המסך המפוצל

Angel - The Musical

"מההתחלה, עם רגש", גירסת לוס אנג`לס. ספיישל ראש השנה לקראת עליית העונה החמישית של "אנג`ל"

מאת: המערכת

פורסם: 23-09-2003
26 תגובות
לכבוד תחילת העונה החמישית של "אנג'ל" בארה"ב ולכבוד השנה החדשה, הכין "המסך המפוצל" פרויקט קטן וחביב, שמטרתו לעשות מחווה קטנה וקלילה לסדרה האהובה ולסדרת האם האהובה לא פחות.

הפרויקט מנסה לבחון כיצד היה נראה מחזמר של "אנג'ל" אילו היה נכתב בשלב הזה של הסדרה (סיום עונה 4, כולל ספוילרים ליהוקיים לעונה 5).

הכל התחיל בשיחה סתמית של איתן גשם עם אחיו, בה דנו בכך שב"אנג'ל" אין מספיק פרקים "גדולים מהחיים" כמו בבאפי. מתישהו במהלך השיחה טען מר גשם שהיה יכול להיות נחמד לו היה כותב ג'וס ווידון מחזמר ל"אנג'ל", אחיו ענה לו שזה לא כל כך פשוט, ופתאום מצא עצמו איתן איכשהו משרבט משהו על פיסת נייר. מכיוון שלא היה לו מושג בלחנים מוסיקליים ומכיוון שאין הוא ממש מקצועי בתחום, השתמש בלחנים של המחזמר המקורי ובמילים היתוליות, והשירים החלו להתרקם להם.

עד מהרה (כשלושה חודשים בערך), גילה שיש לו כבר מספר שירים מוכנים. ופתאום, אותו דיון משפחתי תמים הפך לפרויקט חג רציני.

חשוב לציין שמבחינה כרונולוגית, השירים נכתבו לפי נקודת הזמן שנבחרה, כלומר: לפני תחילת עונה 5, על כל המשתמע מכך. לכן, מי שטרם הגיע לשלב זה של הסדרה ומתנגד לספוילרים, מוטב שימתין ויקרא את השירים רק לאחר שיסיים לצפות בעונה הרביעית, תוך שהוא מודע לשינויי הקאסט בעונה החמישית.



כמו כן, חשוב להבהיר שהשירים נכתבו אמנם בהתאם למצב העלילה המרכזית של הסדרה בסיום עונה 4, אולם מבחינת עלילות המשנה של הדמויות, הרי שהדברים שעליהם שרות הדמויות הן פרי הדמיון, לצורך השעשוע בלבד, ואין להם קשר עם עלילות המשנה האמיתיות.

מעבר לכך, בשירים עצמם יש בלבול מוחלט ומכוון בין מציאות ודמיון, ולכן לא מפתיע יהיה לגלות פתאום, למשל, את אחת מהדמויות מתחננת בפני ג'וס ווידון שיכתוב לה עלילה מעניינת יותר, או דמות אחרת שרוצה העלאה במשכורת וכו'.

למה? סתם ככה. כי זה נשמע כיף יותר, וכי מרבית המעריצים של "באפי" ו"אנג'ל" ממילא מודעים לנעשה מאחורי הקלעים של הסדרה ושל תעשיית הטלוויזיה בכלל.

אגב, אם היו אי-אילו ספקות (כן, בטח…), לגבי גדולתו של ג'וס ווידון, הרי שהפרויקט הזה רק לימד כמה האיש אלוהי. הבן-אדם כתב בשבועיים את כל השירים, כולל הלחנים, ואף פיתח את העלילות העונתיות ואת הדמויות בצורה רצינית. פשוט מדהים.

זהו. כל מה שנותר הוא לומר תודה לכל אלה שטרחו ועמלו למען הצלחת הפרויקט וכמובן להשתחוות שוב (ושוב) בפני מר ווידון. חוץ מזה, נותר רק לקוות שהפרויקט יספק הנאה וכיף לכם, הקוראים, ולאחל שנה טובה, מבורכת, מוצלחת ומלאת פרקים משובחים של "אנג'ל". אמן.

זה המקום להדגיש שוב, שהספיישל מכיל ספוילרים עלילתיים עד סיומה של העונה הרביעית של אנג'ל, וכן ספוילר ליהוקי לעונה החמישית - גם בתמונות.

אתם מוזמנים להשמיע ברקע את הפסקול ולשיר יחד את המילים החדשות בספיישל ראש השנה המיוחד של "המסך המפוצל".