המסך המפוצל

השילוש הקדוש

לרגל הגעתה של העונה החמישית לערוץ 3 ותחילת העונה השישית בארה"ב, המסך המפוצל מגיש - ספיישל מכושפות: עבר, הווה ועתיד. בלי ספוילרים

מאת: רעות אלמוג

פורסם: 11-11-2003
112 תגובות
לפני 6 שנים קראה בקול איזו אחת, פיבי האליוול, שורת חרוזים מתוך ספר שמצאה בעליית הגג. הסרט "המומיה" עדיין לא יצא לקולנוע, והיא לא ידעה עד כמה מסוכן זה לקרוא בקול מתוך ספר. עקב כך השתנו לנצח חייה, ואיתם גם חייהן של שתי אחיותיה, פרו ופייפר. השלוש הפכו למכושפות הידועות בתבל, או לפחות בסאן פרנסיסקו, ויצאו להילחם בשדים, יצורים מיתולוגיים, ועוד כל מיני מפלצות, כשבין לבין הן מנסות להתמודד עם כוחן החדש והיחסים שלהן זו עם זו, וגם - כמובן - למצוא חתן, או לפחות גבר שלא מנסה להרוג אותן או להקריבן לאיזה אל.

מאז, הרבה הודנות נכשלו, והרבה צופרי ערפל צפצפו מעל גשר הזהב. אירועים רבים התרחשו בסדרה, כולל מותה של פרו האליוול, היא שאנן דוהרטי בעלת יצר ההרס העצמי המפותח. למרות עזיבתה של זו, מי שהספיד את הסדרה לא ידע על מה הוא מדבר, התסריטאים המציאו מייד חצי אחות חדשה, השילוש הקדוש הושב על כנו, והאחיות המשיכו בתפקידן כמגנות התמימים וחפי הפשע.

עבר: אז מה היה לנו עד עכשיו?
די הרבה.

בשלוש העונות הראשונות של הסדרה, גילו האחיות דברים רבים על עצמן, על משפחתן, ועל עברן. למשל, הן גילו שאימן המכשפה ניהלה רומן עם ה'וויט לייטר' שלה, או שסבתן המכשפה כמעט מנעה מהן להיהפך למכשפות ע"י חסימת כוחן. הן גילו ממה כל אחת מהן הכי חוששת, כשנלחמו בשד שמממש פחדים, התמודדו עם כוחותיהן המשתנים, ואף הצליחו להפוך בעצמן ליצורים שונים ומשונים, הכל לפי מצב רוחן באותו הפרק.

הן החליפו עבודות כמעט בקצב בו החליפו גברים, כשבעונה השנייה פייפר נהייתה האחראית של המועדון P3, ובהמשך פרו נהייתה צלמת, ופיבי הפכה לסטודנטית מן המניין.

ואם בגברים עסקינן, בתחום הרומנטי חלו, כראוי, הכי הרבה התפתחויות. בתחילת הסדרה היו האחיות מעין מקבילות נשיות לג'יימס בונד, והחליפו גברים כל פרק, כולל פרו, שיצאה לכאורה עם אנדי הבלש. בסוף העונה הראשונה, לאחר מותו של אנדי, השתנו מעט פני המשחק, כשפייפר וליאו הפכו רשמית לזוג של הסדרה. בעונה השלישית דאגו התסריטאים גם לפיבי, כשצירפו לסדרה את הפרקליט החלקלק קול טרנר, שהתגלה כבלתאזר המרושע, שנשלח לחסל את שלוש האחיות, אך אבוי - הצליח להתאהב בפיבי. קול הוסיף הרבה אקשן ומתח מיני (גררר!) לסדרה, וגם הוסיף למשולש שיצרו הכותבים, ובו פייפר אוהבת מלאך, פיבי אוהבת שטן, ופרו סתם מתפרפרת מגבר לגבר, ולא מוצאת אהבה קבועה.



