המסך המפוצל

הפואנטה משוטטת

אם יש דבר אחד שלמדתי, זה לא להאמין להפקות מקור ישראליות. ועוד הבטיחו לנו סאטירה. נשבע

מאת: שגיש

פורסם: 04-07-2001
1 תגובות
במרוצת החיים הלקחים הנרכשים הם רבים. במהלך שש-עשרה שנות חיי למדתי (בדרך הקשה) המון דברים. למדתי לא לצאת לרחוב יחף בשעת צהריים ביום חמסין, למדתי לא לקרוא לשכנות נערות שגדולות ממני במספר שנים `שרמוטה` (זכורה לי חווית המטאטא המדדה עוד, כן), למדתי לא לדפוק לילדים בשכונה ביצה על הראש בשבועות מול אמא שלהם וגם למדתי לא לתלות תקוות שווא בתוכניות טלוויזיה בהפקה ישראלית מקורית. את כל אלה למדתי משנה לשנה (וגם רשמתי איפשהו), אבל לקחים לחוד ומעשים לחוד.

היה זה עוד פרומו קייצי קורץ. משהו ישראלי צברי, נודף ריח עמבה וחומוס וחמוצים. תוכנית רעננה במערך תוכניות העמחא-חרטא המסורתיות של הקיץ, עוד משהו שנראה טוב רק כשמשדרים חמישים שניות ממנו. `שוטטות` נראתה מבטיחה. האמת, לא הראו יותר מדי כדי שיבטיח, אבל נראה חמוד. מצחיקים הפרומואים הקטנים, לא? קצת כמו פרסומות. כמה שיותר מטומטם יותר טוב. אבל שנאמר, לא כל הנוצץ הוא זהב.

אם יש דבר אחד בעולם שהוא יותר מאכזב מלצפות בסדרה לא מצחיקה, הרי שהוא לצפות בסדרה לא מצחיקה שציפית לראות אותה. אני, שידוע במנהג פיספוסי התוכניות האהובות עליי (אתמול שכחתי להקליט קיציס. סטופיד סטופיד), דאגתי לזכור ולצפות במה שנורא הזכיר לי את המלאכיות של צ`ארלי בפרומו (נו הצללית הזאתי). בעצם, אם להיות כנים, אז לא ממש דאגתי לזכור. יותר במקרה העברתי לערוץ שתיים והם הופיעו אצל יגאל שילון. לא חשוב. אז דאגתי לזכור שבעוד עשר דקות יש `שוטטות`, ולא בכדי, רציתי לראות, אז ראיתי. והתאכזבתי – כמו כל פעם – מחדש.

קצת כמו שארז מנחה-ערוץ-ילדים-כושל-כפרה והחבר העוד-לא-וגם-לא-יהיה-מוכר שלו חיפשו ולא מצאו את הפאנצ`ליין בבדיחות של אורנה בנאי (להלן `לימור –נמאס-כבר-מאיזה-חתיך-שלך`), כך גם אני חיפשתי ולא מצאתי את הפאנצ`ליין בכל התוכנית הצחיחה שלהם. כי הבדיחה של הצלם המפוזר אולי חמודה בפרומו, אבל ריבונו של עולם, תוכנית שלמה של גימגומים? יש גבול מסוים לכמה אנשים יכולים לנסות לפענח מה מישהו אומר. וגם מאוד אחד אחר שמנסים להבין מה הוא אומר. ומאחר שמגמגם גם. גמגמת.

חוץ מזה, אני יכול להשבע שמישהו הבטיח תוכנית סאטירה. אני קראתי במו עיני איפשהו שמדובר בסאטירה חדשה ומבטיחה. סאטירה. באמת. זה מה שאמרו. ואם עכשיו הם שינו את זה ל`תוכנית קומית` זה לא תירוץ, כי גם זה זה לא. ככה לא נראית קומדיה. לא לפחות איך שרבנו ומורנו סיינפלד למד אותי. ואם כבר עסקינן פרסום שוא, אז גם ליגאל הנזיפה. `התוכנית הכי טובה בטלוויזיה`? ריבונו של עולם, אפילו עוד לא הבנתי מה היה שם ומה הפואנטה. מישהו בבקשה יכול לעזור לילד להבין מה הם רוצים?


ביקורת נוספת על הסידרה
ועוד אחת