המסך המפוצל

לא מצחיק

ההשוואה בין הקבוצה החדשה של `דומינו` לבין קודמיה היא בלתי נמנעת, ומעוררת דחף בלתי נשלט לדפיקת הראש בקיר

מאת: שגיש

פורסם: 14-07-2001
0 תגובות
את `פלטפוס` הכרנו לפני הרבה שנים. קבוצה עלומת שם, חדשה משהו, משודרת בנבכי שעות הצהריים של ערוץ 2, צוברת לאט לאט תאוצה ושם, אבל בעיקר נשארת עדיין עלומת יודעין. תוכנית שמייעדים אותה לנוער ולמשועממים שנמצאים מול המרקע בשעה שתיים וחצי בצהריים, מצולמת במקלט נגד הפצצות, הפקה דלת תקציב שכזו, שאם ילך ילך. מה יש להפסיד. במילא יש שעת חלון. הקבוצה הראשונה של הפלטפוסים, קבוצת האם מה שנקרא, עם הזכר היחיד ששרד מהם עד עכשיו - ילדים סורגים - פלוס מינוס נכחדה.

ל`פלטפוס` היו חמש דקות התהילה שלהם, והם פינו את הבמה, אבל לא לפני שהפכו לאלוהים בתחומם ולא לפני שהכשירו את הקרקע לדור הבא. אחרי שצברו את הכבוד וקיבלו שעת שידור סבירה יותר (חמש וחצי) ורכשו לעצמם שם ומוניטין, דאגו לטפח את בני זקוניהם, קבוצת ההמשך `דומינו`. גם הם, באותו מיקום מכובד של שעת אחר צהריים שנויה במחלוקת, צברו את הכוח שבבידור, ואפילו שומעים מהם עד היום. גם הם פינו מקום לדור הבא.

יש משהו מאוד מאכזב, ועוד יותר עומד הנטל על ילד קטן, שהוא נצר למשפחה של מצליחנים. כשהאבא גנרל, האח מפקד שייטת והילד רוצה להיות צייר, יש בזה משהו מאוד מיוחד. אבל כשהאבא גנרל, האח מפקד שייטת והבן מנסה להתקבל לצנחנים אבל לא יכול לרוץ אלפיים, יש בזה משהו מאכזב. עוד יותר מאכזב זה כשהוא שחצן ועדיין לא הולך לו.

קבוצת הבת החדשה של `פלטפוס` ז"ל ו`דומינו` הקודמים, היא `דומינו החדשה`, היא שעת אבל טלוויזיונית. שעת אבל לא רק כי הבדיחות לא מצחיקות, שעת אבל לא רק כי הם מנסים כל כך חזק שזה מוגזם, שעת אבל לא רק כי רוצים להתאבד כשרואים את הקבוצה החדשה הזאת, אלא בעיקר שעת אבל כי אי אפשר שלא להשוות אותם לקודמיהם ולקחת את הרצון להתאבד עוד צעד אחד קדימה. הקבוצה החדשה של דומינו היא כשלון אחד גדול, ובנושא הזה יש קונצנזוס.

פרט לניסיון להעתיק את כל מה שטוב בקבוצות הקודמות (מ`נווה חמציצים` לתחנת המשטרה החדשה), לקחת דמויות ולקבע אותן (מ`צחי` והרוסיה הצווחנית לקיבוצניקית מנהלל (אוי, אלוהים), ו/או לקצינת המשטרה, ו/או לכאילו ערסית מהשכונה ו/או לאחות הרחמנייה עם משקפי השחייה) ולהגזים בתנועות כדי להצחיק, הכי ניכר על פניהם של החדשים האלה שהם פשוט, עצמם כמו שהם, לא יודעים להצחיק, ועל כן הליהוק הוא תמוה.

איך זה קרה? למה לעזאזל עוד משדרים אותם? ולמה, ריבונו של עולם, למה עוד עושים להם פרסומת כאילו הם הדבר הכי חם כרגע?