המסך המפוצל

הממיר 13/12/03

24 הסתיימה, הפרקליטים הגיעו, עובדה ריגשה, מעורב ירושלמי הקסימה, סקס הצטיינה ואלי נופפה לשלום אחרון

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 13-12-2003
83 תגובות
10. זהו. היום השני הארוך ביותר של ג'ק באוור נגמר לו, בפרק סיום עונה שהיה, עוד לפני שמתחשבים בסצינת הסיום שלו, נהדר (וכל מי שטרם ראה, מתבקש לעבור לפסקה הבאה, כמובן). העלילה נסגרה בצורה יפה מאוד מכל הכיוונים. ג'ק הראה לנו שהוא יודע קצת קונג-פו. היה אקשן. היה מתח. לא הייתי יכול להתלונן אם הכותבים היו מחליטים לסגור עם הפרק הזה את כל הסדרה. אבל אז, מישהו מהכותבים של "24" החליט להתחכם. "בואו נסיים את העונה הזאת במתח", הוא אמר. וכך קיבלנו את סצינת הסיום עם פאלמר, שנראית מעט תלושה מהפרק, אבל מספקת חומר רקע מצוין לעונה הבאה: מה לעזאזל שמו לו על היד? איך מנדי קשורה לכל העניין? מי האיש הרע החדש? והאם נזכה לראות את פאלמר מסתובב עם קרס במקום כף יד בעונה 3? כל התשובות לשאלות הללו, ועוד, ברגע שערוץ 10 יחליט שמגיע לנו לקבל אותן. לתשומת לבכם (BS).

9. העולם יכול להיות אכזר, והשבוע ב"עובדה" הראו לנו עד כמה אכזר הוא יכול להיות. בתוכנית הוצגה משפחת סמדג'ה, בת 11 האחים והאחיות אשר אב המשפחה חלה יום אחד במחלת ניוון השרירים ("שיתוק" כדברי אם המשפחה) ומת כתוצאה ממנה. מאז אותו היום המשפחה לא ידעה נחת מאותה מחלה אכזרית וככל שעבר הזמן יותר אחים ואחיות חלו במחלה ומתו כתוצאה ממנה. באחד המקרים עוד בימי השבעה של אחת האחיות התגלה אצל אח אחר סממנים של המחלה. עד עתה נפטרו כבר מספר אחים ואחיות מהמחלה התורשתית הזו ובימים האחרונים אובחנו בנוסף לאחים נוספים גם מספר אחיינים במחלה הכואבת הזו. הסרט היה חזק ועצוב עד לכדי דמעות (ANGEL N).

עוד 9. "מעורב ירושלמי" היא סדרה מקורית מצוינת, אבל בפרק ששודר השבוע הוצגו שתי התחלות של שתי מערכות יחסים. האחת בין שמעון, אבי המשפחה, ליוסי, הילד הנכה, והשניה בין איציק לנועה. שתי מערכות היחסים הללו נבנו בצורה איטית ורגישה באמצעות סצינות עדינות ומלאות בהומור דק. סצינה אחת, סצינת הקליק בין שמעון ליוסי, שהיתה עמוסה בקללות, ראויה למקום של כבוד ביצירה הישראלית, רק כי הצליחה לקחת טקסט מעצבן ולהפוך אותו לרגע שבשבילו שווה להשקיע בהפקות מקור. נפלא.

8. "הפרקליטים" שיחקו אותה בסצינת פתיחה נהדרת לפרק פתיחת העונה השישית עם מצלמה שמסתובבת בבית מפואר, מתמקדת בכל פעם בדמות אחרת, שנמצאת בשלב כזה או אחר של הלם, כשלבסוף מגיעה המצלמה לאחד החדרים רק כדי לגלות גופה על המיטה. בלי להסביר מה קורה, בלי שהדמויות המוצגות תהיינה מוכרות למישהו. ככה בונים מתח, ככה מתחילים עונה.



7. יס העלתה השבוע ערוץ חדש, "בייבי" שמו, המיועד לפעוטות עד גיל 3. נעזוב לרגע בצד את הויכוח האם זה נכון להרגיל את הילדים מגיל כה צעיר לצפייה בטלוויזיה ונתמקד בעובדה שעכשיו ההורים יוכלו לזכות בכמה שעות של שלווה ושקט תמורת עשרים שקלים בחודש. לערוץ גם יש שני קהלי יעד שייתכן והם לא נלקחו בחשבון בתכנון הערוץ. הראשון, אנשים שנהנים מ"שומר מסך", כזה שמרצד ברקע מבלי להתעמק במה שקורה על המסך. הקהל השני הוא קהל של אנשים שנהנים מחומרים אסורים, כאלו ואחרים, שבשבילם הערוץ הוא הדבר המושלם לבהייה חסרת חשיבה (assafTV).

