המסך המפוצל

לסיכום...

כל מיני אנשים מתייחסים ל"באפי" ול"אנג`ל" בסיכומי השנה שלהם, ואנחנו מגישים לכם מקבץ. הזהרות ספויילרים משולבות בכתבה - שימו לב!

מאת: Which Witch

פורסם: 05-01-2003
19 תגובות
ו?וי, עברה עוד שנה! טוב, עכשיו חייבים לסכם לא? סיכומים זה הכי באופנה. אז הינה הסיכום האולטימטיבי - סיכום הסיכומים שסיכמו אנשים אחרים שהם לא אנחנו, ובהם נתנו כבוד למי שצריך - ל"באפי", ל"אנג'ל", ולג'וס ועולמו. זהירות מהספויילרים המפוזרים!


"אנטרטיינמנט וויקלי" אוהב קליימקסים

מגזין הבידור "אנטרטיינמנט וויקלי" מדרג את הטלוויזיה הטובה ביותר לשנת 2002, ובאפי זוכה למקום השמיני המכובד, ולסופרלטיבים נעימים הכוללים ספוילר ענק לעונה 6:

"הסדרה הציגה בסוף העונה השישית את אחד מהקליימקסים המדהימים ביותר שלה, כשווילו, בהופעה מבריקה של אליסון האניגן, השתלחה בנקמנות אלימה ב"שלישית החנונים" שהרגו את אהובתה. כן, העונה לא הייתה אחידה... אבל רמתן של היומרות והדמיון בהתמודדות כנגד רשעים היא תמיד גבוהה בצורה נפלאה."



ב-USA Today מרוצים מהתאוששות "באפי"

רוברט ביאנקו מ-USA Today מדרג אף הוא, ואצלו "באפי" היא במקום השביעי, עם תזכורת קטנה ל"אנג'ל":

"7. "באפי": הסדרה חוזרת לכושר. מסתבר שמה שהיה חסר בעונה שעברה זה מטרה, לא הומור. אין בעיה כזו בעונה הנוכחית, בה באפי נלחמת שוב כדי להציל את העולם... ביחד עם הספינאוף "אנג'ל", שלה בעצמה יש עונה בלתי-רגילה, "באפי" נשארת סדרת הפנטסיה המפותחת ביותר והמהנה ביותר."



דמויות ש-TV GAL אוהבת במיוחד

TVגאל מהאתר Zap2it, מבקרת הטלוויזיה הרישמית של הרשת (או ככה לפחות זה מרגיש לפעמים), מדרגת את עשר הדמויות האהובות עליה מכל הסדרות ששודרו השנה. במקום השלישי ספייק, במקום הרביעי ווסלי. וכך אמרה על הדמויות, כולל ספוילרים גדולים לעונות 6/3:

"3. ספייק ב"באפי קוטלת הערפדים": דרוש שחקן נדיר כדי להצליח להחזיק את הרגעים השקטים שוברי-הלב, את העצב והייסורים, את ההומור, ההרס וההרואיזם בתוך תפקיד אחד. הניסיון שלו לאנוס את באפי בעונה השישית היה יכול להרוס את הדמות, אך זה לא קרה. וזה בזכותה של משחקו המעולה של ג'יימס מארסטרס."

"4. ווסלי ווינדהם-פרייס ב"אנג'ל": מאז שפגשנו אותו, הפך ווסלי, אלקסיס דניסוף, מצופה חסר אונים, לצייד שדים קשוח, לחבר נאמן, לאדם אפל ומעוות כל כך, שחבריו לא יוכלו להתחיל להבין. ואנו עקבנו אחריו לכל אורך הדרך."



הציטוטים הנבחרים של TV GAL

ושוב הגורואית מסכמת, והפעם את ציטוטי הטלוויזיה שאהבה ביותר השנה. "באפי" זכתה ל- 6 ציטוטים נבחרים, עם שורות של ווילו, ספייק, אניה, באפי ואנדרו. "אנג'ל" צוטטה 4 פעמים, עם משפטים של ווסלי, ליילה, פרד וקורדיליה. למי שקופץ לקרוא את כל הרשימה - ספויילרים ענקיים לעונה 6 כבר בציטוט השני ברשימה.



