המסך המפוצל

הממיר 14/2/04

פרק מעולה בג`רמיה, פתיחות מסקרנות לחצי האפל ולמרגלים, סיומן של מעורב ירושלמי וקצוות מפוצלים, ולמה לקחו לנו את אנג`ל?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 14-02-2004
105 תגובות
10. החלק השני של פרק פתיחת העונה השניה של "ג'רמיה" ששודר השבוע הכיל בתוכו כמה רגעים בלתי נשכחים והיה אחד הפרקים הטובים בסדרה. בין האירועים הבולטים: הסצינה של חילופי השבויים בה גילה מרקוס מה נאלצו קרדי ולי לעשות כדי לשחרר אותם, לחיצות הידיים של מייגן עם אנשי וולהלה, שלמעשה חרצו את גורלם, והרגע בו Lady death חלפה מעל הגופות. בכלל, המשחק של סוזי ג'ואקים (מייגן) היה מצמרר ונפלא. פרק עוצר נשימה, שבקלות היה יכול לשמש גם כפרק סיום הסדרה. ועתה נותר רק לגלות איך יתקדמו העניינים מכאן.

9. השבוע שודר פרק סיום העונה הראשונה של "מעורב ירושלמי" המקסימה. תמיד אמרנו שמדובר בהפקה מקורית משובחת שעשויה בכישרון ובחן רב וגם פרק הסיום לא איכזב עם כמה סצינות מרגשות במיוחד: ההזייה של שמעון בדרכו אל ניתוח המעקפים, הכסף של איציק שנותר על מכונת השתיה למשך מספר שניות בלבד, כאילו כדי לקרוץ לצופים "אנחנו לא כאלה", והיפוך התפקידים עם האבא שמצטער שנהיה קבלן ולא המשיך ללמוד בישיבה, בעוד בנו, תלמיד הישיבה, מסדר את הבעיות בענייני העסקים של אביו. ערוץ 10, אנחנו מאוד רוצים עונה שניה.



8.5. הרבה אומרים ש"תרגיע" היא לא "סיינפלד" ולעולם לא תהיה. האמת היא שהם צודקים. אבל זה לא אומר של"תרגיע" אין את הקסם והיחודיות שלה, והפרק של השבוע הוכיח את זה. הופעת האורח של ג'וליה לואיס דרייפוס הצליחה להעלות את הפרק לרמה חדשה של הומור, ובהחלט להפוך את הפרק למוצלח ביותר. הקטע הטוב בפרק התחיל עם הגעתו של לארי לביתה של ג'וליה באמצע הלילה, תוך כדי חיפושו אחר פנקס הרעיונות שלו, ונגמר כשבעלה של ג'וליה העיף אותו משם אחרי שלארי הספיק להפוך כל סנטימטר בביתם, וג'וליה המסכנה החליטה לערב את ג'רי שבניו יורק, בלי קשר לשעת "כיבוי האורות" שם. היה הילרי ביותר. (Shlamko JR)

8. פרק הפתיחה של The Dead Zone (שתורגם כאן ל"החצי האפל") היה מגרה ומסקרן. שני רגעים היו יפים במיוחד: הסצינה בויאטנם, כשכולם קופאים וג'וני מנווט את דרכו בין האנשים והסצינה בה ג'וני מגלה ששרה הספיקה להתחתן ולהפוך לאמא. וזו היתה רק ההתחלה. אנחנו מחכים להמשך.

7. "המרגלים" (Spooks), סדרת מתח בריטית חדשה, עלתה השבוע בקשת. פרק הפתיחה היה סביר בהחלט, אבל לא מלהיב בצורה בלתי רגילה. כמה רגעים מרשימים ויזואלית (פיצוץ המכונית בפתיחה), כמה רגעים משעשעים (בקטע עם החתול לא יכולתי שלא להיזכר ב"משימה בלתי סבירה" של קולין וריאן ב"של מי השורה הזאת בכלל?") וגם קצת פוליטיקה עסיסית (ההסגרה לארה"ב). יש פוטנציאל.

