד, ועכשיו קצת לפני הגמר זה הזמן להפיץ את דעותיי. אז לכל מאן דהו שלא מעניין אותו כוכב נולד והתוכנית מבחינתו היא כליל השלמות מוזמן לעבור לכתבה הבאה באתר. וכל מי שלא מתחייב לבוא עם ראש פתוח לרעיונות חדשים אבל גם להרבה ביקורת.

ראשית אומר, שאני מאד אוהב את התוכנית נהנה לצפות בה שבוע אחרי שבוע, אפילו ראיתי כמה פעמים ועקבתי אחרי תוכניות כוכב נולד של ארצות אחרות ופרט של סיימון קורוול Britain's got talent .
לא רוצה שיקראו לי מעריץ של הסדרות הללו אבל גם אי אפשר לקרוא לי אחד שלא מבין.

אז קודם בואו נחזור קצת אחורה אבל לא יותר מידי אחורה כדי שלא יגידו "זה לא מדויק" (מרגול) או ש"זה פאסה" (גל) או חס ושלום ש"אבד על זה הקלח" (דנה) ? ונבקר את השופטים היקרים של כוכב נולד, כי איך אמרה מרגול בתוכנית ה 33 לעידן עמדי לא אותי מבקרים ..., אז הנה אני בא לבקר אתכם השופטים.
אז שופטים יקרים כדאי שתתחילו לבדוק האם אתם מסונוורים, אולי אתם בעלי ראיה צרה ובעיקר האם אתם מצליחים לקרוא את הקהל ולהבין מה גורם לו לסמס, כי אחרי הכל למה אתם שם?.
אז כפי שאמרתי הבה נחזור תקופה אחת אחורה לתקופת כוכב נולד רוני דלומי, לא יכולתם שלא להתאפק בחורה שעוד באמצע התחרות ידעתי מעל לכל ספק שהיא הולכת לגמר ואפילו הולכת להיות פייבוריטית חזקה ראיתם בה כמתמודדת חלשה ושבוע אחרי שבוע הקפדתם לקטול ולבקר... לכל הדעות ואני בראשם אגיד על עצמי שההבנה שלי במוסיקה מאד נמוכה, גם בטח במה קהל יאהב אבל אם זה היה כל כך ברור לי איך זה שהדבר לא היה ברור לכם?
יש לי כמה ניחושים חלקם קשורים בקונספירציות שאותם לא אציג (אתם מוזמנים לרשום בתגובות את דעתכם) אבל אולי חטאתם בחטא הקיבעון היצרתי, האם רק דעתכם ליצירתיות נחשבת... האם מרגול, רק אישה עם קול חזק דמוי קורין אלאל, מיי פיינגולד, דיאנה גולבי (ושאר שכפולים) יזכו ממך להערכה כל תוכנית למרות שלפעמים בואו נודה בזה , זה חס ושלום חוזר על עצמו ווקלית?
ואיך אתם השופטים תמיד מצליחים כל תוכנית למצוא איזה מסכן עם קול יותר צלול מהכינרת או כוכב נולד אמיתי כזה שבה מהשכונה ולא היו לו יכולות לפרוץ מסגרות או שלא מדייק כי הוא לא למד אף פעם מה זה לדייק ולרדת לו פעם אחר פעם לנשמה בלי באמת להסביר לו מה הוא עושה לא בסדר.

