המסך המפוצל

אז מה באמת עושים עם 24?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 10-12-2003
47 תגובות
אם תשאלו את זוהר ישראל הוא יענה לכם שערוץ 10, למרות חוסר הסבלנות המתבקש, צריך לתת לג'ק לנשום קצת, להמתין עם שידור העונה השלישית, לתת לה חודשיים וחצי ככה, ורק אז לשדר אותה גם בארץ.

אני מצטער, אבל אני לא מסכים.

תארו לכם את הסיטואציה הבאה: פרק פתיחת העונה השלישית והנוכחית של "24" משודר כאן ב-14/1/04, כחודשיים וחצי אחרי שהוא שודר בארה"ב. באזור אפריל, עומד הפער מארה"ב על ארבעה פרקים בלבד, אז עוברים בערוץ 10 למינון גבוה יותר, של שני פרקים בשבוע, בתיאום עם FOX, כדי להדביק את הפער, עד שיווצר מצב שבו הפרק ששודר ביום שלישי בלילה בארה"ב, ישודר בערוץ 10 למחרת ב-21:45.

רשת FOX משדרת את הסדרה בימי שלישי ב-21:00, שזה ע"פ השעון המערבי של ארה"ב, באזור שש בבוקרו של יום רביעי אצלנו. ביום שלישי בו ישודר הפרק האחרון בארה"ב, ישודרו בערוץ 10 כל 23 הפרקים של העונה השלישית בשידור חוזר עד שבשש בבוקר המחרת ישודר הפרק האחרון לעונה בשידור משותף עם ארה"ב.

איך זה נשמע?


מופרך, נכון. אבל היה תקדים אחד לרעיון ההזוי הזה. שידור הפרק האחרון של "סיינפלד", כמובן, ששודר במקביל גם בערוץ 3 שלנו. אחרי הזכייה של "24" בטקס מסך הזהב אצלנו, קיבלנו תודה רשמית מג'ק באוור ומהמפיקים. אין סיבה לא להשיג את האישורים המתאימים בעזרת סכומי הכסף הראויים להביא את החגיגה הזאת אל הצופים בארץ.

ככה יוכל הצופה הממוצע להימנע מספוילרים שיעוטו עליו בכל מיני מקומות, ערוץ 10 יזכה לחשיפה לא קטנה, בתנאי שישכיל לפרסם את המהלך הזה כמו שצריך ואולי אפילו לרייטינג בו לא זכה מעולם.

זאת ממש לא בעיה להתחיל כמה שיותר מוקדם את שידורה של העונה השלישית, כשבמקביל יכולים בערוץ 10 לשדר את אותם שידורים חוזרים של שתי העונות הראשונות לטובת אלה שפספסו וכולם ירוויחו מהעניין.

וגם אם החלום הנפלא הספציפי הזה לא יוכל להתגשם במלואו, אין שום סיבה בעולם להמתין עוד חודשיים או שלושה לשידור העונה השלישית בערוץ 10? קניתם? זו הצלחה בקנה המידה שלכם? למה לתת לזה להתבשל על המדף? מה הטעם לתת לצופים לחכות? אין שום הצדקה לשחק עם ההצלחה של הסדרה על גבם של קהל הצופים הנאמן, שהופך אותה למה שהיא - ספינת הדגל הנוצצת של הערוץ.