המסך המפוצל

הממיר 8/5/04

מלאכים באמריקה ועמוק באדמה ריגשו, מ.ק ומלקולם הצחיקו, לאקי והממלכה איכזבו ובביפ צריכים שעון חדש

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 08-05-2004
70 תגובות
10. פרק הפתיחה של המיני-סדרה "מלאכים באמריקה" ששודר השבוע ביס פלוס הצדיק חלק מהסופרלטיבים שנכתבו עליו. הסצינה בה סיפר פריור לבן זוגו על המחלה שלו היתה מרגשת במיוחד, סצינת נטילת הכדורים המשותפת שהובילה למפגש הפנטזיות היתה לא פחות ממדהימה, מרי לואיז פארקר (איימי מ"הבית הלבן") עושה תפקיד מבריק, עליו זכתה בגלובוס הזהב מוצדק לחלוטין, וגם אל פאצ'ינו עושה את מלאכתו נאמנה (במיוחד סצינת הסיום של הפרק), אם כי הוא לא חוסך מאיתנו את השטיקים הרגילים שלו. בסיכומו של דבר מדובר בטלוויזיה מצוינת, בערוץ שהעלה השבוע עונה חדשה ומלאת מטעמים.



9. אלן בול ביים את פרק סיום העונה ב"עמוק באדמה", שחתם את אירועי העונה, אך השאיר אותנו עם קליף-האנגר עצבני במיוחד - מה יעלה בגורלו של נייט? - ועם כמה שאלות פתוחות נוספות - מה יעלה בגורל היחסים של דיוויד וקית'? מה יהיה עם העסק המשפחתי? האם ברנדה עזבה? יופי של סיום עונה, שכלל גם כמה רגעים מרגשים - המוות של ארון, למשל, וגם רגע מבריק אחד - חלום סיום הפרק של נייט. חבל רק שאנחנו צריכים לחכות כל כך הרבה זמן לעונה השלישית.

8. ערב שישי של קשת נכנס להילוך גבוה: הפיינל-צחוק של האקדמיה וההגעה לאולפן (סוף סוף) של כוכב נולד. אז קודם כל, תודה לאל שנגמרו כבר האודישנים של "כוכב נולד". אתמול זכינו לקבל את הדבר האמיתי: המתמודדים התחילו לשיר. הרי זו הסיבה שחיכינו לתוכנית הזאת כל החורף, לא? לגבי "האקדמיה" - קצת חבל שהדבר הכי מצחיק בתוכנית הסיום היה נוסבאום שראיין את חברי הכנסת. גם ראפ הצגת ארבעת המשתתפים בגמר היה חביב. ההופעות עצמן לא היו מצחיקות במיוחד.

7. ב"מ.ק 22" עסקו השבוע בכמה רעיונות קצת שחוקים - המסעות בזמן, למשל. אלא שהרעיונות הללו בוצעו בצורה חביבה במיוחד. ראויות לציון גם המחוות המשעשעות ל"בחזרה לעתיד", "פורסט גאמפ" ו"מנהרת הזמן".

6. הפרק של השבוע ב"מלקולם באמצע" היה משעשע, בעיקר הסיפור עם המחשב הישן שהיה שווה המון כסף, ריס שקיבל אחריות ולא ידע מה לעשות עם זה כל כך והאל, שמשחקו המופרע והבעות הפנים שלו מצליחות להצחיק בכל פעם מחדש, גם כשלא תמיד מדובר בעלילות מעניינות במיוחד.

5. "לאקי" היא אחת הקומדיות שעלו בעונה החדשה של יס פלוס, ולפחות בינתיים היא אינה מתגלה כמוצר שווה במיוחד, אלא כקומדיה בינונית עם כמה קטעים חביבים בלבד כמו דיאלוג ה"אבן, נייר ומספריים" שהיה במהלכה. הסדרה שרדה עונה אחת בלבד, ולפחות ע"פ פרק הפתיחה, לא קשה להבין מדוע.

4. מהצצה חטופה ב"הממלכה הקטנה", תוכנית המערכונים הבריטית החדשה שעלתה השבוע ביס פלוס, מתברר שמדובר בסוג הומור שלא ממש מתאים לצופה הישראלי. חלק מהבדיחות השאירו אותי אדיש, חלק היו סתם מטופשות, ורק חלק קטן הצליח להצחיק באמת. אולי לא כל דבר שטוב לבריטים טוב גם לנו?

3. לא נעים להודות, אבל העונה החדשה של "מופע שנות השבעים" משעממת בטירוף. הדמויות כבר לא כיפיות יותר, הפסיקו כמעט לגמרי עם קטעי הפנטזיה, הבדיחות לא מצחיקות והעלילות לא מעניינות. יש תחושה שהסדרה איבדה את עצמה (Which Witch).



2. למישהו יש כסף להלוות לערוץ ביפ? הם צריכים לקנות שעון חדש. לא, זו לא בדיחה. במשך כל השבוע שודרו שם כל התוכניות כדקה או שתיים לפני הזמן, בדיוק נמרץ. זה לא כל כך נורא כשמדובר בעוד שידור חוזר של "האקדמיה לצחוק" או בפרק קלאסי זה או אחר של "הקומדי סטור", אבל בסדרות כמו "מלקולם באמצע" בהן פאנץ' הפתיחה הוא אחד הדברים הכיפיים בפרק - זה פוגם אנושות בחווית הצפייה. אז מישהו יכול לתרום לביפ שעון? או לפחות לתת להם את המספר של השעון הדובר של בזק?

1. ביום ראשון הקרוב עולה בטלעד העונה התשיעית של "פרייז'ר". השיבוץ, כרגיל, נוראי. 00:20 בלילה. לאחר מכן מעלה טלעד סדרה קומית "חדשה" בשם "עצמאי בשטח" (תרגום די מעצבן ל-Undeclared), באיחור לא אופנתי של שלוש שנים. ושוב מדובר בשיבוץ נוראי: 01:17. כל זה לא היה מציק כל כך אלמלא באותו יום, בשעה 18:40, החליטו בטלעד לשבץ שידור חוזר של השעשועון האינטרקטיבי "זה זה או זה זה". מילא זה שמדובר בשידור חוזר לשעשועון בהשתתפות הקהל בבית, אבל לא היה יותר הגיוני לשבץ את סדרות הרכש החדשות בשעה הזאת ואת ה"זה זה זה" הזה באחת בלילה?


בשולי הממיר
קטע הפתיחה של הפרק השבוע ב"ג'ואן מארקדיה" הכיל רפרנס משעשע: דיאלוג בין וויל, אביה של ג'ואן, לאחת מהחוקרות במדשאת בית פרטי בו בוצע רצח. וויל: "נראה שהכל יסתדר בסופו של דבר על הצד הטוב ביותר", החוקרת: "לא עבור ריקי קלארק". וויל מביט בה במבט מוזר. "?Too Law & Order", שואלת החוקרת, כשהמוזיקה לא מתעכבת ומוסיפה אלמנט גיטרה סטייל מוזיקת הפתיחה של "חוק וסדר". חמוד.