ועכשיו ב FF לעונה הנוכחית, הפעם השופטים קיבלו חיזוק דמוי פאבלו רוזנברג, לתוספת הזו יש שתי פנים, האחת לא ברור למה דווקא פאבלו כלומר למה לא מישהו סטייל שלומי שבת, שהוא יוצר אשר לעניות דעתי כל אחד בארץ יוכל למצוא לפחות שיר אחד שלו שהוא אוהב. מצד שני פאבלו מביא צבע חדש לדעות השופטים ולכן יש לברך על כך.
אך זה לא מספיק, לא מספיק להכניס צבע חדש לדעות כדי להסוות בעיה, והנה גם העונה אנו נתקלים במקרים כמו של מעיין בוכריס בעלת הקול המדהים שהייתה לדעתי מקרה דלומי 2 לעניין הקול אך השופטים דאגו להנמיך ולהנמיך אותה בדעת הקהל תוכנית אחרי תוכנית.
הצרה של מעיין היא שכבר הייתה רוני דלומי אחת,ושהשופטים הצליחו להרחיק צופים ממנה, הצרה של השופטים היא שלא היה אור גלעדי קודם ולכן שוב צפויה להם לדעתי מכת תוצאות אלא אם כן ניסיונות של מעריצים של אחרים לעשות לו דה תחרותיזציה (מושג חדש שלי) יצליחו (דוגמה חיה: http://tinyurl.com/39hnu35 )... הביקורת של השופטים לא נגמרת באור גלעדי אלא בכלליות קחו את עידן עמדי, ושאר תגליות שהיו נשארות מחוץ למעגל המוזיקלי אלמלא התוכנית מקבלות חיזוקים מידי פעם וגם אז לא בפה מלא. הבעיה שלי היא בכך שבשלבים הראשונים של התחרות לדעתי דעת השופטים חשובה ביחס לכמה קולות יסומסו ולכן פספסנו הרבה קולות גדולים בדרך על סמך דעות מקובעות.
כפי ששמתם לב עד עכשיו הקפדתי לא לבחור צד כי גם אין לי צד, וגם אני לא נגרר לקטילת מתמודדים אבל יש שני מתמודדים שגוררים תגובות כאלו נפעמות שזה כבר מוגזם דרכם ניתן להבין את הקיבעון המחשבתי של מה צריך כדי להרשים את השופטים של כוכב נולד. (הויכוחים מתחילים אם זה לא קיים)
א. אם את אישה את צריכה קול צרוד ולהיות כוחנית ווקלית.
ב. אם אתה גבר אתה צריך להיות עם קול מאד מאד מיוחד ואו תיאטרלי ומקורי,
בכל מקרה תמיד טוב אם תיקח שיר ותשנה אותו בעיבוד שלך השופטים אוהבים דברים חדשים גם אם לרוב הם נשמעים לא טוב. אחרת איך תסבירו את כל השירים שאוהד לקח לעצמו כמלאכת אומנות מבחינת השופטים?וזה לא רק אצל אוהד סטטיסטית כל אחד ששינה שירים חובק בחום וכפי ששמתם לב לכללים הכי קשה להיות אישה בתחרות הזו כדי לרצות את כל השופטים...

אז נכון אולי אפשר לומר שאני זה שמקובע, אבל אני לא,כי עלי אי אפשר להביא 2 חוקים ואיזה כלל אצבע שיאמר מה אני תמיד אוהב בניגוד לשופטים של כוכב נולד.

אז יש לי כמה הצעות לשיפור
הראשונה היא בהתקשר לבעיית השיפוט כי הכי קל לתת ביקורת ולהמשיך הלאה, בעונה האחרונה של לבריטניה יש כשרון (הכוכב נולד שלהם) במהלך התוכנית חיברו קבוצות של זמרים לשופטים שהתאימו לסוג היצירה שלהם כך הם יכלו לקדם אותם ולעבוד איתם על דברים שהיו טעונים שיפור. אני חושב שתהליך שכזה עם מתמודדים שבאו בלי הרבה רקע מוסיקלי הוא מאד חשוב כדי שמרגול תוכל לתת להם ביקורות כמו "אתה לא מדייק" ושיהיה לזה איזה בסיס מבחינת אותו מתמודד.

ההצעות הבאות הן קצת יותר כלליות בשביל לתת קצת גיוון בתוכנית
אולי כדאי להתחיל לקחת גם קבוצת זמרים ולא רק בודדים או זוגות כפי שראינו בעבר. זה מצליח בחוץ לארץ אולי זה יעבוד גם כאן...
והצעה טכנית, בכל אודישן ובטח בתחרות שיפוט לא נראה לי הגיוני שהשופטים יושבים בצד הבמה ולא ממש מול המתמודדים. לראות להם את הלבן שבעיניים כשהם שרים ולא רק איך הם מצטלמים במוניטורים.

מלבד הביקורת שעשיתי על השיפוט, יש לי גם הרבה דברים טובים לומר על התוכנית , אני חושב שהתוכנית עדין ולמרות מה שאמרתי משתבחת מבחינת איכות הפקה, ורעיונית עם השנים, יש לא מעט דברים שאני חושב שעל התוכניות בחוץ לארץ ללמוד מאיתנו.
האולפן המדהים שנבנה לתוכנית, היוצרים המדהימים שיוצא לנו לשמוע כמעט כל שבוע והעבודה שלהם עם צעירים שרוצים גם להצליח במוסיקה מאד יפה בעייני.
גם אופן גילוי ונתינת הזדמנות לשירים חדשים ומקורים מופלאה וראויה לשבח. האומץ ללכת על שידור חי עושה את שלו ובאמת נותן תחושה של להיות שם בלייב. והאפשרות לראות את מאחורי הקלעים באתר מקו תוך כדי הפרסומות (גאוני) .

וכל עוד לא מורגשת התערבות הפקתית בדעות הקהל כך שהקהל הוא באמת אחרון שקובע(או לפחות כך נראה), ונראית הפרדה דיי בולטת בין זה שההפקה מקצועית ורוצה שכולם יצליחו לבין דעת השופטים שדיי ברור לאן היא נוטה המצב עוד בסדר ויש לתוכנית לגיטימציה להמשיך וליצור.

~תודה~

דיון (0)