המסך המפוצל

ראיון יוצא מן הכלל - ד`

סיור בנבכי המערכת; שאלות "לאשה"; פגישה חטופה עם מנהל ערוצי הסרטים; ומה חושבות הבנות על "המסך המפוצל"?

מאת: המערכת

פורסם: 25-09-2003
69 תגובות
בסביבות 15:30 לקחו אותנו לבניין הסודי עם הצלחות. המידור הדהים אותנו. ראשית, כדי להיכנס למתחם של הבניין צריך לעבור שומר עם שער אלקטרוני, אותו ניתן לפתוח באמצעות כרטיס רגיל של עובד יס. כשנכנסים לבניין צריכים לעלות במעלית לקומה 2, קומה שאין אפשרות ללחוץ עליה, אלא אם כן יש לך כרטיס ספציפי של עובד יס שיש לו הרשאה להגיע לקומה 2. לאחר שכבר הצלחנו להגיע אל קומה 2 הסודית לאללה, היינו צריכים להעביר כרטיס נוסף כדי לפתוח סט דלתות, לחכות שהדלתות תיסגרנה ורק אז אפשר היה לפתוח סט נוסף של דלתות. התיחכום שבה אותנו.

במרכז הבקרה פגש אותנו ע' (שם בדוי. השם המלא זה ספוילר), ה"מרשל" הישראלי, שעשה לנו סיור בתוך ליבה הפועם של המערכת הלווינית המתוחכמת. את הסיור התחלנו במיני ארכיון קטנטן של מאות קלטות. שם מאוכסנים כל הדברים שאמורים להיות משודרים בערוצי הבית בשמונת הימים הבאים, מסודרים על פי ימים, ערוצים ושעות שידור.

לאחר מכן הגענו אל אולפן ה AB-Roll ה"פשוט", שם עורכים דברים לא מורכבים במיוחד, כמו חלק מהפקות המקור של בריזה, או את סדר הפרומואים המשובצים בערוצי המקור שלהם. לאחר מכן, הובאנו אחר כבוד ל"מכה", המקום בו יושב המחשב המרכזי המנווט חלק משידורי הלווין. זוכרים את הפרק ב"אליאס" שבו מרשל מגלה שגורם עוין מוריד קבצים סודיים מ- SD-6 והולך לכבות את המחשב? כזה סרבר מפלצתי יושב לו שם בחדר ומתכנן איך להשתלט על העולם.



כל תוכנית עוברת תהליך ארוך בטרם היא נכנסת לשידור. תחילה נשלחת הקלטת לבדיקה טכנית, אם צריך - מסיבים אותה לפורמט Mpeg-2 שהוא פורמט דיגיטלי של איכות שידור. כל תוכנית משודרת, למעשה, נקייה מתרגום, כאשר התרגום משודר לבית הלקוח ע"פ בחירתו. כך קל יותר לשנות שורת תרגום מסוימת מטעות שנמצאה, למשל, לאחר השידור הראשון של אותה התוכנית ובכך לשדר אותה בשידור הנוסף נקייה מהטעות. קיימת עמדת עריכה נוספת, עמדת ההמרה, בה מועברים תכנים בין סוגי מדיה שונים.

ע' לקח אותנו אל חדר הבקרה המרכזי של יס, שם פרושים מעל 100 מסכי טלוויזיה קטנים, שבהם נראים כל הערוצים אותם משדרת יס, and then some. כששאלנו מהי ההמולה שאופפת את החדר הזה (אנשים דיברו ביניהם בנפנופי ידיים סוערים, רכנו על מסמכים סודיים או דיברו בטלפון), הסביר לנו ע' שמדובר בהחלפת משמרות ולכן העניינים רגועים יחסית. בחדר זה אפשר לשחק עם מספרי הערוצים, כלומר לשדר את יס פלוס במקום MTV ולהיפך. בשלב הזה הצענו להפוך את ערוצים 2 ו-10 ולבדוק כמה אחוזי צפייה יש לערוץ 10. את ע' זה לא ממש הצחיק.

מורשמים עד עמקי נשמתנו נתנו לנו לראות את הרובוטים שאחראיים על ערוצי הבית של יס, אלה בהם יש קלטות שמוכנות לשדר את שעות השידור הבאות. "לכל ערוץ יש אחראי ערוץ שבודק שאין טעויות באף תוכנית שמשודרת שם" אומר לנו ע', "הוא גם דואג להכניס את קלטות השידור לשעות הבאות לרובוט האחראי על הערוץ הספציפי שלו".

למעשה, קיים חדר בקרה נוסף, שמכיל רק את ערוצי הבית של יס, אליו משודר האאוטפוט של הרובוט, שם בודקים את מה שיוצר מהרובוט לפני שזה מוזן לצלחת כדי לאתר תקלות אפשריות בזמן אמת ולתקן אותן לפני השידור.

