המסך המפוצל

הממיר 12/7/03

זה היה השבוע של המסיבאפי, אבל גם של פליטי סיינפלד. השבוע של כוכבי השכונה ושל סטאר וורלד. וגם תלונה קטנה לרשת

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 12-07-2003
49 תגובות
10. המסיבאפי. נכון, זה לא שודר השבוע בשום ערוץ, אבל הקשר של המסיבאפי לטלוויזיה הוא עצום. זו היתה הפקה מעולה, אירוע מלבב, שבו מאות אוהדי באפי נפגשו כדי לרקוד לצלילי שירים מהסדרה ומהמיוזיקל, לראות פרקים אהובים, להשתתף בחידונים ובמשחקים ולהתחפש לספייק ולפיית'. זו ההזדמנות לברך את המארגנים על ערב נפלא, להגיד "מזל טוב" לזוכה בתחרות כפיל ספייק (הוא משלנו!) ולחכות למפגש הבא.



עוד 10, בנימה שונה לחלוטין: במוצאי שבת האחרון שודר פרק מדהים ב"חוק וסדר מדור מיוחד". הוא תיאר אירוע מזעזע במיוחד של אישה בחודש השביעי להריונה, שגזלו ממנה את עוברה וזרקו אותו למכולת הזבל הקרובה. הפרק העלה סוגייה משפטית מרתקת כשהובהר שאין אפשרות לתבוע את האדם על רצח העובר כי אין הוכחה לכך שמדובר בתינוק שנולד, ואם הוא אכן לא נולד, אז מה ההבדל בין הריגה של עובר שלא נולד לבין אישה שהחליטה לעשות הפלה? הפרק הסתיים בטוויסט בו נשבר בעלה (ג'ון ריטר, "שלושה בדירה אחת", עבה מתמיד) והודה שהוא אכן היה זה שהרג את התינוק מייד כשגילה שהתינוק היה בנו, ולא, כפי שחשב, בנו של המאהב. "הוא בכה רק קצת" אמר במשפט הסיום של הפרק, מביא בכך את ההוכחה הנדרשת לכך שהתינוק נולד חי לפני שמת, דבר שמבדיל את המקרה מ"סתם" הפלה. מצמרר.

9. "כוכבי השכונה" פתחו עונה חדשה עם סרט בבימויו של עידן אלתרמן, "קרניים". אלתרמן, שכתב את התסריט יחד עם גרייניק, הוכיח שוב יכולת כתיבה קומית מבריקה, אך גם יכולת בימוי, לראשונה בקריירה שלו. גם הביצוע של השחקנים, הופעות האורח הרבות, הקריצה ל"24" והבדיחות הקטנות ("הלו" של ליונל ריצ'י) היו משובחים. בהחלט מעורר ציפייה לעונה הקרבה.

8. איזה יופי של פרומואים יש לסטאר וורלד לעונת הפתיחה של "משמרת שלישית" שמתחילה ביום שני הקרוב. שיחקו אותה. וזו הזדמנות נפלאה לקרוא לכל מי שהחמיץ להשלים. לא תצטערו. מדובר, כפי הנראה, בעונה הכי טובה של הסדרה.

7. בניגוד לעמיתה ל"סיינפלד" ג'ייסון אלכסנדר, הצליחה ג'ולייה לואיס דרייפוס להגיע לסיטקום חביב למדי, "בקצב של אלי", שהלך על פורמט חדש לחלוטין: זמן אמיתי. אז מה אם ג'ק באוור היה שם קודם. אחלה של פרק פתיחה, למרות אי הצלחת הסדרה בארה"ב.



6. ערוץ 33 (מי?) העלה קומדיה בריטית קטנה וחביבה, "חנות ספרים מטריפה" שמה, על מוכר ספרים מחורפן וידידיו הלא-יותר-מדי-שפויים. חביב.

5 "אלי נגד העולם" היא אחלה של תוכנית בידור. הסבב הנוסף שהתחיל עכשיו בערוץ 2 יעשה עמה רק חסד, כשיחשוף אותה לקהל צופים גדול יותר. ובכל זאת, המחזור של קשת, שלוקחת דברים שהצליחו ב'ביפ', קצת מציק.

4. כל הכבוד למתרגמי "האק". אחרי 17 פרקים הפך "אנדרה ברג'יר" חזרה ל"אנדרה בראוור". פמבלטון מודה לכם.

3. לערוץ 3 כבר יש את זכויות השידור לעונה החמישית של "מכושפות" ובכל זאת "הניחו" לערוץ סטאר וורלד לעקוף אותם. חבל.



2. "בוב פיטרסון" היא מוצר נחות. ג'ייסון אלכסנדר לא מצליח לשחזר את ימיו כג'ורג' קוסטנזה (וזה כשקוסטנזה אחר, אביו, עושה חייל ב"מלך השכונה"). החל ממנגינת פתיחה מגוחכת, תסריט הזוי - ולא במובן הטוב של המילה, וקאסט די אנמי ומאד מעצבן. איך נפלו גיבורים.

1. קשת מפגיזה עם "אסתי המכוערת", מצליחה עם "כוכב נולד" והעלתה את "כוכבי השכונה" ואת "אלי מקביל"; טלעד העלתה את "זהות בדויה", את "להתחיל מחדש" ואת "סקרבס", מפמפמת את "ג'וני", את "בראבו" ואת "זה זה או זה זה"; ורק רשת לא מחדשת עם הפספורט שלה, היאיר לפיד שלה ויום שישי בערב המשמים שלה. רשת, לא פותחים את הטלוויזיה.