ואז הגיעה פייג'
לאחר שפרו מתה ופייג' נכנסה לתמונה, שמרו הכותבים על הסידור הזה, והפכו את פייג' לטורפת הגברים החדשה, שיוצאת כל פרק עם מישהו אחר, ולעיתים עם כמה במקביל, ולא מוצאת אהבה.

עוד בעונה הקודמת, שהיתה העונה הראשונה של פייג': האחיות התמודדו עם מותה של פרו ועם מיקומן החדש בהיררכיה המשפחתית, וכמובן עם אחותן החדשה והסוררת, בנוסף, הן המשיכו במסורת שינוי המשרות, כשפייפר מנסה לשנות את P3, פיבי מקבלת טור עיתונאי שהופך לסיפור הצלחה, ופייג' היא עובדת סוציאלית, מה שיחזיק מעמד עונה אחת בדיוק (ע"ע). לטעמי, פיבי וקול סיפקו את עיקר האקשן בעונה הרביעית, כשקול הופך להיות המקור של כל הרשע, מכניס את פיבי להיריון ומדרדר אותה לחיי רשע, מה שסיפק לכל שלוש האחיות הרבה תעסוקה, והקביל שוב בין פייג' לפרו, כשהפעם פייג' היא זו שחושדת בקול.

חוץ מזה חוו גם פייפר וליאו קשיים כיאה לזוג נשוי טרי, ופייג' ניסתה להתרגל לכוחותיה החדשים, והצליחה לעשות הרבה נזקים משעשעים תוך כדי כך, כמו החלפת גוף עם פיבי או ניסיון צילום של ספר הצללים (מה שגרם להגדלת חזה ענקית כעונש). בסוף העונה ניצחו האחיות את המקור ואת כל מאמיניו, מטות בחוזקה את המאזניים לטובת 'הטובים', פיבי איבדה את תינוקה, וגם את קול, לפחות עד העונה הבאה.



הווה: כשבת הים פגשה את כיפה אדומה, בטייטס...
אז מה קורה בימים אלה ממש?

עד כה שודרו בערוץ 3 חמשת הפרקים הראשונים של העונה החמישית. פיבי שחורת השיער הספיקה כבר להיות בת-ים, מה שסיפק לתסריטאים הזדמנות נהדרת להראות את גופה הערום, דבר שאף פעם לא מזיק לרייטינג. פייפר בהריון, עם תינוק(ת?) שכבר בבטן מראה נוכחות, ופייג' עברה לשיער אדום, והצטרפה למאגר המובטלים, למרות שבדיוק קודמה בעבודתה. בתחום הרומנטי, פיבי וקול עדיין אוהבים ושונאים, פייפר וליאו מצליחים קצת יותר, ופייג', טוב, כבר ציינתי שהיא על תקן סוכנת הוד מלכותה.

בין הפרקים ששודרו עד עתה, ראוי לציון פרק המחווה לאגדות וסיפורי עם, בו האחיות מוצאות את עצמן בתוך גרסאות מעוותות של אגדות ידועות, כשפיבי מתפקדת על תקן סינדרלה, פייפר על תקן כיפה אדומה ופייג' על תקן שלגיה. גם הפרק האחרון ששודר היה חמוד ביותר, והיה מחווה לסדרות קומיקס למיניהן, ובו שלוש האחיות הפכו לגיבורות-על בסגנון סופרמן וחבריו.

מה עוד מצפה לנו בעונה הזו? הרבה, אבל רוב הדברים נכנסים תחת הקטגוריה המאיימת "ספוילר" ולכן לא יפורטו כאן. מי שעוקב אחרי העונה החמישית במקביל בסטאר וורלד, יודע לאיזה כיוון זורמים המים, ומי שלא, יכול לפחות ליהנות מתרגום ומצפייה אחידה, בלי פרסומות.



