המסך המפוצל

אז מה זה זה זה או זה זה?

טלעד מעלה שעשועון אינטרקטיבי חדש עם שם מוזר. "המסך המפוצל" יצא לשטח לברר מה זה זה. הממצאים: זה לא זה, אבל זה גם לא בדיוק זה

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 17-06-2003
25 תגובות
אתה מגיע הביתה אחרי יום מתיש, מחמם לעצמך פסטה וניגש להחליף בגדים. בשובך, אתה מגלה שאכלו לך חצי מהפסטה. מי זה היה?

1. החתולה הפרסית האדישה שלך, ששונאת אפילו חלב ומוכנה לאכול רק חומוס.
2. חתולת הזבל בת השבועיים שאימצת לפני יומיים.
3. האח הקטן והמעצבן שלך שעשה זאת בדרכו החוצה ואתה כלל לא ידעת שהוא היה שם.
4. חייזר-חובב-פסטה שנחת לביקור קצר וברח משם מייד.

זה הרעיון הכללי של "זה זה או זה זה" (טוב, חוץ מהקטע עם החייזר), תוכנית בידור אינטרקטיבית עם יואב צפיר ורועי לוי. בתוכנית, צריכים הצופים להתמודד עם שאלות הרות גורל כמו "כמה אנשים לא יבחרו בעיתון העליון בערימה, בבואם לקנות עיתון?" או "איך יגיבו במשטרה כשרועי לוי יתקשר אליהם לבקש אזיקים?".

יואב צפיר ורועי לוי מציגים לצופה שלל סיטואציות מהחיים ושואלים אותו כיצד תסתיים הסיטואציה. כמה אנשים מתוך השמונה שקלטה המצלמה הנסתרת יבחרו בעיתון הראשון ברשימה? מה יענה השוטר לרועי לוי? לצופה מוצגות ארבע אפשרויות והוא צריך לבחור מהי התשובה הנכונה ולהקיש את מספרה באמצעות שלט הממיר הדיגיטלי.



אז זה טוב או רע? גרוע או מבריק? התשובה, כמו כל דבר כמעט, נמצאת אי שם באמצע. מדובר בתוכנית חביבה למדי. לפעמים, זאת אומרת. גם לא מדובר ברעיון חדשני או מקורי במיוחד, אם להודות על האמת. "בנזאי", תוכנית יפנית מטורפת במיוחד שמשודרת בלווין, עשתה את זה קודם.

יואב צפיר עושה את העבודה שלו כמו שצריך. הוא רהוט (גם באנגלית), הוא משדר נינוחות והוא מנחה את התוכנית כמו שצריך להנחות אותה. לעומתו, רועי לוי מביא את השטיקים הרגילים שלו מימי ה"מה שלומך?" של "פרפר לילה" ועושה רושם שלפחות כיום, ב-2003, זה כבר ממש לא זה (או זה זה).

אחת הבעיות המרכזיות של התוכנית, לפי מה שמסתמן מתוכנית הפתיחה, היא חוסר האחידות שלה. את המצבים שהוצגו בתוכנית הפתיחה ניתן לחלק לשלוש קטגוריות:

המשעשעים / חביבים - שמונת קוני העיתונים; תלמידי הגנון, לא של שמעון, שצריכים לבחור מי הכי עשיר - אריאל שרון, ביל גייטס, אורנה דץ או הגננת שלהם; עוברי האורח בלונדון (היר איי קאם, בייבי!) שצריכים לנחש מהו שימושו של פטיש יום העצמאות.

הסתמיים / משעממים - מי מבין ארבע הבחורות היא אלופת הארץ בהורדת ידיים?; מהו הסיפור האמיתי - האיש שאוסף חפצים שיצאו מגופם של אנשים או האיש שאוסף כוסות עם ליפסטיק של סלבריטים?

המביכים / היישר לפספוסים - רועי לוי מנסה להשיג אזיקים במשטרה; מי מבין שני האנשים שנדגמו ברחוב יסכים לספר למצלמה על שוד שלא קרה? (שם היה נראה כאילו האדם שאמר שהוא עורך דין פשוט משחק תפקיד שתפרו לו).



אבל הסך הכל הכללי הוא חיובי, ואלמלא שיבוץ לא ממש מוצלח היה ממש כדאי להעביר לערוץ 2 בשעת שידור התוכנית ולנסות לנחש נכון את סיומן של המצבים המוצגים בה. זה לא כל כך פשוט כמו שאפשר היה להניח.

התשובה הנכונה, אגב, לסיטואציה הראשונה שהועלתה כאן היא:

5. החתולה הפרסית האדישה שלך הגיעה כדי לרחרח את הפסטה, הבינה שזה לא חומוס, נרתעה למראה חתולת הזבל בת השבועיים שאימצת שהחלה לבלוס במרץ, עד שהגיע אחיך הקטן והמעצבן, גרש אותה, אכל אף הוא קצת, יצא החוצה, מניח לחייזר-חובב-פסטה להיכנס פנימה, לאכול קצת בעצמו ולברוח משם. בפעם הבאה נסה להחליף את הבגדים לפני שאתה מחמם את הפסטה.





זה זה או זה זה, ימי רביעי, 21:35 (או: אנחנו יודעים שאתם בדיוק מול 24, אבל לא ממש אכפת לנו), ערוץ 2.