המסך המפוצל

הקרב על הרייטינג, מהדורה מיוחדת, חלק א`

רשת NBC הודיעה על לוח שידורי סתיו-חורף 2003/4. מה מצפה לנו? אילו סדרות יחזרו? אילו לא? ואילו סדרות חדשות יעלו ויגיעו אלינו בשלהי 2004? כתבה ראשונה

מאת: assafTV

פורסם: 13-05-2003
21 תגובות
עונת 2002/3 מסתיימת בימים אלו ממש. פרקי סיום חגיגיים, ברמה כזו או אחרת, משודרים: הפרק ה-200 של ER שודר, פרק בן 75 דקות (ברוטו) של "חברים" המתרחש בברבאדוס ישודר השבוע וביום רביעי ה-21/5, היום החותם את ה"סוויפס" ואת העונה, ישודר הפרק ה-300 של "חוק וסדר".

אלו הם הימים בהם רשתות הטלוויזיה מכריזות על לוח שידוריהן לעונת החורף הבאה. זהו המועד בו מגלים סוף סוף, רשמית, האם הסדרה האהובה עלינו אכן חוזרת לעונה נוספת או שמא נזרקה לפח האשפה הטלוויזיוני.

רשת NBC היא הראשונה מבין שש הרשתות הגדולות לגלות את לוח שידורי החורף. רשתות WB ו-ABC יהיו הבאות לעשות זאת ביום שלישי (שעון ארה"ב), רשת CBS ברביעי, UPN ו-FOX בחמישי.

נתחיל עם הבשורות הטובות: הסדרות "סקרבס" ו"בומטאון" חודשו לעונה נוספת. בעוד "סקרבס" נהנתה מהרייטינג של "חברים" המשודרת לפניה, חזרתה לעונה נוספת לא היתה דבר בטוח. אבל "סקרבס", למרות שלא הביאה נתונים כמו "חברים" שמרה על אחוזים סבירים של צופיה וכן השיגה תוצאות נאות גם בקרב גילאי 18-49. גם הערכת המבקרים לא הזיקה לסדרה.

"בומטאון" סיימה עונה ראשונה בת 18 פרקים בלבד. היא אף נשלפה מהמסך ב"סוויפס" של פברואר וסיימה את העונה לפני ה"סוויפס" האחרון של מאי. בדרך כלל, לא סימנים מבשרים טובות. אבל הרשת מאמינה בסדרה והחליטה לתת לה צ'אנס נוסף. הסדרה תחליף את "חוק וסדר: מדור מיוחד" שתזוז לימי שלישי ב-22:00 במטרה לעזור להרים את הרייטינג של הערב. יום שלישי היה בעבר אחד מהימים החזקים של הרשת אבל כיום הרשת מדורגת במקום השלישי באותו יום כאשר מולה ניצבות סדרות מצליחות כמו "ג'אג", "הסניגור" ו"המשפט של איימי" אצל CBS. רשת FOX מאגפת עם הלהיט הענק "אמריקן איידול" והסדרה שחבל-על-הזמן "24". גם "בנות גילמור" ו"סמולוויל" של הרשתונת WB מביאות נתונים יפים. בעונה האחרונה סבלה הרשת מאד עם נפילה מסויימת ברייטינג של "פרייז'ר" ושלל סדרות כושלות שלא הצליחו להתחבב על הקהל או סתם גמרו את הסוס ("תהרוג אותי וזהו",
"Watching Ellie", "A.U.S.A").

עוד סדרות שחודשו: "אד", "בוקר טוב מיאמי" - שתי סדרות שהביאו נתונים פושרים למדי וגם הביקורות לא ממש היו לצידן ("אד" הידרדרה לטענתם ומ"בוקר טוב מיאמי" לא נרשמה התלהבות יתרה).

סדרה נוספת שחודשה הינה "ג'ורדן", אלא שהיא תעדר מהמסך עד ינואר 2004. ג'יל הנסי אמורה ללדת בקרוב ולכן הדחייה. אולם כאשר הסדרה תחזור היא תחזור דווקא ליום שבת ולא ליום שני. השעה תישאר 22:00.

בשורות טובות גם לאוהבי "אי.אר": הסדרה תישאר על המסך עד מאי 2006, מועד סיום העונה ה-12 שלה. באפריל 2000 חודשה הסדרה עד לעונתה הנוכחית, העשירית במספר. לא נמסר הסכום בו חודשה הסדרה אבל מעריכים אותו כנמוך מהתשלום הקודם שעומד על 8 מיליון דולר לפרק.

שלום ולא להתראות: "האנטר", "תהרוג אותי וזהו", "פרובידנס", "מיסטר סטרלינג", "קינגפין", "הילד המוכשר ביותר באמריקה", "A.U.S.A",
"Watching Ellie", "In-Laws", "Hidden Hills".

עוד ממסיבת העיתונאים, נשיא חטיבת הבידור של NBC ג'ף צוקר חשף מספר נתונים סטטיסטיים מעניינים. הנה הם לפניכם:

הרשת זכתה שלוש עונות רצופות ברייטינג הגבוה ביותר בקרב קהל היעד של בני 18-49 (כולל בעונת 2002/3 ע"פ הערכות ראשוניות) ומבין שמונה השנים האחרונות, הרשת זכתה בשבע מהן.

