המסך המפוצל

הממיר 12/6/04

סוף עונה בבית הלבן, סיומה של מלאכים באמריקה, כמה כיף שיש גילמור, קרניבל, מרוץ לאתמול וחוסר המקצוענות של פנאי פלוס

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 12-06-2004
51 תגובות
10. עוד פרק משובח אצל הנשיא בארטלט וחבריו, הפעם מדובר בפרק סיום העונה, פרק העזיבה של אהרון סורקין, שכדי להמשיל את עזיבתו את הסדרה, גרם לנשיא האהוב לפרוש מכס הנשיאות בשל האירועים שהתרחשו בסיום הפרק שעבר. הדברים שעשו את הפרק לכל כך טוב, היו הדברים הקטנים - סצנה מופלאה במיוחד שבה טובי מספר על הולדת התאומים, סצנה שנעה בין צחוק לדמע, משלבת בצורה מושלמת בין השניים; ההתפרצות הרגשית של אבי; ג'ון גודמן במשחק מצוין, כיריבו הפוליטי של בארטלט, שעלה לשילטון; וגולת הכותרת של הפרק - אהרון סורקין, בדמותו של ג'ד בארטלט, עוזב את הבית הלבן. עצוב. מישהו באמת יכול לחכות שטלעד תביא את העונה החמישית?

9. אם אתם מחפשים שעה של צחוק בריא ומשוחרר, ממתק טלוויזיוני ממכר - פרק חדש של "בנות גילמור", כל יום שישי בשבע בערב, הוא הפתרון בשבילכם. לא מדובר בקומדיה, ובכל זאת הפרק ששודר אתמול היה הדבר המשעשע ביותר בטלוויזיה השבוע. כמה רגעים שם - כמו הדיאלוג ההיסטרי בין לורליי לרורי - יכולים בשקט להיכנס לפנתיאון הרגעים המצחיקים ביותר של הטלוויזיה האמריקאית. איזה כיף שהן כאן שוב.

8. פרק הסיום של מיני הסדרה "מלאכים באמריקה" שודר השבוע ביס פלוס, ואפשר לומר שזו היתה סדרה טובה, עם שחקנים מרטיטים ומשובחים, אבל עם דקות לא מעטות של מלודרמטיות שהיתה לעיתים מעיקה מדי. אלא שמדובר בפגם קטן בסדרה, שהיא ללא ספק אחד הדברים האיכותיים והמעניינים ביותר ששודרו לאחרונה בטלוויזיה. אורך חייה של הסדרה היה רק שש שעות ונדמה כאילו הכרנו זמן רב יותר את פריור וולטר, ג'ו והרפר פיט ואת לואיס.



7. לירון לב ביצע ביצוע משובח ל"נבראתי לך" של שלמה ארצי בתוכנית האחרונה של "כוכב נולד 2" ובכל זאת סיים במקום האחרון. לא בגלל שהצופים בבית לא יודעים לבחור, אלא פשוט בגלל שכל שלושת הביצועים בתוכנית של אתמול, כמו גם הביצוע הרביעי, המשותף לשלושת המתמודדים, היו נהדרים. זו גם היתה התוכנית שבה היו התוצאות הכי צמודות, ועל כך - כל הכבוד להפקת התוכנית.

6. רגע אחד משעשע במיוחד נרשם בפרק ששודר ביום ראשון האחרון ב"מ.ק 22" - המחווה ל"עמוק באדמה", עם המוזיקה של הסדרה, וציורים שמזכירים במכוון את התמונות שמלוות את הפתיח. חמוד.

5. לא נרשמה התרגשות גדולה מדי מהפרק השבועי של "קרניבל". נכון, היו כמה רגעים באמת טובים, עם כל סיפור הנקמה של אנשי היריד (וג'ון האנה שוב היה. יי!), אבל עדיין קשה לי להשתחרר מההרגשה, שהעלילה לא מצליחה להגיע לידי מיצוי ושהסודות שממלאים את הסדרה נמתחים מעל ומעבר לגבולות הסביר. רצוי שמישהו יתחיל לספק לנו קצת יותר תשובות לעשרות השאלות שממתינות לפתרונן. ויפה שעה אחת קודם.

