המסך המפוצל

הממיר 20/12/03

הבית הלבן חזרה סוף סוף ועוררה נוסטלגיה לסדרה נוספת של סורקין, סקס משעשעת והפרקליטים ממשיכים להצטיין. ואולי מספיק עם הספוילרים?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 18-12-2003
100 תגובות
10. הרשו לי לחרוג ממנהגי ולדבר על משהו טלוויזיוני שלא שודר השבוע. שובה של "הבית הלבן" למסך הקטן הזכיר לי את הסדרה הקודמת של אהרון סורקין, "ספורט באוויר", שתיארה את מאחורי הקלעים של תוכנית ספורט מוצלחת ברשת כבלים זו או אחרת בארה"ב. בדיקה קצרה שערכתי, העלתה את העובדה המוזרה מעט, שמכיוון ששני הפרקים האחרונים של הסדרה קצרת הימים הללו (שתי עונות) שודרו כשהייתי בלונדון, פשוט שכחתי לצפות בהם. מייד ניגשתי לתיקון העוול ההיסטורי ומספר שעות לפני פרק פתיחת העונה הרביעית של "הבית הלבן" התיישבתי לראות את צמד פרקי הסיום של הסדרה. הצפייה בפרקים הללו הזכירה לי עד כמה משובחת היתה הסדרה הזאת, כמה חדה היא היתה, כמה משעשעת ומרגשת. הפרקים האחרונים עסקו במכירתה הצפויה של הרשת ששידרה את התוכנית "ספורט באוויר" ובאפשרות שהתוכנית תבוטל. הסיום הדרמטי של הפרק הכפול, הטוויסט הקטן לקראת הסוף, הבדיחות שכוונו לצופים הקבועים המעטים של הסדרה, כל אלה הפכו את הפרידה המאוחרת מהסדרה המצוינת הזאת לכואבת במיוחד. כל כך חבל שהסדרה הזאת לא זכתה להערכה המגיעה לה, כמה כיף שטלעד מביאה לנו במקומה, שישה חודשים אחרי, את החבורה החדשה של אהרון סורקין, חבורת האגף המערבי.



9. ג'ד! וג'וש! ודונה! וסאם! וטובי! וליאו! וסיג'יי! וכל השאר! יי! כמה התגעגעתי... חברי "הבית הלבן" חזרו סוף סוף לחיינו והם נפלאים מתמיד. יש דיבורי פוליטיקה פסאודו-מובנים, הומור שנון והילארי, חישובי זמן שעושים כאב ראש, מועמדות לתפקיד מזכירה צנוניות וחצופות, ממשל אוטופי וכמובן קמצוץ של פטריוטיות מרגשת לסיום. ג'ד לנשיאות. עוד 4 שנים! אבל הפרסומות. אלוהים, הפרסומות. והפרצוף של קובי מידן לא ממש הסתדר שם ברקע. טוב, לפחות זה לא היה על התרגום (Slayeret).

8. שיט מאדר-פאקר פאק שיט. רק סמנת'ה מסוגלת להגיד משפט כזה ולצאת ממנו בשלום. ורק "סקס והעיר" מסוגלת להראות איך כל מנהטן מוכנה להגיע להצגה על הקציר שנקצר רק בשביל הירח המלא של ג'רי. לא שאני הייתי מתנגדת... אבל מעבר לצחוקים (והיו הרבה כאלו) מערכת היחסים של ג'רי וסמנת'ה היא פשוט מקסימה. לאט לאט הוא מצליח לחדור דרך ההגנות שלה (לא ההגנות הללו, דרך אלו לא היה קשה במיוחד לחדור...) והופך להיות יותר מסתם צעצוע מין. לא יעזור לך, סמנת'ה, את בדרך למערכת יחסים של ממש. לעומת זאת, מערכת היחסים בין קארי לברגר בדרך לצרות. קארי מצליחה, ברגר נכשל וזה אף פעם לא מתכון טוב. מערכת יחסים שלישית נמצאת רק בראש של מירנדה וזה שובר את הלב. וההפתעה של הפרק - שארלוט שואלת מה רע בלהיות נטולת גבר! אבל כמובן שהיא עושה 180 מעלות בדקה ה-90. טוב, בכל זאת בחורה יהודייה פנויה. וזו שארלוט (Slayeret).

7. "הפרקליטים" מצליחים להוכיח לנו בפרק נוסף עד כמה מדובר בסדרה מעניינת, מרתקת וטובה. סיפור משפט הרצח של הסנאטור, שהתחיל מעניין עוד בשבוע שעבר, המשיך השבוע להסתעף והביא לנו לא פחות משלושה טוויסטים במהלך הפרק. הראשון כשהעדות של מזכירתו של הנרצח חשפה את היכרותו של קית' עם הנרצח עצמו, דבר שהוביל להאשמות חריפות כלפי ג'ימי שלא עשה את העבודה שלו כמו שצריך, השני בעדותה של הבת שהחליטה לקחת על עצמה את האחריות לרצח והטוויסט השלישי, והמבריק מכולם, היה הוידוי של אשתו של הסנאטור, שבפנים חתומות וקרות סיפרה את הסיפור האמיתי. סצינה מצמררת ומפתיעה לחלוטין, שפשוט ריתקה לכורסא.

