המסך המפוצל

המופע של רשת

מאת: JW וברק דיקמן

פורסם: 01-11-2003
42 תגובות
יום שישי, שתיים בלילה. זפזופ הזוי בערוצי הטלוויזיה. שיחת טלפון הזויה עוד יותר. אחרי מספר דקות של הרצת דאחקות על "הרפתקאות בע"מ" בסטאר וורלד, פתאום נופלים על ערוץ 2. רשת. קליפ תזזיתי ומטורף. "חורף 2006, רשת משדרת שבעה ימים בשבוע, אנשים לא זזים מהבית". מטריקס-סטייל. בירור קצר במדריך השידורים הדיגיטלי של הלווין מגלה שמדובר בפרזנטציה של רשת לעונת החורף הקרובה. ומדובר בחתיכת השקעה מטורפת, הכוללת נוכחות של כל הטאלנטים כולם (כולל סטיב, מ"המופע של" שהפך בין-לילה לכוכב), פרזנטציות על כל אחת ואחת מהתוכניות (מקור ורכש), מערכונים משעשעים שכתובים היטב, וגם רגע אחד שלנצח ייזכר בגלל המוזרות שגובלת בביזאריות שלו, שכלל יעל בר זוהר אחת בתלבושת בלרינה, ששרה את "אי שם מעבר לקשת" בליווי מקהלת ילדים עליזה, לבושים כמלאכים, כשמאחוריהם מוצגים קטעים מתוך העונה החדשה והאלימה במיוחד של - איך לא? - אוז. שילוב מנצח של טוב טעם.

ראויים לציון:
הקטע המשעשע עם רותם אבוהב שיוצרת לעצמה ובעצמה באזזז בדרך-לא-דרך ולא בוחלת בשום אמצעי בשביל לשכנע את אנשי רשת שהיא היא המתאימה להנחות לצדו של אסי-בלי-גורי את שידורי המהפכה ("אני יכולה לשכנע אותך בדרך הנעימה, או בדרך הנעימה יותר" כשהתמונה מיטשטשת והסקסופון המיילל של Careless whisper פוצח ברקע)

הקטע החביב עם שריקי ובנבנישתי, שמתמקמים בעמדת הטלפניות של "בשידור חוקר" מאחורי רפי גינת (ושמישהו ינסה לעצור אותו), מנתקים את הטלפון לרוצח שהתקשר כדי להסגיר את עצמו, מכיוון שאינו האנס אותו הם מחפשים, ומשתמשים בטלפונים כדי להזמין פיצה חצי כשרה.

בין קטעים חביבים של יאיר לפיד עם עדי אשכנזי וקצת סטנד-אפ של אדיר מילר, מופיעה פרזנטציה לעונתה השישית של "סקס והעיר הגדולה". על גבי פסקול של סרט טבע תיעודי בו תיאר הקריין את עונת הייחום של הציפורים, הוקרנו קטעים מתאימים מהעונה החדשה המתקרבת ובהם, בין היתר, עירום נשי וגברי, שלל תנוחות מין נועזות, שיחות טלפון אל תוך הלילה, תיקים אופנתיים, נעליים חדשות. עונה חדשה של "סקס", נו. השילוב בין הטקסט לתמונות היה מושקע ומושלם.



יגאל שילון הציג את הפרויקט החדש שלו, "המופע של סטיב". סטיב הציג את הביטחון העצמי הבלתי נלאה שבנה לעצמו תוך שבועות מספר והוקרן לקט קצר מתוך תוכניות ה"פספוסים" שמחכות לנו העונה.

אבל הקטע הביזארי מכולם היה שייך, ללא כל ספק, לניסים משעל. הבחור עלה, דיבר כשלוש שניות ומחצה על התוכנית שלו, ופינה את הבמה לקבוצה אנרגטית במיוחד של תולעים. כן, תולעים. מאלומיניום. בצורת קפיץ. חבורת רקדנים מטורפת פיזזה לה על הבמה במשך דקות ארוכות ובלתי נגמרות בשלל פוזות, מחופשים לתולעים גמישות מאלומיניום. רגע השיא: תולעת אחת אוכלת את רעותה והופכת ללוגו של טלעד. הילארי.

המופע הסתיים בקליפ תדמית מעוצב של כל כוכבי רשת, שחלקים ממנו ילוו אותנו במהלך הפסקות הפרומואים של העונה הקרובה, על רקע שירם של הדורבנים "שוב הדיסקו כאן".

ורק תמיהה אחת קטנה לסיום: התוכנית לא צוינה בשום מקום בלוח המשדרים, אליו נדחפה לשעה התמוהה 02:30 בלילה (וללא הפסקת פרסומות, מן הסתם). האם רשת עד כדי כך מתביישת משידור הפרזנטציה הכה מושקעת שלה? למה הדברים הטובים מתחבאים להם בשעות בלתי הגיוניות ומבלי לפרסם אותם מראש?