המסך המפוצל

הממיר 21/2/04

הבית הלבן במיטבה, גם וויאג`ר וקארן סיסקו, סוגיית תרגום המחזמר, הסדרות החדשות של AXN ומשהו על כן ועל חם

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 21-02-2004
48 תגובות
10. כש"הבית הלבן" במיטבה - היא מצוינת. היא הכיף הכי גדול שיש בטלוויזיה. והשבוע היא היתה במיטבה. זה נבנה לאט, עם טובי ששורף לעצמו את פח הזבל בניסיון לכתוב את הנאום המושלם ועם סי ג'יי שנאבקת בעיתונאי חצוף, עד שהגיע לרגע אחד שלהגיד שהוא היה מצחיק יהיה אנדרסטייטמנט. הרגע בו בארטלט צורח אל הטלפון בגלל נושא דוחות החנייה היה רגע קלאסי שנכנס להיסטוריית הסדרה כאחד מהרגעים המצחיקים בתולדותיה. "אתה מודע לכך שרוב הסיכויים הם שבעצם צרחת על המזכירה שלך, נכון?". פשוט נפלא. גם העובדה שהדיונים החשובים יותר המשיכו בטבעיות מיד מאותה נקודה בה נפסקו בגלל הטלפון.

9.5. בניגוד לפרק הפתיחה של "קארן סיסקו" התעלה הפרק השני שלה לשיאים של הומור, תחכום ופאן טהור. הכל הלך שם בדיוק לפי הספר: הדמויות, העלילה, העריכה המדויקת להפליא, הכיף שפשוט צעק שם מכל סצינה ומאוד הזכיר את "תפוס את שורטי" (ולא רק בגלל דני דה ויטו שהשתתף גם בסרט וגם בפרק). פרקים כאלה הם הסיבה לקיומה של הטלוויזיה.



9. ב"סטאר טרק" לדורותיו, אף פעם לא נהגו לעשות פרקי פלאשבק. אבל הפרק הנהדר ששודר היום ב"וויאג'ר" היה הדבר הכי קרוב לכך אי-פעם. בעקבות אחת התאונות הביזאריות של "וויאג'ר", פוצלה הספינה לאזורים שונים, כשכל אחד מתקיים בתקופת זמן אחרת, ועל צ'קוטיי יחד עם קפטן ג'יינווי צעירה יותר ב-7 שנים, הוטל לתקן את המעוות. גרסת הבורג של סבן, הגרסה הנוירוטית של הרופא ההולוגרפי, מספר חברי מקי ואפילו הבוגדת הקרדסית מהעונה הראשונה, ססקה - כולם קפצו לביקור. אבל כל אלה לא השתוו לגלגול העיניים של ג'יינווי בשעה שקפטן כאוטיקה, הפארודיה המהלכת על סדרות המדע הבדיוני של שנות ה-50, פרץ בצחוק בלתי-נגמר. למעריצים ותיקים של הסדרה, מדובר בזהב (BS).

8. "סיבוב שני", הקומדיה קצרת-הימים שמשודרת בימים אלה בערוץ 3, כבר הוזכרה כאן בעבר בנימה חיובית. הפרק ששודר בשבת הקודמת הצליח לעשות את זה שוב, הפעם עם מעין מחווה ל"שמתי ברז למורה" עם עלילה דומה מאוד לעלילת הסרט, עם בן שטיין, המורה המקורי, ששיחזר את תפקידו הבלתי נשכח מהסרט ("ביולר? ביולר?" הוחלף ב"לארסן? לארסן?" ברגע שנכנס לקלאסיקה), עם מוזיקה דומה והתנהלות דומה של האבא, האחות ומנהל בית הספר. היה נהדר.

7. אין ספק שמשימת תרגום פרק המחזמר ב"באפי" היא משימה מורכבת וקשה. תמיד יימצא מי שיתלונן על אי-העברת אחד מאלפי הרעיונות המופלאים שהועלו בפרק עצמו. המקור תמיד יהיה טוב יותר מהתרגום, במיוחד כשמדובר בשירים שהמעריצים כבר יודעים בעל פה. ובכל זאת, עושה רושם שמיכאלה ירדני, שהיתה חתומה על תרגום הפרק, התמודדה עם המשימה בצורה מכובדת. חלק מהתרגומים נעשו בצורה נפלאה, חלקם פחות, אבל בשורה התחתונה בהחלט מגיעה לעבודת התרגום הזאת מילה טובה. ובאמת שאין טעם להמשיך ולדבר על "כוסיותך, אהבלה", שהגיע לשם מתוך מטרה ברורה לנסות ולהעביר את רוח הפרק.