6. פרק סיום החלק הראשון של העונה השישית ב"סקס והעיר הגדולה" היה בינוני, מלבד הרגע המפעים בו באה קארי לבקר את שארלוט הבוכייה לאחר שהפילה. החזרה הקופצנית של מירנדה אל סטיב נעשה בצורה חפוזה מדי ולא אמינה במיוחד והרקדן הרוסי המזדקן לא ממש הצליח להוסיף לסקס-אפיליות של "סקס". איפה איידן?

5. בקול ענות חלושה הסתיימה לה העונה השניה של "קצוות מפוצלים". לא שהיה פרק גרוע במיוחד, אבל עם שלושה הריונות בו זמנית, עשתה "קצוות" צעד משמעותי נוסף להפיכתה מסדרה דרמה לאופרת סבון משעממת ונדושה. אפילו סצינת הסיום, שקווי הדימיון שלה לסצינת הסיום של העונה הראשונה צעקו לשמיים, לא הצליחה לעשות את הפרידה למה שהיא היתה אמורה להיות: כואבת ומרגשת.

4. הפרק הנפלא של "ג'רמיה" החל בשעה 23:33, בדיוק הזמן הנכון בו היה אמור הפרק להיפתח ע"פ לוחות השידורים. אבל למה התעקשו בערוץ 3 להשאיר את הפרומו הרגיל שטוען שהפרק יתחיל ב-23:40? הדבר חמור במיוחד לנוכח העובדה שהפרומו המדובר המשיך להיות משודר גם לפני התוכנית שקדמה ל"ג'רמיה", "החצי האפל". אני בטוח שהיו צופים שפספסו חלק מהפרק בגלל מידע שגוי זה.



3. "עכשיו הלב פצוע, זה סיפור כל כך ישן וידוע" - זהו חלק מהתקציר של ווינט לפרק המיוזיקל שישודר מחר בביפ. ככה זה. "באפי" לא מספיק חשובה לאף אחד. זו גם הסיבה שב"רייטינג" וב"פנאי פלוס" לא התייחסו אפילו במילה לפרק שעומד להיות משודר מחר. וד"ש לפייק.

2. לא מעניין אותי שתקלות טכניות הן דבר שקורה. מבחינתי ומבחינת צופים רבים אחרים, היתה הפסקה של יותר מעשר דקות בשידור של הלווין, בדיוק באמצע פרק של "הסופרנוס".

1. אנחנו כבר יודעים שטלוויזיה היא מוצר מסחרי שנועד לעשות כסף, ועוד כסף, ועוד כסף. אבל לבטל סדרה, שיש לה קהל צופים לא קטן במיוחד, רק בגלל שפוטנציאל הבאת הצופים החדשים שלה הוא קטן, נראה לי כמו משהו שאסור לעשות, אפילו בעידן ציני שכזה. "אנג'ל" בוטלה והותירה את המעריצים הרבים המומים ובוכיים. יהי זכרה ברוך.


בשולי הממיר
אלן גרין, מי שהיתה אודרי ב"חנות קטנה ומטריפה" הגיחה להופעת אורח ב"תיקים באפלה" השבוע בערוץ 2. היה נוסטלגי.

טוק ווטקינס, מלקולם ב"הקרב על הרייטינג" המופלאה, קפץ לבקר בפרק של אתמול ב"עמוק באדמה". היה מעורר געגועים.

בניטו מרטינז, הלא הוא דיוויד אסוודה מ"המגן" המצוינת, הופיע בפרק הראשון של "קארן סיסקו" ששודר השבוע בסטאר וורלד. העונה השלישית של "המגן" אמורה להיפתח בתחילת מרץ בארה"ב. אנחנו ממתינים בסבלנות.

מחר מצפה יום עמוס במיוחד בערוצי הטלוויזיה השונים. מלבד המיוזיקל של "באפי" בביפ, ופרק אחד לפני סיום העונה אצל "הסופרנוס", מתחיל מחר ערוץ AXN סבב של שידורים חוזרים לשלוש סדרות ותיקות ומשובחות, ששודרו עד כה בערוצים אחרים: "תיקים באפלה", "NYPD” ו"סוכן סמוי".