המסך המפוצל

מהפך אל הפחת

קונספט שגוי, יחצ"נות סמויה וחובבנות ישראלית בנאלית - את כולם תוכלו למצוא ב"מהפך", בהנחיית אורנה דץ

מאת: דודו כהן

פורסם: 09-09-2001
3 תגובות
קשה לדבר על פספוס גדול יותר מתכנית האופנה "מהפך" בהנחיית אורנה דץ. לכאורה, מדובר במגזין אופנה אשר מתבסס בעיקרו על העיקרון המצליח של "יפה על חשבוננו". בפועל, מדובר בתכנית חובבנית אשר חוטאת לקונספט שעל פיו נבראה.

בשבוע האחרון התארח זוג חביב ונשוי, אשר מתקרבים אל שנות הארבעים שלהם. לבד מהיותו של הגבר בעל קסם אישי רב-נוכחות, לא ניתן היה למצוא נקודות זכות רבות במהלך ה"שינוי הדרסטי", כפי שהגדירה זאת הגברת דץ. הגבר והאישה באו בלבוש מרופט-משהו, כשמטרת התכנית היתה לעצב את בגדיהם - אחד כרצונו של השני.

האישה רצתה את הבעל בסגנון מחויט יותר ואילו הוא חשק באשתו במלבושים צעירים ומושכים כבעבר.

מה שעשו מעצבי האופנה ה"מהוללים" מתבטא בשינוי חסר כל מעוף: אותם אנשים הגיעו כשהם לבושים בבגדים יומיומים, ואילו המעצבים הלבישו אותם בבגדי ערב מחוייטים ורשמיים. קונספט ה"יפה על חשבוננו", כמקובל וכראוי, לא התבטא בשינוי הקו (הם באו בקו יומיומי והלבישו אותם בקו של בגדי אירועים) אלא בהתאמה של לבוש חדש כתחליף לזה הישן. משמע: הם באו בבגדיהם הרגילים וביקשו להתלבש יפה יותר מהבחינה היומיומית. צוות התכנית, מבחינתו, בחר בדרך הקלה ובמקום לבחור להם בגדים ליומיום עם טאץ` מוקפד ומעוצב יותר - העניק להם בגדי ערב. מישהו רואה את הקשר ביניהם? אם כן, הודיענו בהקדם.

בנוסף נציין, כי אין זה סוד גדול הוא שמעצבי האופנה המופיעים בתכנית משלמים עבור השתתפותם. כן, מה ששמעתם. מסריח כמו שזה נשמע, שלא לדבר על הפומפוזיוניות המתלווה לנימת ה"מגזין" עצמו, אשר הכל מתבצע בו הפוך: מעצבי אופנה משלמים כדי להשתתף (שזה כמו לגבות תשלום מזמרים עבור השמעות שיריהם ברדיו) כך שניתנת במה לבעלי הממון ולא לבעלי הכישרון, האורחים מולבשים בסגנון אחר לגמרי ממה שהתבקש בתחילה וראיונות בעלי פוטנציאל עם סלבריטיז (חני נחמיאס לדוגמה) הופכים למגוחכים ונדושים, אם להתבט בעדינות אופנתית.