המסך המפוצל

ג`ואי פוטר מגמרת

וזה לקח לה רק ארבע עונות ושבע עשרה שנה. יהלה מהגגת על ההתמהמהות

מאת: יהלה

פורסם: 17-07-2001
0 תגובות
הגיע הזמן!

לאחר ארבע עונות, ארבעה חברים רציניים ואינספור שיחות על הנושא, ג`ואי פוטר סוף סוף עשתה את המעשה.

למה, למה זה לקח לה כל כך הרבה זמן?

אפשר להוריד מרשימת התשובות האפשריות את רצון התסריטאים למצוא חן בעיני קהל שמרני. אם זה היה העניין, הרי שדמויות כמו ג`ן או איב מעולם לא היו נראות על מסכינו, רומן כמו זה של פייסי ותמרה מעולם לא היה עולה על הדעת וג`ק ונטייתו בכלל היו נעלמים מהעין.

אז למה לקח לה כל כך הרבה זמן לאבד את בתוליה?

ג`ואי פחדה. היא עדיין מפחדת. ממה? בואו נניח רגע את סוגיית דוסון בצד. עדיין איכפת לה ממנו, היא לא רוצה לפגוע בו, תמיד יהיה בה חלק שעדיין יאהב אותו, הוא היה האהבה הראשונה שלה, הוא החבר הכי טוב שאי פעם יהיה לה, בלה, בלה, בלה... מה מסתתר מתחת לכל זה?



אולי זו העובדה שג`ואי מעולם לא ראתה או חוותה מערכת יחסים נורמלית. אבא שלה בגד באימא שלה, בעוד היא גוססת. אחותה ילדה תינוק לחבר השחור שלה, שלמשך כחצי עונה נעלם (באמת מעניין למה). והדוגמה היחידה שהיתה לה ליחסים מושלמים, הוריו של דוסון, נשברה לרסיסים (אומנם היא השתקמה מאז, אבל מי אנחנו שנרד לקטנות?). בקיצור, ג`ואי לא יודעת איך הדברים אמורים להיראות. וזה מפחיד אותה. ג`ואי אוהבת לדעת הכל. ג`ואי אוהבת להרגיש בשליטה. ומעבר לכך שהיא לא מצאה דוגמא ראויה, הרי מי בעצם יכולה (או יכול) לדעת מה יקרה אחרי שהאקט האסור יתבצע. אם נביט לרגע בסדרה אחרת נגלה עולם דימויים אכזרי למדי: באפי שכבה עם אנג`ל, והופס, הוא איבד את נשמתו. זו דוגמא קיצונית למדי, אבל זה הפחד הגדול של כל אחד מאיתנו. הפחד שתיתן למישהו את מה שהוא רוצה, ותגלה שהוא לא מי שחשבת שהוא. ג`ואי לא הודתה בזה, אבל גם אחרי תשעה חודשים, היא פחדה ממה שיקרה אחרי שהיא תשכב עם פייסי. כמובן שאנו, הצופים, ידענו יותר טוב מזה. אנחנו סמכנו על פייסי. אבל לג`ואי זה היה קצת יותר קשה. היא הייתה צריכה לראות אותו דוחה מישהי אחרת כדי להבין כמה מזל נפל בחלקה. כל הדברים הטובים שהוא עשה למענה, האדם שהוא הוכיח לה אינספור פעמים שהוא - זה לא הספיק.

אבל בסוף זה קרה. ג`ואי פוטר איבדה את בתוליה.

ועכשיו נותרה שאלת דוסון. גם בתור מעריצת ג`ואי-פייסי אדוקה (וכנמנעת מספויילרים אדוקה אף יותר), משהו בתוכי האמין שאיכשהו ג`ואי ודוסון יהיו הראשונים זה של זו. אז זה לא מה שקרה. אבל אין ספק שעכשיו, בתור הבתול האחרון, דוסון יהיה חייב לדוש יותר בנושא. אחרי הכל, הוא דוסון. תציבו בפניו בעיה, והוא ידאג לטחון אותה עד דק. ואז, אולי, גם לדאוג לכך שהיא תיפתר, בדרך זו או אחרת.

ג`ואי פוטר איבדה את בתוליה.

ברוך שפטרנו!