המסך המפוצל

הממיר 6/9/03

השבוע הזה שייך, ללא ספק, לרכש החדש של זכייניות ערוץ 2, אבל גם 24 הסתיימה, ג`רמיה הפכה להיות מעניינת וחלום אמריקאי ריגשה כתמיד

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 06-09-2003
104 תגובות
10. על השאלה "האם בשורה התחתונה זה טוב או רע לצופי הטלוויזיה?" עוד נענה מאוחר יותר, כשיתפזר העשן ונגלה אילו עוד סדרות נרכשו ע"י גופי השידור השונים, אבל בשלב זה מגיע צל"ש של ממש לטלעד על רכישת "הבית הלבן", "הסופרנוס" ו"אברווד" ולקשת על רכישתה של "חברים". הגיע הזמן שמישהו יחזור לשדר את וורנר בארץ.

9. פרק סיום העונה הראשונה של "24" (זהירות, ספוילר למי שטרם צפה, מן הסתם) סיפק בדיוק את מה שהיה נדרש ממנו: מתח, אקשן, עלילה מפותלת, צידוק מסוים לטוויסט מהפרק שעבר עם ילנה וסיום דרמטי במיוחד. רוב הקצוות נסגרו, מלבד אלו שנפתחו כדי לספק, כנראה, בסיס לעונה השניה. מה אנחנו עומדים לראות בעונה השניה באמת? האם זו תהיה עונת "מי רצח את לורה פאלמר?".

8. לקח בדיוק עשר דקות להיזכר כמה טובה היא "המגן": סיפורים חזקים, דיאלוגים מבריקים ודמויות מורכבות, שהדבר הרע היחיד שאפשר להגיד עליהן הוא שקשה להתחבר אליהן כי רמת המוסריות שלהן מפוקפקת מדי. כמו "אוז", גם ב"המגן" קשה למצוא דמות שהיא לגמרי "טובה". אפילו לדאץ' היה רגע בו הוא סיכן ילדה תמימה כדי להקל על עצמו בעבודתו. רצועת שבת ב-22:00 של ערוץ 3 נשארה הדבר הטוב ביותר בערוץ.



7. למרות הבטחות לסדרה מיוחדת במינה הפגינה "ג'רמיה" עד כה בעיקר בינוניות. אלא שהשבוע היא הוכיחה את עצמה בפרק שסוף סוף היה באמת מוצלח. חלקו הראשון של צמד פרקי סיום העונה היה מותח, כובש ומלא בטוויסטים מפתיעים יותר ופחות. הוא גם היה עמוס בקישורים מאד מעניינים לאירועים שונים ממהלך העונה. עימותים חזקים בין הדמויות הראשיות הובילו להתפתחויות מסקרנות ושמו אותן ואותנו על דרך חדשה. המחשבה והתכנון שמאחורי הדברים הורגשו והביצוע היה יוצא מן הכלל. הפרק ענה על שאלות ישנות, פתח שאלות חדשות והשאיר אותנו במתח באשר לאירועי החלק השני והמשך הסדרה. כולי תקווה שזהו לא מקרה חד פעמי, אלא עידן חדש ל"ג'רמיה". (Slayeret)

6. הפרק ששודר השבוע ב"חלום אמריקאי" היה כל כך מקסים, עם עלילות משנה כל כך מרתקות, שזמן הפרק חלף כמעט מבלי שנרגיש. התחרות של וויל, דברי העידוד של ג'יי ג'יי, הפריצה של מג ובוז'רסקי אל אולפן ההקלטות של "מופע הלהקות האמריקאי" - ומעל לכל אלה: סיום הפרק עם אצבעו של ג'יי ג'יי לכיוון הירח והכתובית המרגשת "פרק זה מוקדש לזכר צוות מעבורת החלל קולומביה", סצינה שגלומה בתוכה המשמעות של הפרק והסדרה כולה - החלום האמריקאי, השאיפה התמידית להגיע תמיד גבוה יותר, רחוק יותר. קיטש אמריקאי במיטבו, אבל כזה שעורר צמרמורת של עונג בכל הגוף. מקסים.

5. אומרים שהעונה החמישית של "מופע שנות השבעים" היא הגרועה ביותר עד כה, אבל בינתיים סיפק לנו אחד מפרקי השבוע רגעי צחוק לא מעטים, עם כל הקאסט בתפקידי סופר הירוז. הגדיל לעשות רד, כמובן, או ליתר דיוק "ד"ר קירח", שנראה משעשע באופן מיוחד. גם שאר אירועי הפרק - הייד שנהיה דומה לג'קי, ראיון העבודה של פז, והחירפון של קיטי על השלט הרחוק היו מצוינים. עושה רושם שהאלמנט שיגרום לעונה הזאת להיות טובה פחות מקודמותיה, הולך להיות הסיפור המתמשך עם עצביה הרופפים של קיטי בעקבות הגעתה לגיל הבלות.

4. "זהות בדויה", "סקרבס", "הפרקליטים", "תיקים באפלה", "הבית הלבן", "הסופרנוס", "אברווד", "פרייז'ר", משחק הכדורגל של יום ראשון - איך אמורה טלעד לשבץ את כל אלה בשני ימי שידור בלבד ובצורה כזאת שסדרות הרכש הנחשקות לא תלכנה לאיבוד? ימים יגידו, אבל עם היכרות ארוכת שנים עם הזכיינית הירושלמית - צופי הטלוויזיה פאסימיים. נסו לפנות לכם את שינת הצהריים בימי השידור של טלעד, קרוב לוודאי שתזדקקו לה.


3. שאלת עיתוי שידורה של העונה השניה של "24" נותרה פתוחה, אבל זה לא מה שמזכה את ערוץ 10 בציון הנמוך השבוע. מה שמעניק לה את הזכות הזאת הוא העובדה שעדיין לא נקבע מה בכל זאת ישודר ביום רביעי ב-21:45. גיא זוהר טען מייד אחרי פרק סיום העונה הראשונה ש"זה יגיע הרבה יותר מהר ממה שחשבתם". נותר רק לקוות שלא מדובר כבר על יום רביעי הקרוב, כי אז יקבל פרק פתיחת העונה השניה רייטינג נמוך אפילו מזה של "שי ודרור". לא חבל?

2. כבר מזמן לא זכינו לשמוע פרומו כל כך מטומטם בערוץ הסרטים: "שכחו אותי בבית 1 ו-3". למה? כי את 2 הם שכחו במטוס? כבר עדיף היה לא לשבץ את שני הסרטים ברצף. ככה לא היינו שמים לב.

1. את המתח היחיד שעוד נותר ב"קחי אותי שרון" הצליח דני קושמרו להרוס במהדורת החדשות של שבת הקודמת כשהודיע בהתלהבות שרודריגו הוא זה שהוחזר ע"י הצופים. באמת תודה, דני.