6. רשת העלו פרומו מצוין ליום שני האחרון. הפרומו שילב את סטיב מ"המופע של" עם סטיב של מירנדה, יחד עם עדי אשכנזי שמדברת על סקס, עם קטעים מ"העיר הגדולה". שימוש נכון וחכם בחומרים הקיימים של הזכיינית.

5. בשעה טובה ומוצלחת חזרו סרטי "וורנר" לרצד על מסכינו. גם הכבלים וגם הלווין רכשו מהאולפנים חבילת סרטים עשירה. שתי החברות משדרות את אותם הסרטים אבל הלווין שוב מוכיח שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים. הסרט "הארי פוטר ואבן החכמים" משודר הערב גם בכבלים וגם בלווין. אלא שבלווין התחשבו בצופים הצעירים ושידרו את הסרט כבר בתשע בבוקר בגרסתו המדובבת לעברית. הצופים שכבר יודעים לקרוא את כתוביות התרגום יצפו בסרט בערב בערוץ יס 2 במקביל להקרנתו בכבלים. בכבלים מסתפקים לעת עתה בגרסה האנגלית בלבד. כנראה שעברית זה לא חם ובגלל זה, היא לא שם (assafTV).

4. במקביל ללהקה של אהרון סורקין באגף המערבי, העלו בערוץ הראשון את "סוכנות הביון", סדרת אקשן חדשה. מדובר בסדרה חביבה, לא מבריקה במיוחד, אבל כיפית לפרקים. זהו מעין שילוב בין החלק החקירתי ב"חוק וסדר", אקשן כמו שאפשר לראות לעיתים ב"זהות בדויה", אלמנטים מסוימים של "משימה בלתי אפשרית", עם קצת גאדג'טים סטייל מרשל. מה קיבלנו? שעטנז לא רע, אבל גם לא חדשני במיוחד, של אקשן, חקירות ואפילו כמה טוויסטים. הפיילוט התחיל עם שני מקרי מוות לא מספיק מעניינים, וזו גם הבעיה הרצינית היחידה עד כה של הסדרה: היא לא סוחפת, לפחות לא בינתיים.



3. "המופע של סטיב" הסתיים בפרק סיום שהיה נחמד, אבל לא חף מבעיות. רגע הגילוי של סטיב נעשה בצורה מעניינת, עם מוזיקת רקע חביבה, שהצליחה להעלות את המתח לקראת הגילוי עצמו. אלא שיגאל שילון מדושן העונג הצליח להרוס את ההנאה מהרגע, כשדחף באגרסיביות את בני משפחתו של סטיב כדי שיוכל הוא לנצח על הכל עם הפנים המתנשאות שלו. רגע מגעיל נוסף של האיש והסיגר נכנס לשטטישטיקה.

2. שלוש פרסומות וחזרנו. סבבה - אבל למה להסתיר את התרגום?

1. השבוע התפרסמה ב"אייס" ידיעה המתארת את מה שאמור להתרחש בפרק הסיום של "חברים". או בקיצור: ספוילר. ועוד בכותרת! רענן שקד, מבקר הטלוויזיה בעיתון של המדינה, גילה בביקורתו על הסדרה "הבית הלבן" פרט עלילתי מהעונה הבאה. או בקיצור: ספוילר. בעיני, למרות שהספוילר ב"חברים" הוא הרסני יותר - גם בכותרת עצמה ללא אפשרות "מילוט" וגם הריסה של פרק הסיום, הפרק האחרון בהחלט בסדרה - דווקא הספוילר הקטן של רענן שקד הינו חמור יותר. רענן שקד הוא לא סתם איזה כתב שעושה קופי-פייסט לידיעה מסוכנות הידיעות. רענן שקד הוא מבקר טלוויזיה. רענן שקד הוא מבקר טלוויזיה בעיתון של המדינה. מבקר טלוויזיה שמספיילר - אין לו מנדט לבקר טלוויזיה. חד וחלק. מי שקיבל לידיו את המושכות לכתוב על טלוויזיה הוא אדם שצריך לאהוב ולהבין בטלוויזיה בכל רמ"ח אבריו. האם רענן שקד אוהב טלוויזיה? אולי. האם רענן שקד מבין בטלוויזיה? נניח. האם לרענן שקד אכפת מהקוראים ומהצופים? לא (assafTV).

עוד 1. "יש לך בן גיי בארון?" תמה שלט החוצות, מתריעה הפרסומת בעיתון, שואלת הקריינית. גיי?? מה גיי? מה בארון?! מה פתאום גיי מה קרה לך אתה?! *גבות מורמות, עיניים נפערות, רמות הלחץ עולות*. ואז מגיע הפאנצ'ליין, הקתרזיס - "תירגע! בנגיי, להקלה מהירה...". הא?! אההה, בן גיי זו משחה יעני! שיו! *אנחת רווחה נפלטת*. וואי וואי וואי אתם, התקף לב כמעט חטפתי בגללכם! בן גיי עלק! איזה קטע. תרצה! עזבי עזבי ת'אטרופין, בואי! זו רק פרסומת! למשחה! יא אללה שלכם, כבר הייתי בטוח שזה אמיתי. תודה לאל! - קמפיין פרסומי בישראל של 2003 (JW).