TV GAL ממשיכה להעריץ את "באפי"

ומדרגת אותה במקום הראשון ברשימת תוכניות הטלוויזיה הטובות ביותר של 2002. היא מפרטת (שימו לב, הלינק המקורי כולל ספויילרים לעונה 7):

"בעונתה השביעית, "באפי" היא עדיין הסדרה לה אני הכי מחכה כל שבוע. היא עדיין זו שמפתיעה אותי, שגורמת לי לדמוע או לצחקק, שעושה לי צמרמורות ומעניקה לי הכי הרבה תגמולים על צפייה... היא גם מציגה את אנסמבל השחקנים הטוב ביותר והכי-נדפק-בפרס-האמי בטלוויזיה... אין יותר טוב מזה. אלה שמעולם לא צפו בתכנית ממשיכים להפסיד."

כמו כן, נותנת TV GAL ציון מיוחד ל"פיירפליי", כ"הסדרה שהכי שווה להציל". אמן.



"באפי" משתלטת על רשימת דמויות המד"ב הטובות ביותר של SFX

המגזין הבריטי ערך סקר לקביעת דמות המד"ב (והפנטסיה, כנראה) הטובה ביותר בכל הזמנים. ד"ר הו זכה במקום הראשון (אויש, הבריטים האלה), אך מיד אחריו התייצבו ספייק, ובאפי, ווילו ואנג'ל. נוכחות מדהימה של אנשינו ברשימה כה מכובדת, שסוגר אותה לא אחר מאשר גאנדלף האגדי. הרשימה:

1. ד"ר הו
2. ספייק
3. באפי
4. John Crichton
5. Aeryn Sun
6. האן סולו
7. ווילו
8. דרת' ווידר
9. אנג'ל
10. גאנדלף



"סאנדיי טיימס" בוחר בספייק ל "סופרסטאר הפאן-פיקשן של השנה"

בסדרת כתבות על תרבות הרשת, בחר העיתון הבריטי ה"סאנדיי טיימס" לציין את תרבות הפאן-פיקשן כ"התופעה הלא-מדווחת ביותר ברשת". הקטע התמקד באהבה של כותבי הפיקים לצוות דמויות למערכות יחסים לא צפויות, ובעיקר בפופולאריות של מערכת היחסים בין ספייק לבאפי, מיד כשהצטרף הערפד לסדרה כאויבה המושבע של הקוטלת, ואלפי הסיפורים שנכתבו עבור הזוג.

"ספייק הוא כוכב-השנה שלנו, מפני שקו-העלילה הזה [בו תמכו כותבי הפיקים] השתלב גם בסדרה עצמה, והדבר מצביעה על ההשפעה ההולכת וגדלה של המעריצים על החלטות יוצרי התכניות."

למרות שהעיתון מתמקד אך ורק באופציה הספאפית, ומתעלם מכל שאר הצירופים האפשריים של זוגות שחלק אחד מהם הוא ספייק, אין ספק בכלל שמגיע לו תואר "סופר-סטאר הפאן-פיקשן" השנה, וגם בשנה הקודמת. אין דמות בבאפיוורס שזוכה לכמות כזו של מילים שנשפכת עליה, בכל דרך אפשרית.



פופ-קנדי אוהבת את ווילו

כתבת המגזין USA Today וויטני מת'סון, היא פופ-קנדי, בחרה את 100 אנשי השנה שלה, ואליסון האניגן הגיע למקום ה-6 המדהים! עוד אומרת פופ-קנדי, תוך כדי שוב פעם ספויילר כללי-אך-עם-זאת-גדול לעונה השישית:

"האם יכולה בכלל להיות "באפי" בלי ווילו? ממש לא! לאחר שנים בתפקיד המכשפה הטובה, אליסון הפתיעה את כולם כשהפכה למרושעת שחורת-עיניים ופסיכוטית לתפארת. לא פחדתי ככה מאז תמונת החתונה של לייזה מינלי."