מתוך 30 התוכניות המובילות, לרשת יש 11. יותר מכל רשת אחרת. בשישה מתוך שבעת ימי השידור של הרשת, אין יום ללא תוכנית כלשהי ב-30 הגדולים.

לרשת יש את ארבע הקומדיות המצליחות ביותר, שתיים מתוך שלוש הדרמות המובילות ואת שני המגזינים המובילים בקרב גילאי 18-49. מהתוכניות המתוסרטות (לא-ריאליטי) לרשת יש חמש מתוך הטופ 6.

הרשת נמצאת במקום הראשון, או בתיקו במקום הראשון בכל חלק משעות היממה (פריים-טיים, לייט-נייט, דיי-טיים, חדשות הבוקר, חדשות הערב ושידורי האקטואליה של ראשון בבוקר). לטענתם, הישג שאף רשת לא השיגה בעבר.





וכך יראה לוח שידורי NBC בחורף הקרוב:

ראשון
19:00 מגזין: דייטליין
20:00 חלום אמריקני
21:00 חוק וסדר: כוונה פלילית
22:00 סדרה חדשה - The Lyon's Den. (אולפן: פוקס המאה ה-20)
רוב לאו הינו עו"ד אידיאליסטי בוושינגטון.



שני
20:00 אפקט הפחד (ריאליטי)
21:00 סדרה חדשה - לאס וגאס. (אולפן: NBC ודרימוורקס)
כנראה ש"זירת הפשע" המצליחה הלהיבה את הוליווד. עוד סדרה המתרחשת בעיר והפעם בכיכובו של שחקן הקולנוע הוותיק ג'יימס קאן. המפיקים הביאו לנו את "מהיר ועצבני" והעלילה סובבת סביב צוות מעקב איכותי שאחראי על הביטחון באחד מבתי הקזינו הגדולים בעיר.
22:00 שעה חדשה - משמרת שלישית.



שלישי
20:00 סדרה חדשה - וופי. (אולפן: NBC וקרסי-וורנר-מנדבך)
כפי שאפשר לנחש מהשם, כוכבת הסדרה היא וופי גולדברג, זמרת-של-להיט-אחד שב-15 השנים האחרונות ניהלה מלון ועכשיו פותחת בו לאונג'-בר כדי שמעריציה יוכלו לראות אותה מופיעה.
20:30 סדרה חדשה - משפחה מאושרת (Happy Family). (אולפן: NBC)
שני ענקי טלוויזיה קומיים, ג'ון לארוקט ("בית דין לילי") וכריסטין ברנסקי ("סיביל") בקומדיה על זוג שילדיהם המתבגרים והבוגרים פשוט מסרבים לעזוב את הבית. הבן הבכור מאורס אך בוגד בה עם אחרת, הבן הקטן עובר לגור מול ההורים עם מאמן הטניס של אימו, והבת האמצעית נמצאת בדרך להתמוטטות עצבים.
21:00 פרייז'ר.
העונה ה-11 וככל הנראה גם האחרונה. בכך משווה הסדרה את משך הזמן של סדרת האם "חופשי על הבר" ששודרה אף היא במשך 11 עונות.
21:30 יום חדש - בוקר טוב מיאמי. (אולפן: וורנר)
22:00 יום חדש - חוק וסדר: מדור מיוחד.



רביעי
20:00 אד.
21:00 הבית הלבן (נטולת רוב לאו).
22:00 חוק וסדר.

חמישי
20:00 חברים.
20:30 סקרבס.
21:00 וויל וגרייס.
21:30 סדרה חדשה - זיווגים. (אולפן: NBC ויוניברסל)
הגרסה האמריקאית לסדרה הבריטית שהיא בכלל מעין גרסה נועזת של "חברים". רינה סופר ולינדסי פרייס הן חלק מהקאסט ונותר לנו רק לראות האם האמריקאים השמרנים יותר מהבריטים יוכלו להוציא תחת ידם גרסה ראויה.
22:00 ER




שישי
20:00 סדרה חדשה - Miss Match. (אולפן: פוקס המאה ה-20, אימג'ן אנטרטיינמנט ודארן סטאר הפקות)
אלישיה סילברסטון וריאן אוניל בדרמה על קייט פוקס (סילברסטון), עורכת דין העוסקת בגירושין המתגלה בתקשורת כאחת שדווקא אוהבת לשדך ואף די טובה בזה. ריאן אוניל יגלם את האבא / הבוס שלה.
21:00 מגזין: דייטליין.
22:00 יום חדש - בומטאון.




שבת
20:00 סרט הקולנוע של שבת.
22:00 יום חדש - ג'ורדן (החל מינואר 2004).

כמו כן הזמינה הרשת למיד-סיזן (אמצע העונה) סדרה בכיכובו של יוצא "סטרדיי נייט לייב" טרייסי מורגן וכן תוכנית ריאליטי, "המתמחה", על אנשים שיתחרו על משרה חלומית: להיות המתמחה (במשכורת עם שש ספרות) של המיליארדר דונלד טראמפ.





האם ABC חידשה את "הפרקליטים" לעונה שמינית? ומי מצטרף לקאסט של "אנג'ל"? (כן, אפשר לפתוח את בקבוקי השמפניה. WB חידשה את "אנג'ל" לעונה חמישית - עם אופציה לשישית).

כל זאת ועוד - בחלק הבא.