המסך המפוצל

חורף חם ביחד

חילופי עונות השנה מביאים עמם, כבדרך כלל, גם חילופי עונות טלוויזיוניות. השנה נראה הלוח החדש מבטיח במיוחד. "תמיד ביחד", כתבה שניה

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 05-11-2003
31 תגובות
כבר זמן רב שלא עלתה בערוץ 2 עונת חורף כל כך מסקרנת. חלק מזה קשור ישירות לסכסוך המפורסם של וורנר עם ערוץ 3, סכסוך שהביא מספר רב של סדרות אמריקאיות נחשקות אל זכייניות ערוץ 2 השונות. מדובר, לרוב, על סדרות שהקהל הישראלי כבר למד להכיר ולאהוב ושידרוגן (ויש שיאמרו טלעודן) אל הערוץ של המדינה אמור לחשוף אליהן מספר גדול יותר של צופים מבעבר.

אבל לא רק סדרות רכש מצוינות מציג ערוץ 2 החורף הזה. נדמה שהפעם השקיעו הזכייניות גם בהפקות מקור נוצצות, חלקן תוכניות בידור, חלקן סדרות דרמה, חלקן ריאליטי - כל אלו גורמים לכך שאחרי 10 שנים ביחד, נראית עונת החורף המתקרבת (שלמעשה כבר החלה) כאחת המסקרנות ביותר בנוף הטלוויזיוני המקומי.

אז מהן התוכניות של הזכייניות? איך הולכים להיראות החודשים הקרובים בטבלאות המידרוג? איזו סדרת רכש תחליף את מקומה של "סקס והעיר" כסדרת הרכש הנצפית ביותר בארץ? אולי תהיה זו "סקס והעיר" עצמה?

הבה נעיף מבט במה שמתקרב אלינו:

רשת התעוררה משנת הקיץ שלה ובאמתחתה שלל תופינים: יגאל שילון הבלתי נדלה החל כבר ביום שני האחרון את ההפקה הגרנדיוזית שלו "המופע של סטיב". מתיחה אחת ארוכה שנמשכה חודש שלם ותשודר לנו במשך חודשיים, על שחקן מתחיל שרוצה להיות כוכב. ישראל פרנקל, שבעקבות ההערצה שלו לסטיב אוסטין שינה את שמו לסטיב, הלך לאודישן ו... כאן מתחילה העבודה בעיניים - זכה בתפקיד הנחשק. הוא הולך לשחק בטלנובלה ציונית כשרה למהדרין עם שלל כוכבניות בקנה מידה בינוני פלוס. איזה כיף, איזה יופי, איזה אושר.

במשך חודש שלם בנה יגאל שילון לסטיב פרנקל חיים שלמים, הכוללים ניסיונות פיתוי מצד נשים סקסיות, אירועים מסעירים במיוחד, והמון המון הנחיות באוזניות לסובבים אותו. עם הסיגר בפה וחיוך נצחי, נראה שילון כמרצה באוניברסיטה שמסביר לנו, המסעודות שצמאות לכל מילה שלו, איך הוא לקח אלמנטים מ"המופע של טרומן", סרט שממנו אנחנו מקבלים ניתוחים על גבי ניתוחים מפי השילון, ואיך הוא עבד בעיניים חודש שלם על סטיב, מבלי להתפתות ולצוץ מאחוריו עם הסיגר אפילו פעם אחת.

מייד אחרי "המופע של סטיב אוסטין" תשודר העונה החדשה של "פספוסים". הרי התגעגענו, לא?

עוד תוכניות מקוריות הצפויות לנו מבית רשת:

העונה החדשה של אדיר מילר, אותה מקדמים סדרה של פרומואים משעשעים עד מאוד, שנותנים תקווה לעונה מוצלחת. בעונה הזו צפוי רועי בר נתן להכות שנית עם הפריצי שלו, שקצת הצליחה להמאיס את עצמה, וצפויות הפתעות רבות נוספות.

עונה חדשה של "יאיר לפיד" עם יאיר לפיד, האיש והג'ל המבויש, המראיין הרגיש, ממש הגידי גוב החדש. הסטנדאפיסטית עדי אשכנזי, הלא-דוגמנית, תשוב ותצחיק.