עוד הוסבר לנו שכיום, טכנית, באמצעות הלווין היהודי "עמוס", יש ליס יכולת לשדר לכל המזרח התיכון.



וכך תם לו הסיור המופלא בנבכי האמצעים הטכניים של יס. לאחר שהודינו לעופר והוא וידא שאנחנו לא מסוגלים לראות מבעד לכיסויי העיניים של פרצופנו, הוציאו אותנו מהבניין הסודי, "זה עם הצלחות", וחזרנו לבניין השני, "החשוב הרבה יותר", זה שבו קובעים את התוכן.





בנות, רייטינג או פנאי פלוס?

רינת: רייטינג. האמת, אף אחד מהם. אבל אם כבר, אז רייטינג.
מיכל: כן, אם כבר אז רייטינג.

שלוש תוכניות שהייתן לוקחות לאי בודד...?

מיכל: איזה תוכניות?! את הבעל, הילדה ובירה (צוחקת). לא, סתם. אבל ברצינות, אחרי שכל היום מתעסקים בטלוויזיה רוצים קצת שקט. המצחיק הוא שהיינו בעלי ואני בנופש לא מזמן, במקום ללא טלוויזיה, ובערב אנחנו מוצאים את עצמנו... יושבים מול כלום. אז אכלנו, שתינו, דיברנו, דיברנו עוד קצת, מיצינו נושאי שיחה, אנחנו שוכבים על המיטה ו... כלום. איך נרדמים? אנחנו הרי ישנים טלוויזיה, חיים טלוויזיה. אז הייתי לוקחת מכשיר טלוויזיה, עם כמה שיותר ערוצים.
רינת: קוויר אז פולק. הבריטי, כמובן. מה עוד? וואו, אני לא יודעת.
JW (משפיל עיניים): אהמ... באפי, אולי?
רינת: כן, באפי!
(צהלות שמחה אופפות את החדר)
JW: טוב אבל אמרת רק בגלל שהזכרתי...
מיכל (ממהרת לצאת להגנתה): לא לא, מה פתאום. רינת זה באמת באפי.
רינת: באפי, בטח באפי. העניין הוא שאני רואה כל כך הרבה דברים ביום, שקשה לבחור רק אחד אבסולוטי ששווה לראות אובר אנד אובר אגיין.

ספיקינג אוף, קוויר אז פולק האמריקאי, "הכי גאים שיש" - קורצה מחומר תואם יס פלוס?

רינת: אני חושבת שכן.
מיכל: יש בזה את האלמנט השונה והמיוחד שהוא לא המיינסטרים. אז כן, בערך.





ואיך אפשר בלי קידום עצמי וייח"צון? בשיא של שחצנות, שאלנו את הבנות מה דעתן על האתר שלנו, וציפינו מתוחים ודרוכים לתשובות, שמאוד הפתיעו אותנו:

מיכל: אני מאוד מחבבת אותו. כל כמה זמן אני נכנסת, קוראת דברים, תגובות של אנשים. הנה, יש לי אפילו לינק בפייבוריטס.
רינת: לכל יס פלוס יש לינק אליכם בפייבוריטס...
מיכל: האתר שלכם מביא דברים, כותב על תוכניות שאתם קוטלים או אוהבים וזה נותן לנו בדיוק את הפידבק שאנחנו מחפשות. וזה בעצם אותו עניין של יס פלוס, משהו שפונה לקהל מצומצם אך איכותי, משהו מהלב, אמיתי. גם בקטילות יש משהו...
(בנקודה זו מצטנף assafTV בכסאו ומסתיר את פניו בבושה)
רינת: לא, לא, תתפלא, גם בכתבה ההיא שלך היה משהו חיובי וטוב שדיבר אלינו. אלו בדיוק הדברים, זה הפידבק.
מיכל: יש לכם גם שאלונים כאלו, סקרים. לא תמיד אני מצביעה, אבל זה מאוד נחמד.
רינת: אני תמיד מצביעה.
JW: לכתבות על דברים של הערוץ אתן תמיד נכנסות?
מיכל: כן. אני גם עושה בדרך כלל חיפוש על 'יס פלוס' ומגיעה להמון אייטמים, ב'ממיר' למשל, לחיוב או לשלילה.

וזה המקום להזכיר שבמהלך המפגש התגלתה עובדה מאוד מעניינת: בעלה של מיכל, יובל רוטשילד, כתב ל"מסך" בעבר המאוד רחוק כתבה על לטרמן שהתפרסמה באתר. אחח, איזה עולם קטן.