הקהילה מחלקת כבוד להישגים הלסביים

ואם כבר עסקנו בווילו, אז בואו נדבר על ווילו עם טארה. אתר האינטרנט של מגזין החדשות ההומו-לסבי ה- Advocate, דירג את עשרת הרגעים שמילאו אותו גאווה בטלוויזיה של 2002. במקום השלישי ניצבת "באפי", או ליתר דיוק צמד המכשפות האהובות עלינו (שימו לב לספויילרים גדולים לעונה 6):

"3."באפי": טארה מתה; ווילו נהיית מסוכנת; המעריצים מתמרדים. אנחנו נהנינו מהכל."



הרקולס חושב שאין יותר cool מ"באפי"

הרקולס מהאתר Ain't It Cool מדרג את "באפי" במקום הראשון ברשימת 20 הסדרות הטובות של השנה. "פיירפליי" במקום 4, "אנג'ל" במקום 9, ושוב מצויין ווסלי שלנו כדמות בולטת. מי שמקליק לקרוא את כל הרשימה, זהירות מספויילרים לעונות החדשות, בעיקר ב"אנג'ל" אך גם מעט ב"באפי". להלן קטעים נבחרים, ללא ספויילרים:

"1. "באפי": הסדרה הטובה ביותר בטלוויזיה... רוב הפרקים ששודרו עד כה מהעונה החדשה הפגינו בידור מצולם ברמה עולמית, בכל סטנדרט שהוא, והסדרה אישרה מחדש את מעמדה כמצחיקה ביותר ובעלת הכתיבה המשובחת ביותר בטלוויזיה."

"4. "פיירפליי": איך קרה שסדרה קומית-רצינית כה מלאת-השראה, והסדרה החדשה הטובה ביותר בשנת 2002, הייתה כל כך איטית במשיכת קהל?... האם מעריצי המד"ב התבלבלו לנוכח המראה המערבוני?... באופן ברור, ככל שאנשים צופים ב"פיירפליי", על הקאסט הגדול והמתוחכם שלה והדמויות הקבועות והמשעשעות, הם אוהבים אותה יותר."

"9. "אנג'ל": העונה הרביעית של "אנג'ל" מסתמנת כבר עכשיו כטובה ביותר שלה. כל הפרקים ששודרו ממנה עד עכשיו היו מצוינים, אך שניים מהם במיוחד נכנסים לרשימת הטובים ביותר של הסדרה... [ווסלי] התפתח להיות אחת הדמויות המתוחכמות והבלתי צפויות ביותר בכל עולם הטלוויזיה."



"אנג'ל" טובה יותר מ"באפי"

דייב מייסון מ- RecordOnLine דירג את 10 התכניות הטובות ו-10 הגרועות השנה. באופן מפתיע אולי, "אנג'ל" דורגה במקום ה-6, מעל "באפי" אשר במקום ה-7. בכתבה המקורית יש ספויילרים לעונות 7/4.

"6. "אנג'ל": הספינאוף של "באפי" ממשיכה לייצר הפתעות בעודה לוקחת את LA, ואת העונה, אל הגהנום."

"7. "באפי": חזרה להיות הסדרה שמעניקה לגיבורים את הכוח להתמודד עם הרשע... שיפור גדול מהעונה הקודמת, שהותירה את באפי ביותר מדי דיכאון. הסדרה חזרה למה שהפך אותה לענקית מההתחלה: גיבורים שמסוגלים להתבדח כשהם מפוחדים, ואמיצים ברגעים הקריטיים."



TV-GUIDE עושים טובה

עיתון הטלוויזיה הפופולארי ביותר בארה"ב, שמתפרסם בערך מהיום שהיתה טלוויזיה, דירג את עשרת הסדרות הטובות לשנת 2002. בראיון ב-CNN על הדירוג, גימגמה על "באפי" ליסה ברנהרד, סגנית-עורכת של העיתון (ספוילר קליל וכללי לעונה 6):

"זו תהיה כנראה השנה האחרונה של "באפי"... אבל התוכנית הזו כ"כ מצליחה באופן עקבי לעסוק באמת בהלך הרוח של אנשים צעירים, וזאת במסגרת ערפדית-גותית. היא משתמשת בהומור, דרמה, עשתה פרק מוזיקלי שהדהים את כולם. אף אחד לא חשב שהשחקנים האלה יכולים לשיר, ודי נאנחנו וחשבנו, אוי, הם הולכים לנסות לעבור את הגבול אפילו יותר. והיו להם שירים נפלאים, שנכתבו ע"י ג'וס ווידון, ולסדרה פשוט באמת יש אהדה רבה ומתמשכת. אז היינו חייבים - אתה יודע, היינו חייבים לתת לה קרדיט". ווי, תודה.
ותודה ל-JW.