6. הפרק ששודר השבוע ב"סקס והעיר הגדולה" יצא מהבינוניות הרגילה של הסדרה והיה ממש מצוין. היו בו קטעים משעשעים רבים, הכתיבה זרמה והאירועים קלחו. יצוינו לטובה: הדיון על הספר של ברגר עם הניטפוק של קארי בדבר הגומיה לשיער, המחוות של שארלוט ליהדות וההארה של מירנדה בקשר לשאלה הנצחית מדוע גברים לא מתקשרים.

5. סטאר וורלד מצטרף מחר למסכי יס. מצד אחד - כל הכבוד, הגיע הזמן. באמת הערוץ הזה היה חסר לנו. מצד שני - עכשיו נזכרתם? כבר שלוש וחצי שנים שיס קיימת בשוק ורק עכשיו היא מעלה אותו? הפסדנו את כל העונות של "באפי" שקשת גזלה מצופי ערוץ 2. החמצנו את "מלקולם באמצע" ואת "פיוצ'רמה". ואין לשכוח שבעוד בכבלים הערוץ הינו חלק מחבילת הבסיס, ביס הוא עולה כערוץ בתשלום (assafTV).


4. אם יש דוגמא מובהקת לסדרה שלא ידעה לפרוש בשיא הרי זו "אלי מקביל". השבוע שודר הפרק האחרון בהחלט של הסדרה, שהיווה דוגמה מושלמת לכל מה שהשתבש בה מאז העונה השלישית. בולט במיוחד התסריט המאולץ והקיטשי והניסיון לדחוף כמה שיותר גימיקים בפרק אחד. גם כל השחקנים האורחים לא הצליחו לפצות על דיאלוגים דרמטיים אבסורדיים כמו: "אלי, הבאתי לך מתנת פרידה, שרשרת שעשויה משרידי מגדלי התאומים". חבל שסדרה שהתחילה כל כך טוב מסתיימת בעונה כזאת, בפרק כזה (Bosco).

3. והנה גניבה שהשאירה אותי מתפתל בכורסא במשך דקות ארוכות: הפרסומת החדשה של "וואו" לבית בזק, בה נראה ליאור מילר מתאר בספרינט-טלוויזיוני טיול אירופאי עוצר נשימה, היא לא יותר מהעתקה חסרת בושה שמקורה בסרט "חוקי המשיכה", שהפופולריות המדשדשת שלו היא כנראה הסיבה היחידה שה"קופירייטרים" ה"מקוריים" הרשו לעצמם כזה חוסר מעוף, כשיצאו מנקודת ההנחה שאף אחד לא ראה אותו או יזכור להם. אז זהו שלא. הסצינה היא שעתוק חיוור, אחד לאחד, של ויקטור החוזר ועלילותיו ביבשת הקרה. נפשי לא מצאה מנוח לאחר הצפייה בתעתיק, שמהווה אות קלון לבזק, שכן הביצוע ההוליוודי עשוי פי מאה טוב יותר. ועל הבחירה בליאור מילר כבר באמת שלא צריך להרחיב את הדיבור (שגיא אישה).

2. נמאס כבר מחוסר המקצוענות הזאת. שתי תופעות מרגיזות קרו השבוע בערוץ 2 והן קורות שם לא בפעם הראשונה. האחת בטלעד (מישהו מופתע?) והשניה בקשת. טלעד פרסמה שפרק פתיחת העונה השישית של "הפרקליטים" יתחיל ב-23:06. בפועל התחיל הפרק ב-23:11 אחרי יותר מחמש דקות של פרסומות. חמש דקות בלבד לאחר פתיחת הפרק - יציאה נוספת לפרסומות. למה? למה לא? זה טלעד, הרי. רק ב-23:19 חזרו למנגינת הפתיחה של הסדרה. בקשת הגדילו לעשות ביום שישי האחרון, כשקטעו בשתי הזדמנויות שונות את התוכנית ששידרו באמצע משפט ויצאו לפרסומות. בפעם הראשונה זה היה כשצוות "ארץ נהדרת" התחיל לאחל מזל טוב לאורנה בנאי (הפסקת הפרסומות הראשונה בתוכנית) והפעם השניה היתה ממש באמצע משפט של "פרנקו וספקטור". אלו תופעות שאסור שיקרו בערוץ שכבר רץ עשר שנים. ביחד. בושה.

1. יום רביעי. הממיר כבר על ערוץ 10 בהמתנה לפרק סיום העונה השנייה של "24". עמנואל רוזן על המסך בדברי סיום ולפתע, ללא כל אזהרה, מתחיל הפרק. או שרגע, התחיל? זה נראה בכלל כמו קטע מאמצע הפרק! מה הולך פה?? לאחר חצי דקה חוזרים לעמנואל שאומר שהנה, לא ניתן לכם להמתין עוד, כבר מתחילים עם הפרק ב-"24". רק אז נחת האסימון: בערוץ 10 חשבו שזה יהיה צ'ופר נורא נחמד להראות לצופים קטע מהפרק כדקה לפני תחילתו. אז ברצוני לתקן אותם. זה לא צ'ופר - זה ספוילר. ובתוכנית שמדרגת מדי שבוע את "מצעד האיוולת", למעשה הזה מגיע מקום של כבוד במצעד הזה (assafTV).