המסך המפוצל

יומן קון - חלק ראשון

מוכת יגון עקב סיום הסדרה התייצבה Slayeret בלונדון למפגש עם שחקנים וכותבים של "באפי". היה מעניין

מאת: Slayeret

פורסם: 17-07-2003
25 תגובות
מוכת יגון עקב סיום הסדרה החלטתי לאבד את מעט השפיות שעוד היתה לי (וכמה פאונדים גם) ולקחתי את עצמי, כמה חברות ואת האובססיה שלי לבאפי ונסעתי ללונדון. להלן יומן קון באפי.

אז איך היה, אתם שואלים? היה מצוין. במשך שלושה ימים שהיתי בחדר אחד עם עוד כאלף וחמש מאות אוהדים וכמה מהכוכבים של הסדרה הטובה בעולם. רע זה הרי לא יכול להיות. התחושה של "אני לא לבד בכל הטירוף הזה" שווה בעצמה את... המממ... את כל הטירוף הזה. שלא לדבר על קרבה פיזית לג'יימס מרסטרס...

השאלה המתבקשת הבאה היא מי בכלל קישט בנוכחותו את האירוע הזה? ובכן, אלה שמות המשתתפים: אדם בוש (וורן), טום לנק (אנדרו), דני סטרונג (ג'ונתן), ג'ורג' הרצברג (אדם), רוביה לה מורט (ג'ני קלנדר), ג'יימס לירי (קלם), רובין סאקס (אית'ן ריין), ביילי צ'ייס (גראהם מילר, חברו של ריילי), אנתוני סטוארד הד (ג'יילס), האחד והיחיד - ג'יימס מרסטרס (ספייק לשניים וחצי מביניכם שלא יודעים זאת), דרו גרינברג (כותב) וגולת הכותרת (לפחות מבחינתי) - ג'יין אספנסון הנפלאה (כותבת ומפיקה ליותר משניים וחצי מביניכם שלא יודעים זאת). עוד נכחו: ג'ף מריוט ומרי אליזבט הארט, שהם כותבי ספרות באפי, סטיב טרטליה (איש הפעלולים של ג'יימס מרסטרס) וג'ולי קייטלין בראון (שיחקה בבבילון חמש ומסתבר שהיא גם אמרגנית הקונים של כמה מהשחקנים). נפקד (לצערי הרב מאד) - דיוויד פיורי (כותב ומפיק גם בבאפי וגם באנג'ל), שמסיבה עלומה כלשהי לא הצליח להגיע.

הקון היה מורכב מסדרה של מפגשים עם האורחים, כשאלו ישובים על במה ועונים לשאלות המעריצים (מה שנקרא Q&A). לכל אורח היו שני מפגשים שכאלו (למעט ביילי צ'ייס) בהרכבים שונים. מלבד זה היו גם החתמות של האורחים (וצילומים איתם תמורת תשלום), מסיבות דיסקו בערבים (טיפ: מסיבות דיסקו אותם מארגנים בריטים הן לא בדיוק האירוע המלהיב של השנה) ומכירה של מוצרי הסדרה כמובן, כי משהו צריך לממן את כל המפעל הזה.

אבל עכשיו לדבר שבאמת חשוב: איך היו האורחים ומה הם אמרו?

ג'ורג' הרצברג (אדם)
אחת ההפתעות הגדולות של הכנס. קודם כל הוא נראה מצוין (שאת זה אמנם כבר ידעתי, אבל באופן אישי הוא עשה רושם אפילו עוד יותר טוב). מעבר לכך, הוא אדם מקסים, מצחיק ושנון והיה פשוט תענוג לשבת במפגשים שלו. מה שקצת מקשה עלי להמשיך ולחשוב על אדם כעל הרע הכי פחות מוצלח בתולדותיה של הסדרה. כן, אני צריכה לעשות הפרדה, אני יודעת, אבל זה קשה. במקום זה, אני אאשים את הכתיבה עבור הדמות.

ג'ורג' למד משחק יחד עם ג' אוגוסט ריצארדס (גאן של "אנג'ל") והיה חלק מצוות קומי יחד עם דני סטרונג באותה תקופה. בתשובה לשאלה של אשתו הטרייה (שבאה איתו) "איזה סוג של תחתונים הוא מעדיף?", הוא ענה שהוא לא לובש... הוא נהנה לבצע מתיחות (אך לא בסט כמובן. זו היתה התשובה הקבועה של כולם - על הסט אין זמן ואין כסף לבצע מתיחות. חייבים להיות מקצועיים!). כשנשאל מהו הפרק שהוא הכי אוהב מבין אלה בהם הופיע, ענה שהוא אהב במיוחד את "The Yoko Factor", שם הוא נהנה מאד לשחק את הרע ולהרוג אנשים.

רוביה לה מורט (ג'ני)
רוביה (השם המוזר הוא על שם אביה, רוברט) היתה רקדנית לפני שפתחה בקריירה של משחק. היא החלה להופיע בפרסומות כבר בגיל 16, ובין היתר היא הופיעה בקליפ של פרינס (כאחת התאומות) והיתה חלק ממסע ההופעות שלו (The Diamond Tour).

גם היא הובאה לפרק אחד בלבד והוחלט להשאירה בזכות הכימיה שהיתה בין ג'ני לג'יילס. היא מאד אהבה את הדינמיקה ביניהם, בייחוד את כל הדיאלוגים הסרקסטיים שהצביעו על מתח מיני. השורה החביבה עליה היתה:That’s not where I dangle it... (למי שלא זוכר, מדובר על תגובה שלה לג'יילס באשר למקומות בגופה עליהם היא תולה דברים).