6. ערוץ AXN, המשודר רק ב-HOT, פתח השבוע עונה חדשה ומצוינת. בין היתר ראוי להזכיר את שידורן של כל העונות מהתחלה של "תיקים באפלה" בימים בהם הסדרה היתה מעניינת ומסתורית, של "סוכן סמוי" שממש הצליחה להפתיע אותי על אף גילה הלא צעיר במיוחד, ושל "NYPD" המשטרתית התזזיתית עם דיוויד קארוזו הצעיר והאלגנטי ודניס פרנץ המחוספס. בהחלט הפתעה נעימה מצד ערוץ שפעם היה ממש מיותר לזפזפ לכיוון שלו.

5. קצת מגוחך לדבר על "ספוילר" בהקשר ל"חברים" ובכל זאת, מילה טובה מגיעה למי שהחליט לתרגם את שם הפרק מ"Rachel Goes Back to Work" ל"הפרק שבו חוזרים לעבודה", ובכך להימנע מלספילר לנו אירוע מפתיע יחסית שאירע בפרק עצמו. מדובר במשהו קטן, ובכל זאת בסוג מסוים של מחשבה נכונה על טובתם של הצופים.

4. "הפרקליטים" תמיד היתה סדרה טובה וגם העונה הזאת לא משנה את הרושם הזה עם סיפורים חזקים ומעניינים, וטוויסטים על ימין ועל שמאל, כמו הסיפור שהיה שם השבוע עם הכומר שסירב להעיד. קצת חבל שכל פרק עומד בפני עצמו וכמעט שאין המשכיות בכלל. זה האלמנט היחיד שקצת חסר בעונה הזאת.

3. ביום רביעי האחרון, בזמן השידור השני של "קארן סיסקו" היו הפרעות בממיר של yes, שגרמו להפסקות בתמונה ובסאונד אחת לעשר שניות בממוצע. ההפרעות לא היו מקומיות, שכן ערוצים אחרים ניתן היה לראות בלי שום בעיה. ההפרעות היו רק בשידור של הלווין, שכן בדיקה מקביל ב-HOT הראתה שהפרק משודר שם ללא שום הפרעות. חבל.

2. קראתם "פנאי פלוס" השבוע? קודם כל, תנחומי. שנית, אם אתם מנויי yes בטח התעצבנתם ותהיתם מדוע הסרט "שר הטבעות: אחוות הטבעת" משודר רק בכבלים הדיגיטליים. כי אם אתם מתעדכנים באמצעות לוחות השידורים מ"פנאי פלוס", וודאי שמתם לב שבשער המדור מצוין שהסרט משודר השבוע בסינמה אוסקר. אם דפדפתם לעמודי יום שישי, לא מצאתם שום אזכור לסרט. לעומת זאת, אם דפדפתם לעמודים של שבת, בוודאי שמתם לב שישנה הרחבה על הסרט וכן צוין מועד שידורו והערוץ בו הוא משודר: שבת, 21:30 סינמה אוסקר. עכשיו אולי קצת מאוחר מדי לגלות לכם, אבל מנויי yes היקרים, הסרט "שר הטבעות: אחוות הטבעת" שודר גם שודר ב-yes. יממה תמימה לפני ששודר בכבלים, אתמול, יום ו', 20.2.2004, ב-21:30 ביס אוסקר. ההתעלמות הזו תמוהה במיוחד לנוכח העובדה שעבור סרטים חופפים אחרים ("הסודות של יה-יה" למשל) דווקא צוין שידורם המקביל. האם ב"פנאי פלוס" לא מעונינים שנדע שסרטים חשובים ומבוקשים משודרים גם בלווין? (ואם היינו בניינטיז, שם קונספירציות היו דבר לוהט, הייתי מאזכר את העובדה ש"פנאי פלוס" שייך לידיעות אחרונות המחזיק אחוזים גדולים בחברת "ערוצי זהב", שמנכ"לה, רם בלינקוב, הוא גם מנכ"לה הקולני של חברת הכבלים המאוחדת "הוט"). עוד דבר מרגיז, בכל לוחות השידורים המפורסמים, הן בעיתונים והן באתרי האינטרנט, הינו ניכוס סרטי האוסקר שמשודרים בערוצים TCM ו-MGM תחת מטריית הוט, למרות שלא מדובר בסרטים שנרכשו על ידם או קשורים לחברות הכבלים, בפרט כשערוצים אלה משודרים גם בלווין. סרטי האוסקר בערוצים אלו מצוינים כ"הוט אוסקר: ". זהו ניכוס מטופש, תמוה והחמור מכל - שקרי לחלוטין (קורא תמים יכול לחשוב שהסרטים הנ"ל משודרים רק בכבלים ו/או שהם נרכשו על ידם). אני יודע שכבר קטלגתם אותי כסנגור מספר אחת של yes. אין לי בעיה עם זה. מה שכן יש לי בעיה זה עם העובדה שהכבלים עושים לי את העבודה לקלה כל כך. ועוד לא דיברתי על הפרוגרמינג התמוה של ערוץ סינמה אוסקר. השוו אותו לפרוגרמינג של יס אוסקר ותלמדו מה זה פרוגרמינג נכון. The defense rests.א(assafTV)