הרשימה המלאה:
1. 24
2. CSI "זירת הפשע"
3. Curb Your Enthusiasm
4. Alias
5. חברים
6. הסופרנוס
7. באפי
8. ריימונד
9. Boomtown
10. בנות גילמור



כל מה שאני רוצה לקריסמס זה ספייק

מאט רואש, מבקר הטלוויזיה של TV GUIDE, בחר ב-"50 הדברים עליהם אני מודה השנה", ובמקום 50 ניצב ספייק.

"50. ספייק: הג'יימס דין של עולם המתים, משוחק עם סקס אפיל סרדוני ע"י ג'יימס מארסטרס, מוסיף טעם ברוטלי ולב מתייסר ומריר לסדרה "באפי". תקוע בין טוב לרע... ספייק הוא סוג של אנטי-גיבור שעבורו נוצרו כתות מעריצים."



הבריטים אוהבים את "באפי"

"באפי" נבחרה לתוכנית הטלוויזיה האהובה ביותר בעשר השנים האחרונות ע"י הצופים הבריטיים. הרשימה:

1. באפי קוטלת הערפדים
2. המפקח מורס
3. The Bill (סדרת משטרה)
4. תיקים באפלה
5. רחוב קורוניישן (אופרת סבון מיתולוגית)
6. חברים
7. איסטאנדרס (עוד אופרת סבון מיתולוגית)
8. Pop Idol (תוכנית ריאליטי)
9. Big Brother (עוד תוכנית ריאליטי)
10. הראיון של מרטין באשיר עם הנסיכה דיאנה



מדהים-אך-נכון: לא כולם בעדנו

המבקרים של E! On line, הוכיחו שנית שהם על סמים קשים, כשברשימת המתנות שהיו רוצים לתת במסגרת חג המולד הייתה מתנה גועלית במיוחד לסדרה "באפי קוטלת הערפדים":

"יתד בלב. זו היתה תכנית מעולה, אבל באמת הגיע הזמן שתמות מוות מהיר וחסר כאבים - ותתחיל לחיות חיי נצח בשידורים חוזרים ו- DVD."

(כן, ידוע לי שיש בינינו אנשים רבים שהיו מאחלים בדיוק את אותו הדבר לסדרה, למרות אהבתם הרבה אליה. ועל זה אני אומרת - טוב, סמים קשים יש בכל מקום.)



לסיום... ג'וס הוא היוצר הבולט בתחום המד"ב

פורטל SyFy דירג את עשרת היוצרים המובילים במד"ב השנה, וגו`סינו הגיע למקום הראשון:

"1. ג'וס ווידון: מכל הדיבורים על גורלה של סדרתו "באפי קוטלת הערפדים", והכישלון המתוקשר-מאוד שלו, "פיירפליי", ווידון בהחלט שלט בחדשות... השנה הקרובה גם היא יכולה להיות שנה גדולה לווידון, מכיוון שגורלה של "באפי" כסדרה עדיין לא מוחלט, ווידון יכול להפיק סדרה חדשה לגמרי, או למצוא חיים חדשים עבור "פיירפליי"."

8. למקום השמיני הגיעה דווקא שרה מישל גלר, בעיקר בגלל שהשאלה: "האם יש חיים אחרי באפי?", והתהיות לגבי כוונותיה של שמ"ג להמשך הקריירה.


אני לא יודעת מה אתכם, אבל אני אישית מאחלת לכולנו ששמ"ג תמשיך לעשות את מה שהיא עושה כה טוב, ש"פיירפליי" תמצא בית חם שיטפח אותה כפי שמגיע לה, ושגו'ס ימשיך להיות האלוהים שהוא.


שנה טובה ויאללה דג!