היא נהנתה במיוחד לעבוד על "The dark age", מכיוון שהיא זכתה להיות סקסית ולפתות את טוני. היא היתה מאד עצובה לשמוע שהולכים להרוג את דמותה אבל לא רצתה לחזור כערפדה (היו שמועות שאולי זה יקרה), מכיוון שהיא לא נהנית לשחק את הרעה. מאותה סיבה היא לא נהנתה לעבוד על "Amends".

אם לומר את האמת - רוביה לא השאירה עלי רושם עמוק והיה בה משהו קצת מרגיז אפילו. היא גם לא בדיוק שופעת אינטליגנציה. אבל היא שחקנית מוכשרת ועבור הגברים שבינינו - היא נראית פשוט מצוין.

רובין סאקס (אית'ן ריין)
רובין עושה רושם של אדם נחמד והוא היה אדיב מאד בזמן שהחתמתי אותו ואפילו שאל אם אני מתל אביב, אבל לא היו לו הרבה דברים מרתקים לומר בקון. מתוך שני מפגשים עימו, נכחתי רק באחד, בו הוא בעיקר דיבר על דברים שהוא עושה בבריטניה. הוא סיפר שהוא נהנה לגרום לטוני להרגיש מאד לא נוח, וידוי שהיה משעשע למדי. הפרק החביב עליו: "איש חדש".

ביילי צ'ייס (גראהם)
קודם כל - הוא שווה. מאד שווה, אפילו. והוא גם נראה טוב. והחליפה היפה שהוא לבש אפילו הפכה אותו ליותר שווה. אבל ביילי הוא לא רק יפה, הוא גם אופה. כלומר, הוא גם חכם: יש לו תואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית. גם הוא היה מעריץ של הסדרה לפני הופעתו בה והוא משחק בימינו באופרת הסבון As the world turns, שלא משודרת בארץ.

וזהו. כבר ציינתי שהוא נראה טוב?

הטריו
לא היה רגע אחד משעמם כששלישיית ה"חנונים" היתה על הבמה. הם כמעט ולא ענו ברצינות לאף שאלה, ירדו אחד על השני חופשי ובשלב כלשהו ממש נכנסו לדמויות והיה נדמה שהטריו עצמם באמת נמצאים באולם. דבר אחד הם הדגישו מיוחד: הם לא חנונים במציאות. לטענתם את רוב ההפניות התרבותיות שבני דמותם שלפו בלי חשבון הם בכלל לא הבינו. בסצינה המשותפת הראשונה שלהם, כשהם התבקשו לשחק מבוכים ודרקונים (זו שוורן מציע בה השתלטות על סאנידייל), הם ישבו נבוכים במשך כמה טייקים עד שלבסוף נאלצו להודות בפני דאג פטרי, שביים את הפרק, שהם פשוט לא יודעים לשחק. הם אפילו לא ידעו לענות מיהו שחקן ה"ג'יימס בונד" החביב עליהם...



דני מספר שהוא היה מאד עצבני לקראת צילומי "Superstar", ומסתבר שבמהלך הצילומים שלח לו ג'וס כל הזמן פתקים עם שמות של דמויות של גיבורים שונים, שעליו לשחק כמותם. הוא חשב שהוא עושה משהו לא בסדר, עד שהוא הבין שג'וס רוצה שג'ונתן יהיה סוג שונה של גיבור בכל סצינה.

הרי לכם כמה מפנינות החוכמה של החבר'ה במהלך הופעתם:

טום טוען שמספר הטלפון שלו הוא 1-800-hott

we are big fans of the red dwarf, because he’s red and he reminds us of Danny

בתשובה לשאלה איזה אקס-מן הוא היה רוצה להיות ענה אדם: The penis man. לכך ענה לו טום: You already are…. אדם לא נשאר חייב ובתשובה לשאלה מזדמנת הוא אמר: I learned a lot about being a lesbian from tom. לאחר מחאתו של טום, הוא הוסיף: Dude, you baby-sit a toy poodle... (וזאת לאור העובדה שטום סיפר, שהוא נוהג לשמור על פודל צעצוע של ידידה קרובה, כאשר היא יוצאת מחוץ לעיר).

וזה מה שהיה לטום ולאדם לומר באשר ל- Magic bone של ג'ונתן: It really wasn’t that magical. Or that big.

זה המקום לציין שאדם היה ההפתעה השניה של הקון. הוא פשוט חמד של בחור. בכלל אי אפשר להשוות אותו לוורן הפסיכופטי והמבחיל. שוב נוצר מצב שבגלל השחקן המגלם אותו, יש לי נטייה לחבב את וורן בכל פעם שאני רואה אותו על המסך. אדם הוא גם סולן של להקה בשם Common rotation והם אף הופיעו בהרכב חסר באחד הערבים. המוסיקה שלהם (שילוב של רוק עם מוסיקת עם) היא לא בדיוק לטעמי, אבל הבחור יודע לשיר. הוא גם קם לחבק אחת מאיתנו כשהוא שמע שהיא הגיעה מישראל.

טום וג'ונתן עשו עלי רושם פחות מוצלח והיו קצת אנטיפתיים אפילו בזמן החתימות, אבל ייתכן שזה נבע מהשעות הארוכות שהם הקדישו לכך. לזכותו של טום ייאמר שהוא התעניין במבטא ובמוצא של אחד מהחבר'ה של פורום תפוז, כאשר זה שאל אותו שאלה.


מהו הפרק האהוב על ג'יילס? איך ספייק התנהג? מה חושבים הכותבים? כל זאת ועוד - בחלק השני של "יומן קון".