המסך המפוצל

דוגמנים צעירים

אורגיית הפרצופים החלקים ש"אמריקנים צעירים" מספקת עושה קלקול קיבה

מאת: שגיש

פורסם: 28-08-2001
0 תגובות
בא לי להקיא מהמתיקות יתר הזאת של "אמריקנים צעירים". זה בסה"כ הפרק השני או השלישי שאני רואה, אבל כבר עכשיו עם שמיעת השם הזה ("א-מריקנים צעירים", יאק), אני מרגיש את הגירה מתחילה לעלות. עזבו את התסריט המופרך והקינקי שאלוהים-יודע-איך-מישהו-חשב-עליו ו/או אלוהים-יודע-איך-מישהו-אישר-אותו (האחות מתאהבת באח, הבן מתאהב בבן שבסוף הוא בת, אבא אחד הוא הדיקן, אבא שני הוא סנטור, אמא אחרת היא כוכבת הוליוודית והילדים כולם בנויים לתלפיות כבר בגיל שלוש-עשרה), ועזבו את הנופים הפסטורלים שאפשר למצוא רק על הסט של דוסון ודומיו, אותי מגעיל הליהוק.



אחד יכול לסבור, שליהוק כל כך צפוף של דוגמנים ודוגמניות למשחק (אם אפשר לקרוא לזה ככה) יחד בסדרה אחת - כשכולם מרצדים על המסך עם הפנים היפות שלהם ודואגים להוריד חולצה ולהשאר בביקני בכל שעות היממה בלי שוב סיבה הגיונית (ממש משמר המפרץ לייט) - יעשה טוב לעין ולנפש, אבל לא כך הוא הדבר. כי אמרתי בעבר, ואומר זאת שוב, יותר מדי מתוק עושה בחילה.

כך אני מוצא את עצמי, שבור, הלום ומוכה מציאות, כי ברגע שנגמרת חממת ערוץ-האופנה-במסווה-של-תוכנית-נוער-כושלת ופתאום חוזרים לחיים האמיתיים, זעזוע קל מזכיר לי ולך, שאופס, לא באמת כולם סביבך יפים כל כך, ומה שראית עכשיו הוא בגדר המציאות-הלא-קיימת והמכוערת אפילו, כי כאן באמת מטפחים אידליות שגויות, אבל מי אני שאדבר.




דומה שהיוצר היה משוכנע, שבשביל כמה שאפות עם פרופיל של עמוד חשמל, כל הבנים שטופי ההורמנים יחזרו לסדרה. דומה שהוא גם חשב, שבשביל כמה דוגמנים בני עשרים-וחמש שמשחקים בני חמש-עשרה, יחזרו גם כל הנקבות להזיל ריר בצוותא. אבל כשעל כל אלה אפשר להגיד שהמשחק מהם והלאה, והתחשב בעובדה שצ`רלי הונאם הבריטי (ניית`ן מ"קוויר בעיר" בשבילכם) הוא השחקן הטוב ביותר בסדרה שהטייטל שלה הוא "אמריקנים צעירים", אי אפשר שלא להגיד שזה פשוט אירוני. עצוב ואירוני.