1. שתי סצנות הצליחו להוציא אותי השבוע משלוותי. הראשונה ב"סופרנוס" והשנייה למחרת ב"סקס והעיר הגדולה". אז נכון, פולי הוא שמוק ידוע, עבריין מורשע, מאפיונר, ומעולם לא חשבתי להעניק לו תואר חסיד אומות עולם. אבל שום דבר לא הכין אותי למה שקרה בפרק האחרון. הבן אדם רצח קשישה, אישה שהוא מכיר מילדות, רק כדי להביא לטוני עוד קצת כסף גנוב. אני יודעת, זו סדרה על פושעים. הם רצחו, שדדו, היכו ועשו כבר הכל. אבל למה היינו צריכים לראות את פולי חונק את האומללה הזקנה עם כרית, תוך שהיא צועקת לעזרה, עד שנדמה ומתה? תקראו לי מתחסדת, אם תרצו - לי זה צרם. יממה אחת עברה, ועוד סדרה אהובה הצליחה לעשות לי רע. אז שוב, אני יודעת שסמנתה עשתה הכל ואת כולם, אבל "למה היא צריכה להתאכזר אליו כל כך?" שאלתי את עצמי כשהיא נכנסה למעלית עם מר רייט ונטשה את העלם יפה התואר. הסצנה שבה ריצ'רד, אהובה הישן נושן, מזיין אותה בעמידה, מאחורה, וממשיך לפטפט על עצמו תוך כדי, בכלל לא שם לב לסבל שלה, הכילה כמויות של עצב שאני לא יכולה להכיל. הבטן שלי התהפכה, משהו התכווץ בפנים, הרגשתי שראיתי יותר מדי (י.).


בשולי הממיר
הארי, בעלה של שרלוט מ"סקס והעיר הגדולה", התארח השבוע ב"חברים". זוכרים שהוא היה שראג ב"כזה כאילו" הכושלת?

סקוט כהן, הלא הוא מקס מדינה מ"בנות גילמור" (מתי מישהו כבר יחליט להביא אותה אלינו?), הגיח להופעת אורח בפרק השבועי של "הפרקליטים" בתור הפרקליט שהטריד מינית את אלינור. זו לא תהיה הופעתו האחרונה בסדרה.

מלבד דיוויד שווימר, שהספיק להנפיק משפט שנכנס לקלאסיקה ("עוד לא רכשתי לעצמי חברים רבים בניו יורק"), התארח בפרקי הפתיחה של NYPD שמוגשים לנו בחסות AXN גם לואיס גוזמן בתפקיד שונה לחלוטין מזה שעשה כראול הרננדז האימתני של "אוז".

מלבד דני דה ויטו וקווין דילון שהתארחו בפרק השני של "קארן סיסקו", הופיע שם בתפקיד קטן גם מייק סטאר, קני מ"אד" שמשודרת אצלנו בערוץ 10.