מיכל: אני אוהבת את ה'אנדרדוגיות' שיש לאתר שלכם, שאתם חופשיים לכתוב על כל מה שאתם אוהבים או לא, בלי מגבלות וכדומה.
(ברק מהנהן בהסכמה, ולולא היתה נשואה מיד היה יורד על ברכיו ושולף טבעת משלו).

בכל זאת, ספיישל ראש השנה והכל, אי אפשר בלי - איך הייתן מסכמות את השנה שחלפה ומה אתן צופות לשנה החדשה?

מיכל: היתה שנה לא קלה. אבל שנה הבאה תהיה טובה יותר.







רינת ליוותה אותנו לסיור קצר בבניין לפני לכתנו. אנחנו עוברים בין החדרים והיי! מי זה יושב כאן? איתן סנה, מנהל ערוצי הסרטים של יס.

איתן מתרגש מספיישל ספילברג שיהיה החודש בערוצי yes. גם בכבלים יהיו החודש מספר סרטים של ספילברג, עקב החוזה המשותף עם אולפני "יוניברסל". אבל ביס, כרגיל, השקיעו יותר ורכשו עוד סרטים מחברות נוספות וכמובן, המיני-סדרה "מפגשים" שזכתה בפרס האמי למיני-סדרה הטובה ביותר, וכן "אחים לנשק", עטורת פרסים בפני עצמה. איתן סנה נראה לנו נרגש מאוד גם מדברים אחרים, ככל הנראה חוזים חדשים שעומדים להיחתם. אנחנו כבר הרצנו ספקולציות משלנו ("וורנר", כמובן. כמה נעים לפנטז) אבל אנחנו סומכים על איתן סנה ואנשי הסרטים של yes שיביאו לנו חוזים מרשימים, כמו תמיד. שאלנו גם מה בנוגע לשידור סרטים במסך רחב ואיתן אמר שאכן יש מגמה של לקנות יותר ויותר / לעבור למאסטרים במסך רחב. אלא שכמובן, המפיצים הישראליים לא מחזיקים בד"כ מאסטרים כאלה. אצל הספקים בחו"ל אין בעיה לרכוש סרטים במסך רחב.

בתשובה לשאלתנו מדוע לעיתים אין שידורים נוספים באותו הלילה לסרטים שמשודרים בבכורה, ענה לנו איתן סנה שלא תמיד יש מקום. אם סרט מתחיל בשעה 21:45 ומסתיים לעיתים בחצות, ושני הסרטים הבאים נמשכים עד השעה 4:00 לפנות בוקר, הרי שאם מדובר בשידורים נוספים לשני סרטים שלא מיועדים לשידור בשעות היום, אפשר לשלב רק אחד מהם לפני 6:00 בבוקר.





הידעתם?

בקיץ האחרון העלתה יס ערוץ ללילות הקיץ החמים ששידר את להיט הריאליטי זוכה האמי "המירוץ למיליון" ואת הטוק שואו הגברי "גברים עם כבוד". לפני שנבחר שם הערוץ - סאמר נייטס - הועלו מספר הצעות נוספות. אחת ההצעות שנשקלה לשם הערוץ היתה... HOT.

ואפרופו "המירוץ למיליון". כיצד הובאה הסדרה לתשומת לבם של אנשי יס? יונה ויזנטל ודנה שטרן נסעו לפסטיבל "מיפ" ובין היתר נתקלו שם בבחור חביב שאף ביקר בישראל, בשם פיל קוגן. אותו בחור המליץ ליונה ודנה על התוכנית אותה הוא מנחה - "המירוץ למיליון".





ואנחנו חייבים לציין שוב את האווירה החמה ששלטה באזור. בכל מקום בו ביקרנו התרשמנו שמדובר בסביבת עבודה כיפית, והאנשים שחלפו על פנינו במסדרונות הבניין נראו מאוד מסבירי פנים וכלל לא תוהים מי הם שלושת ה"אזרחים" הללו שמסתובבים להם בין הרגלים. הרגשנו כמו אח"מים, כי כך נתנו לנו להרגיש.

זהו. בזאת תם ביקורנו ב-yes. יצאנו בהרגשה מרוממת אם כי כמובן נזכרנו בעוד המון המון שאלות שרצינו ולא שאלנו (את השאלה הכי הכי - מחפשים עובדים חרוצים וחולי טלוויזיה? - דוקא שאלנו, לא פעם ולא פעמיים, אבל לא ממש קיבלנו תגובה. נו שוין, אולי בפעם הבאה).

יצאנו משם בתחושה שאולי לא הרבה אנשים מבינים באמת בטלוויזיה, אבל המעט שכן, נמצאים ב-yes. ואנחנו רואים זאת על המסך מדי יום ביומו.

חג שמח ושנה טובה לכולם!


חזרה אל הספיישל
פורום יס פלוס בוואלה
האתר של יס פלוס, שם מתפרסם הטור השבועי של מיכל.