עינת ארליך תעלה מגזין בידור חדש עם אורחים. "חיים שכאלה", מודל 2003. "החיים יפים" תחל מחר מייד אחרי הערב האדיר, שיגיע אחרי עונה נוספת, 237 במספר של "כלבוטק". בעתיד הרחוק יותר נקבל גם עונה נוספת, חמה במיוחד, של "משעל חם". יהיה חם. ומגניב, כמובן.

אפרופו חם ומגניב, עונה חדשה של "שידורי המהפכה" צפויה לנו אי-שם בינואר. את גורי אלפי תחליף רותם אבוהב השנויה במחלוקת (מה שנויה? הבחורה מצחיקה בטירוף!) ואסי ימשיך להיות "ערב שלום עם פרוספר" אבל יפסיק להיות קוקו. עוד בינואר: עונה שלישית של הסיטקום המוצלח "שוטטות" וסדרת תוכניות תעודה / ריאליטי / מיותרות לגמרי על "מלכת היופי של ישראל".

רכש: החלק הראשון של העונה השישית והאחרונה של "סקס והעיר גדולה" שמונה 12 פרקים, תמשיך ותשלוט - ככל הנראה - בטבלאות הרייטינג הפנימיות של סדרות הרכש (למרות הקרב הצפוי לה מצד החברים של טוני ובארטלט). העונה החדשה תיפתח באמצע החודש, אז גם תגיע אלינו העונה האחרונה בהחלט של סדרת בית הכלא הקשוחה והמעולה "אוז". שמונה (מישהו נדקר בסכין ומת!) פרקים (מישהו נחנק למוות!) אחרונים (אחד האסירים השיג אקדח והרג שלושה אנשים!) בהחלט (מישהו אכל חמין. וחטף התקף לב! ומת!). אתם תמותו גם על זה.



אבל אתם תמותו על זה עוד הרבה קודם לכן, כשביום שישי הקרוב תעלה קשת סדרת רכש דנדשה להפליא ומוצלחת עוד יותר להפליא בשם "עמוק באדמה" העוסקת במשפחה של קברנים אי-שם באמריקה. משפחת פישר, כך מבטיחים כולם, עומדת לכבוש אתכם לאט, אך בעקביות.

אבל הערב החדש והמעניין של קשת בשישי ייפתח שעתיים קודם עם תוכנית הבידור החדשה "ארץ נהדרת". מספר המצחיקנים שנמצאים שם מטפח תקווה, אולי גדולה מדי, שהמוצר הסופי יהיה ראוי למאכל - אורנה בנאי, דב נבון, אייל קיציס, אלי ומריאנו ינסו לעשות לנו את שישי שמח. מייד אחריהם יגיעו "פרנקו וספקטור" שינסו לעניין אותנו עם סדרת דרמה חדשה בהשתתפות משה אבגי ורונית אלקבץ. מייד לאחר מכן, כאמור, משפחת פישר.

עוד בקשת: ה"עונה השנייה" של "אסתי המכוערת". זוהי למעשה אותה עונה, אלא שכזכור לכולנו מהפרקים הקודמים, היא חולקה לשתיים, בשל הרייטינג הלא-מכוער-בכלל, ותשובץ בלב הפריים-טיים של מוצ"ש. עוד במוצ"ש, הפרקים הנותרים של "כוכבי השכונה" עם גרייניק ואלתרמן ועונה חדשה של "דאבל דייט" עם דנה מודן ורועי לוי, עונה שכבר שודרה בעצם בביפ.

ואל תשכחו את העונה התשיעית של "חברים" שתגיע אלינו סוף סוף (כבר במוצ"ש הבא, ישודר "הכירו את החברים שלכם" שיסביר לצופי ערוץ 2 המבולבלים מי זה רוס, למה מוניקה היתה שמנה פעם, האו יו דוינג, ומה הקטע של פיבי. בעצם, לשאלה האחרונה אין תשובה של ממש), את טקס מסך הזהב בו ייחשף לראשונה השיר המיוחד שכתבו יענקל'ה רוטבליט ורמי קליינשטיין לנינט "של דמעות" טייב, ואת העונה החדשה של "לא נפסיק לשיר: כוכב נולד" שתנסה לענות על השאלה החשובה מכולן: האם גם הפעם תהיה לנו נינט לאהוב?

