המסך המפוצל

הממיר 11/10/03

סיום החלום האמריקאי, הזעזוע בלהתחיל מחדש, הרגש של מדור מיוחד והקלאסה של הסטילרים. השבוע של המפגש המפוצל

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 11-10-2003
42 תגובות
10. חלום אמריקאי סיימה השבוע את העונה הראשונה בפרק דרמטי במיוחד ויוצא מן הכלל. יחסי השחורים-לבנים בפילדלפיה הגיעו לנקודת רתיחה, מהומות פרצו ומערכת היחסים הכל כך מקסימה של מג וסם הראתה נקודת מבט אישית על האירועים הללו. השילוב הרגיל של קטעי החדשות האמיתיים מאותה התקופה, כמו גם ההופעות החיות של זמרים שחורים ולבנים ב"בנד-סטנד", שהיו שם במינון גבוה מהרגיל, הוסיפו לנופך הריאלי שקיים בסדרה ממילא. אפילו קולו האמיתי של דיק קלארק גויס למשימה. ולמי שזה לא הספיק לו - זרקו פנימה גיוס נוסף, זה של ג'יי ג'יי למרינס. אבל על הכל התעלתה סצינת הסיום. בעוד ג'ק, הנרי וג'יי ג'יי עומדים חסרי אונים מול החלום שעלה בלהבות, ניבטו אלינו פניה של מג מבעד לחלון מכונית המשטרה מלאי כאב והלם, כשסם ידידה הטוב נשאר מאחור. סיום עונה נהדר לסדרה חדשה ומאד מבטיחה. (Slayeret)

9. תמונה. לפקוח עיניים. תמונה. להקשיב. אמא ובן, אמא ובת, דיכאון, התמודדות, טרגדיה, שוב התמודדות, תמיכה, משפחה, אהבה. או במילים אחרות - החיים והאנשים שחיים אותם. לא מעט סדרות עוסקות בכך (אולי אפילו כולן במובנים מסויימים) אבל לא הרבה מצליחות לעשות זאת בצורה כל כך מרגשת, כל כך סוחפת וכל כך אמיתית. "להתחיל מחדש", הדרמה הרגישה הפסיכולוגית והאיטית, קיבלה השבוע זעזוע מצמרר במיוחד בצורה כה פתאומית וכל כך כל כך לא מאפיינת. במה שנראה כמו שלבי יציאה ממצב דכאוני במיוחד, מונה הדמות העיקרית, מושא הפרק התורן, את הדברים להם היא הכי מצפה בחייה, שעבורם כדאי להמשיך הלאה, ובאופן אירוני לחלוטין נפגעת באכזריות ע"י מכונית נוסעת ומשתטחת שותתת דם על הקרקע, מה שהוביל את הסדרה המצויינת הזו אל עבר שיאים חדשים ומרגשים של איכות טלוויזיונית. נותר רק לבכות על היעלמה מהמסך (וגם קצת על מהדורת החדשות שהרסה את המומנטום). בדיוק מסוג הרגעים הטלוויזיוניים שמצליחים לגרום לנו לעצור, לקחת פסק זמן, ובדיוק כמו קארן סמלר לפנינו - אוקיי. שלושה דברים שאנחנו אוהבים:... (Slayeret)



8. "הפארודיה של מאד טיוי על אליאס היתה הפרק הטוב ביותר של אליאס" - ציטוט של אחד המשתתפים במפגש המפוצל. אז אולי זה לא נכון במיוחד, אבל לפחות זה היה הדבר הכי מצחיק שאפשר היה לעשות מהסדרה האמיתית, שהיא סדרה מבדרת, שאמנם לוקחת את עצמה ברצינות גדולה מדי, אבל יודעת איך צריך לעשות את זה. ותזכורת קלה: מחר נתחיל לגלות מה הקטע של עמוד 47.