בחזרה להווה
ומה קורה עם השחקניות עצמן? נראה שהן נהנות מהחיים.

אליסה מילנו עשתה הרבה כותרות כשיצאה עם ג'סטין טימברלייק הקטין, וסללה את הדרך לדמי מור, שמראה לכולם מהי פדופיליה אמיתית. מעניין לציין שלאחרונה הגיבה אליסה על המתיחה של אשטון קוצ'ר ו-MTV על טימברלייק, ואמרה שהיא מזועזעת מהאכזריות של העניין. הקישור המתבקש הוא כמובן תוכניתה של המכשפה לשעבר שאנון דוהרטי, שמנחה כיום תוכנית מתיחות מתוחכמת והזויה למדי, שהתחילה כעת את עונתה השנייה. לאן הידרדרה פרו האליוול, לאן...

הולי מארי קומבס מבססת את סקסיותה, שדי הודחקה בעונות הראשונות של הסדרה. מאז עזיבתה של שאנן, קומבס נכתבת בקרדיטים כ"ובתפקיד פייפר" (דבר המעיד על מעמדה הרם), נראית טוב מתמיד, וצוברת יותר ויותר מעריצים, גם בישראל.

רוז מק'גאוון הוכיחה לכולם שהיא יכולה להיכנס בקלות לנעליה הגדולות של שאנן, מצליחה מצוין בכוחות עצמה, ובעיקר- מסתדרת נהדר עם שתי 'אחיותיה', להבדיל מאתם יודעים מי.

עתיד: פיבי, מה עשית?!
יגידו מה שיגידו על "מכושפות", הסדרה הגיעה כעת לעונתה השישית בארה"ב, וזה לא צחוק. מעבר לעובדה שזו עוד הוכחה ניצחת להצלחת הסדרה, למספר הזה חשיבות נוספת: זוהי העונה השלישית ללא שאנן דוהרטי, כמות זהה למספר העונות בהן היא כן היתה, ותקיעת המסמר הסופי בארון המתים שלה. בעוד עזיבתה את הסדרה גרמה לפער שלכאורה לא ניתן למלאו (הסדרה ממש נבנתה סביבה, האחות החכמה, הבכורה והמוצלחת), הרי שכולם הצליחו יפה מאד בלעדיה, תודה רבה.



הבאפי המעצבנת הזאת
העובדה שהסדרה הגיעה לעונתה השישית גם מקרבת אותה בצעדי ענק לאויבתה משכבר הימים - "באפי". בעוד שלצופים כבר נמאס עד עמקי נשמתם מלדון בהבדלים שבין שתי הסדרות, דווקא "מכושפות" עצמה לקחה את ההשוואה די בהומור, ובסוף העונה הרביעית אף עשתה פרק עם ערפדים, שכלל בדיחות פנימיות לגבי מעבר הרשתות של באפי. הגעתה של "מכושפות" לעונה השישית מקרבת אותה לקוטלת, שסיימה את תפקידה בעונה השביעית. הייתכן ש"מכושפות" תשווה תוצאה, ואף תעקוף בסיבוב? נחיה ונראה. לפי איך שהעניינים זזים כרגע, יש לה סיכוי לא רע בכלל.

בכל מקרה, אין ספק ש"מכושפות" התפתחה עם השנים. עברו הימים בהם כל מה שהיה צריך לעשות כדי להתגבר על שד חזק במיוחד הוא לאחוז ידיים ולמלמל "כוח השלוש ישחרר אותנו", וכאמור - גם כוחן של האחיות השתנה והתפתח, ולא רק תסרוקותיהן וצבע שיערן.

ואם כבר דיברנו על תסרוקות, מעריציה של מילאנו יזועזעו לגלות שבעונה השישית היא מופיעה עם שיער קצר קצר (כמה עצוב) ושחור. כמובן שהיא עדיין מהממת ביופייה, אבל - שיער קצר?! השתגעת?!