המסך המפוצל

הממיר 24/5/03

ממיר של סיומים: סוף סדרה וסוף עונה של באפי, סופה של רגליים קרות, סופו של הצמד אסי וגורי. וגם: רגע קלאסי נוסף בתיק סגור

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 24-05-2003
22 תגובות
10. השבוע נפחה את נשמתה "באפי קוטלת הערפדים", כשהפרק האחרון של הסדרה שודר בארה"ב ביום שלישי האחרון. אני לא מכיר עוד סדרה שהצליחה לשלב בצורה כל כך חכמה קומדיה, דרמה, אקשן ומתח, מצליחה בכך לסחוף את צופיה בכזה פרץ של רגשות עזים. אייל פרידמן, בתוכניתו "הקצה" ביום רביעי האחרון, חתם את התוכנית עם שיר הולם מהמיוזיקל וספד לה: "אני מכיר הרבה אנשים, אני בעיקר, שנהיו עצובים בגלל סיומה של הסדרה". גם אנחנו.

9. ובצירוף מקרים ביזארי במיוחד (היה אחד נוסף, נפילת האתר. בואו לא נמשיך לדבר על זה) שודר השבוע לראשונה בביפ, פרק סיום העונה החמישית של אותה "באפי". "המתת" הוא אחד מפרקי סיום העונה הטובים ביותר מבחינת עוצמת הרגשות שהוא מעביר, בסדרה בפרט ובטלוויזיה בכלל. "היא הצילה את העולם המון". יהי זכרה ברוך.



8. אבל לא רק "באפי" הסתיימה השבוע. מבחינת צופי יס פלוס הסתיימה השבוע באופן סופי "רגליים קרות", שאני לא אסתכן ואומר שהיא סדרת הדרמה הקומית הטובה מכולן. היה רגע טלוויזיוני אחד בלתי נשכח ועוד אחד שהיה סתם מצחיק, ומי שנחשף לסדרה רק בערוץ 10 ולא רוצה לקרוא ספוילרים על סוף הסדרה, מוזמן לדלג על המשך הפיסקה הנוכחית. הקטע בו אדם תופס שרייצ'ל איננה היה מצמרר במיוחד והוכיח שוב כמה נפלא ג'יימס נסביט, בעוד הסצינה על האי בו צילמו את "האסיר" עם המוזיקה המקורית של הסדרה, היה סתם כיפי. ככה עושים טלוויזיה מרגשת.

7. עושה רושם שאחת לתוכנית וחצי של "ערב אדיר" יש קטע אחד מבריק במיוחד, ואיכשהו הוא קשור לאסי וגורי. אתמול, בהופעה האחרונה שלהם כצמד, שודר מערכון בהשתתפות צמד זקנים מטורללים שהציג את "קוקו וסטיב בעוד חמישים שנה" עם הלהיטים המופלאים "אחות אני פורק כתף", "כוסאומו הקטטר, אני מתנתק", "מי נתן לך הליכון, ילדה" והגדול מכולם "משה, אתה לא שמיר". ענק.

6. עוד אחד מרגעי הקסם הכל כך רבים של "תיק סגור": אמיל בוחן את מדמוני לגבי האישה שהוא היה מעדיף על אי בודד: חני נחמיאס, מיקי חיימוביץ' או שרון סטון, ואחרי שמדמוני בוחר בחני נחמיאס, עונה לו אמיל ברגע של תובנה: "חני נחמיאס היא האימהית ושרון סטון היא המזדיינת. בגלל זה אתה ואישתך תמיד תחיו ביחד. מיקי חיימוביץ? את מיקי כולם אוהבים. אל תגיד לי שאתה לא אוהב את מיקי חיימוביץ'". וזה צולם עוד כשהיא היתה בערוץ 2. גם הקטע עם "רגע ודודלי" היה משובח

5. ערוץ 33 החליט לשדר בערב שבת כמה תחרויות ישנות של הקדם ארוויזיון לקראת הדבר האמיתי הערב. היה ביזארי במיוחד, במיוחד התסרוקת של דליה מזור, שבשבילה, אני מקווה שהיא השכילה לפספס את זה.



4. קצת תמוה בעיני, שערוץ ביפ לא ממשיך מיידית לעונה השישית של "באפי" בהתחשב בזה שבסטאר וורלד כבר התחילה העונה ושבארה"ב כבר הסתיימה הסדרה.

3. אני יודע שכבר נמאס להתעצבן על הצינזור של סטאר וורלד, אבל כאילו כדי להוסיף חטא על פשע, מצליח הערוץ לדעת כל פעם מחדש איך אסור לצאת לפרסומות. חלק מסוים של קרב מסתיים, קלוז-אפ על אחד האנשים שהשתתפו בו, הוא פותח את הפה כדי להגיד משהו ו... פייד-אאוט. פרסומות. באמת שיש גבול.

2. הסיפור העצוב של ערוץ 10 נמשך. וכאילו לא די בצרות שלא תלויות בערוץ עצמו, הרי שלוחות המשדרים כל הזמן משתנים. אף אחד לא יודע אם ומתי ישודרו שידורים חוזרים של "רגליים קרות" או איזה סרט ישודר היום בערב. האמת? לצופים, גם לאלו שפעם היה אכפת להם, כבר נמאס. כל כך חבל.

1. אתה יושב ורואה את הפרק השבועי של "24" בערוץ 10, יחד עם 9.5% מאנשי הפיפל מיטר. שלוש דקות לפני תום הפרק, בדרך כלל הרגע הכי מותח בפרק, מופיע הכיתוב למעלה שהתוכנית של רפי רשף תשודר ב-22:43, כלומר 3 דקות מאוחר יותר. למה? את מי זה מעניין? אני לא מכיר אדם אחד שפתח ערוץ 10 בשעה 22:40 כדי לראות את התוכנית של רשף (בלי לפגוע במראיין, כן?). אז בשביל מה זה טוב? וזה קורה כבר שלושה שבועות ברציפות - כל כך קשה לשנות את לוחות המשדרים כך שכולם יוכלו לדעת שהתוכנית של רפי רשף מתחילה, רחמנא לצלן, רק בשעה 22:43?