7. הפרק הלפני אחרון לעונה של "חוק וסדר מדור מיוחד" עסק ברצונה של בחורה בעלת תסמונת דאון לשמור על התינוק שבבטן שלה, לאחר שנאנסה וכתוצאה מכך נכנסה להריון, לנוכח התנגדותה של אימה המגוננת והמודאגת. הנושא העדין הזה טופל ע"י בלשי המדור המיוחד ברגישות ובחוכמה שכל כך מאפיינים אותם. פרק ייחודי בסדרה שמצליחה כמעט תמיד להביא לנו מקרים יוצאי דופן ומצמררים.

6. עונה נוספת של "מלך השכונה" הסתיימה השבוע ועשתה זאת בקלאסה עם בן סטילר שבא להגיד שלום לאבא האמיתי שלו. בן שיחק את אביו של ארת'ור בפלאשבק מילדותו העשוקה של אביה של קארי. את ארת'ור הצעיר שיחק לא אחר מאשר דיואי מ"מלקולם באמצע" שעשה עבודה נהדרת כהרגלו. עוד אורח מפתיע בפרק, שהיה, אגב, הפרק ה-100 של הסדרה: וויליאם הארט, שחקן קולנוע מוערך, בתפקיד הפסיכולוג של כל המשפחה הלא ממש שפויה הזאת. הקטע בו דאג הצעיר הלך מכות עם דאג המבוגר ראוי אף הוא לאיזכור מיוחד. ככה צריך לעשות קומדיה. פשוטה ומצחיקה.

5. "מכושפות" תמיד היתה סדרה של פאן. ושל פאן בלבד. בלי עלילות אפלות מדי, או דברים מורכבים ומסובכים מדי, וככזאת היא ממשיכה לעשות את העבודה גם עם פתיחתה של העונה החמישית, השבוע בערוץ 3. הדבר היחיד שקצת מפריע הוא המנהג המגונה של קברניטי הסדרה לגרום לכל אחת מהמכשפות להפוך ליצור קסום זה או אחר בתורנות אחת לכמה פרקים. לא נמאס? אפילו לא קצת?



4. עם כל הכבוד ל"כולם אוהבים את ריימונד", שזוכה לתשבחות מצד האמריקאים, היא לא מהווה תחליף ראוי לשטויות היומיות של אריק וחבריו. אנחנו דורשים את הרד שלנו בחזרה, עצבני ומעורר בעתה כהרגלו.

3. בזמן שאנחנו נהנינו בעין החורש, בערוץ 2 הכריזו רשמית על פתיחת העונה החדשה של "לא נפסיק לשיר - כוכב נולד". ואת מי הם הביאו לתוכנית? נכון, את שירי ונינט. אלא ששירי ונינט היו הדבר הטוב היחיד בתוכנית. באמת היה כל כך דחוף להביא לשם את כוכבי ערוץ הילדים? שוב עודד (אמר להרים ידיים) מנשה? היה עדיף להשאיר בבית את צביקה הדר, איש יקר ומקסים, שפשוט מתבזבז בהפקות לא מעניינות כאלה ולפרוץ בתוכנית פתיחה חגיגית עם האודישנים האמיתיים, לכשיגיע זמנם. מיותר וממש פוגם בטעם הטוב שהשאיר הדבר האמיתי בניצנים (שירו איתי!).

2. זה לא סוד שערוץ 4, ערוץ הסרטים של הכבלים, פשט מזמן את הרגל, אבל לשדר את אותו לוח המשדרים יום אחרי יום? מחר ישודרו החל מ-20:22 "בלונדינית לגמרי", "רמאים" ו"ריסק". ביום שני ישודרו החל מ-18:40 "בלונדינית לגמרי", "רמאים" ומאוחר יותר "ריסק". "פאקינג אמאל" ישודר ביום שני הקרוב וגם למחרת. ואל תנסו אפילו להשוות לסבב שיש בלווין. שם לא מדובר בסרטי פריים-טיים יום אחרי יום.

1. השבוע לא היה שום דבר שמצדיק את קבלת הציון 1. חג שמח לכל גופי השידור בארץ, ומי יתן שלא נצטרך להתייחס אליכם לעולם בסעיף זה.