ודודו? דודו יחזור מאוחר יותר, בימי שלישי, באמצע דצמבר.



הזכיינית הירושלמית אמורה להציג ביום רביעי הבא את הפרזנטציה שלה לעונת החורף הקרובה. שבוע קודם לכן, הערב, שודר "ערוץ 2: עכשיו הסרט", שבו עסק יובל נתן בעשר השנים הראשונות של הערוץ, ועשה זאת בחן, במקצועיות ובעניין. פרטי העונה החדשה של טלעד שמורים בכספת מתוחכמת במיוחד אי-שם בירושלים המושלגת וייחשפו, כאמור, רק ביום רביעי הבא, אבל מהפרטים ראשונים שדלפו החוצה מתברר כי:

1. שעשועון טריוויה חדש בנושאי טלוויזיה בהנחייתם של מירי בוהדנה ורמי ורד, אמור לעלות בקרוב. פרטים נוספים חסויים בשלב זה.

2. שתי סדרות רכש מצוינות ימצאו את מקומן בלוחות השידורים ממש בקרוב. מתי? תלוי בסידני בריסטו ובג'יי די, אבל גם בלילי, ריק, גרייסי ואיליי. "הבית הלבן" ו"הסופרנוס" עומדות להיות התקווה הגדולה החדשה של טלעד בתחום הרכש. לצורך העניין, העלתה טלעד את אחד הפרומואים היפים ביותר בתולדותיה, דקה וחצי עם "Milk" של להקת Garbage (או, בצורה שבה אתם אמורים לזהות את זה: "I'm waiting and waiting for you") כשברקע סצינות מרגשות במיוחד משתי הסדרות הללו, והכיתוב "בקרוב, בטלעד". אנחנו כבר באמת לא יכולים לחכות.

3. הפתעה הפתעה, העונה התשיעית והאחרונה בהחלט של "תיקים באפילה" והעונה השישית של "הפרקליטים" העשויים ללא חת, תשובצנה אף הן בעונת החורף הקרובה. איך? מתי? באילו שעות? והאם נספיק גם לישון בלילות השידורים של טלעד? אלו שאלות שאין להן תשובות נכון לעכשיו. בכל מקרה, אנחנו עדיין לא שוכחים לטלעד את העונות החדשות של "זהות בדויה", "סקרבס", ו"פרייז'ר", ומקווים שגורלם של בארטלט, טוני, סקאלי ובובי יהיה מעט טוב יותר.

4. במהלך העונה תשוב "החיים זה לא הכל" לעונה חדשה, שלישית במספר. הקומדיה המאוד חביבה הזאת הצליחה לזכות בעונה נוספת שלה היא כל כך ראויה. אנחנו מאחלים ל"חיים" הצלחה בעונה החדשה.



אלו, אם כן, התוכניות של שלוש הזכייניות של הערוץ הכי חזק בשטח. אחרי עשר שנים (ביחד) יש ציפייה לעונת חורף מרתקת במיוחד. אנחנו מחכים.





"המופע של סטיב", ימי שני, 20:30. תחליף אותה העונה החדשה של "פספוסים".
"ערב אדיר", ימי חמישי, 21:05.
"החיים יפים", ימי חמישי, 22:15.
"יאיר לפיד", ימי שני, 21:35, החל מה-17/11/03.
"סקס והעיר הגדולה", ימי שני, 22:45, החל מה-17/11/03.
"אוז", ימי שני, 23:30, החל מה-17/11/03.
"ארץ נהדרת", ימי שישי, 21:00.
"פרנקו וספקטור", ימי שישי, 22:00.
"עמוק באדמה", ימי שישי, 23:00.
"אסתי המכוערת", ימי שבת, 20:45, החל מה-29/11/03.
"כוכבי השכונה", ימי שבת, 21:30, החל מה-29/11/03.
"חברים", ימי שבת, 22:15, החל מה-29/11/03.
"דאבל דייט", ימי שבת, 22:50, החל מה-29/11/03.
המועד המדויק של הלוח החדש של טלעד טרם נחשף.


התמונה מתוך "ארץ נהדרת" - באדיבות קשת