המסך המפוצל

"אני יאיר לפיד"

אייל קיציס, שבעונה החדשה קצת יותר אקטיבי, מתגלה כבדחן לא קטן

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 02-08-2001
0 תגובות
אולי זה רק אני, אבל התוכנית האחרונה של חלומות בהקיציס, ששודרה בתאריך 31/7/01 היתה די חלשה. מבחינת הבדיחות. מבחינת הטירוף.

אולי זה רק אני, אבל הסיבה היחידה שבגלל שווה לראות את התוכנית הזאת, היא טל פרידמן. העיניים המטורפות שלו, היציאות המופרעות שלו. אם האיש לא היה קיים, כנראה היה צריך להמציא אותו. ואולי באמת זה מה שקרה.

דומה שבעונה האחרונה החליטו הכותבים להכניס את קיציס קצת יותר לתמונה. להפוך גם אותו למישהו שמספר בדיחות. והאמת היא שהוא עושה את זה לא רע בכלל. ובתוכנית האחרונה, דומה שמי שהימר על זה, לקח את כל הקופה.

כי החיקוי של קיציס אמש ליאיר לפיד, פשוט הציל את התוכנית משממון כללי שהשתלט עליה. פרידמן נשאר אותו פרידמן, רק קצת פחות מצחיק, אבל אייל ישעיהו קיצים היה פשוט ענק. הפוזות שהוא דפק למצלמה, ה"שלום לכם, אני יאיר לפיד, וזו התוכנית שלי, יאיר לפיד, תודו שאתם רואים רק אותי, ורק בגלל שאני יאיר לפיד" היה כל כך במקום, וכל האפיזודה הזאת היתה פשוט ברמה אחת, אם לא יותר, מעל שאר התוכנית.

קיציס כבר עשה העונה חיקויים מוצלחים במיוחד לקובי מידן ("אני רוצה לשלוט, אני רוצה לבעוט, אני רוצה באחוריים שלך ללפות, וזה דוחף אותי לשאול אותך רימון, מבחינה פסיכולוגית, מה מושך אותך למשחק הכדורגל?"), רפי גינת ("בתוכנית הזאת אני נלחם בחלאות אדם, מוצא עבריינים, ושמישהו ינסה... לעצור אותי") וניר חכלילי ("אני רק דומה לריצ`רד גיר"), ויחד עם חיקויים מוצלחים של פרידמן עצמו, ליהורם גאון, לגיל חובב ולעמנואל הלפרין, הפך את הפינה הזאת לאחת החזקות בתוכנית כולה.

יכול להיות, וזו רק הרגשה אישית שלי, שטל פשוט צריך לחזור לגלם אישיות מפורסמת. כל הקטע הזה של החיה לאימוץ הוא נחמד, אבל לא הרבה יותר מזה. ואם כבר, כדאי להיפטר מה"תוויות" ולחזור ל"אל תגיד את זה". ובכלל - מי לקח ולאן את ה"כבר נגמר?"?

דברים קטנים, שעושים את כל ההבדל.