4. הפרק ששודר השבוע ב"מרוץ לאתמול" שינה קצת את מהלך האירועים הרגיל של פרקים בסדרה - במקום שעה ייעודה שבה מישהו אמור למות וטרו מצליחה להציל אותו ברגע האחרון, קיבלנו הצלה בשעה הייעודה אי-שם באמצע הפרק, כשהמשך הפרק עסק בסכנת מוות אחרת, אותה לא היתה יכולה טרו למנוע. שינוי קטן בקונספט שלא שינה הרבה את איכות הפרק. אנחנו מחכים לשדרוג האמיתי.



3. בידיעה שפורסמה השבוע נודע שהשחקנית אלכס קינגסטון, המגלמת את ד"ר אליזבט קורדיי בסדרה "אי.אר", לא תשוב לתפקיד בעונה הבאה. במבט ראשון, עוד ידיעה סטנדרטית על שינויי קאסט. בפועל, ידיעה מרגיזה ומקוממת. בידיעה מצוין שלא ברור אם השחקנית פוטרה בגלל גובה המשכורת או כי היא "זקנה מדי". קינגסטון, בת ה-41, היא שחקנית מצוינת. ד"ר אליזבט קורדיי, הדמות אותה היא מגלמת, היא דמות של אישה בוגרת ובשלה, ולא של בחורה צעירה. פיטוריה מקוממים, אם כי חייבים להודות, לא מפתיעים, בתעשייה שסוגדת ליופי ונעורים נצחיים. "אי.אר" תמיד הפגינה על המסך עליונות מוסרית, הדמויות בסדרה נאבקו תמיד למען צדק ושוויון, גם במחיר אישי כבד. חבל שבאחורי הקלעים של הסדרה, לא השכילו להפנים זאת (assafTV).

2. ד"ר דניאל דריי הוא כנראה הדבר הכי נוראי שהצליחה טלעד להשיג בשביל גרסת יום רביעי של "המרוץ לדירה". עד שסוף סוף ישנה הפקת ריאליטי מקורית מעניינת וממכרת, מגיע הדוקטור הזה, שחושב שהוא מצליח לנסות להצחיק, וגורם לי לרצות לדפוק את הראש בקיר. להיפטר - ומהר.

1. קצת ידע בסיסי, זה כל מה שאנחנו מבקשים מאנשים שכותבים בעיתונים. בגיליון "פנאי פלוס" האחרון (גיליון 773) ישנה בוקסה קטנה הקוראת לערוצים השונים לרכוש את "סמולוויל". יוזמה ברוכה, אלא שהסיבה לבקשה תמוהה. לפי "פנאי פלוס" הסדרה "המשיכה עוד מספר עונות ולאחרונה החזירה ציוד". ובכן אנשי "פנאי פלוס" היקרים: לא ולא. "סמולוויל" עודנה ממשיכה. המשפט עליו ביססתם את ה"עובדה" ש"סמולוויל" יורדת הוא בסך הכל הפרומו לפרק סיום העונה שהסתיים בקליף-האנגר, כמו הרבה סדרות אחרות. הסדרה גם מעולם לא היתה בסכנת ביטול ולפני כמה שבועות אף הודיעו על שובה לעונה רביעית. בקיצור: שטויות (assafTV).

בשולי הממיר
פרק סיום העונה של "הבית הלבן" הביא, מלבד את ג'ון גודמן, גם את שר החקלאות, הארי גרונר, המוכר כראש העיר של סאנידייל בעונה השלישית של הקוטלת.

מחווה חביבה לצופי "באפי" היתה השבוע לצופי "הממלכה הקטנה" ביס פלוס. לפני מערכון עם אנטוני סטיוארט הד, הציג אותו הקריין "והנה ראש הממשלה. טוב, הוא לא באמת ראש הממשלה. זה ההוא מ'באפי'".

עקב שינויים שנערכים בימים אלה באתר, אנו נאלצים להסיר זמנית את מערכת הפורומים. לצערנו, ישנם קשיים ואילוצים טכניים שמונעים מאיתנו להפעיל את הפורומים בזמן השינויים. הפורומים לא יהיו זמינים במשך שבועיים, עד ליום ראשון, 27/6/04. אנו מתנצלים מראש על אי הנוחות הזמנית.