המסך המפוצל

הממיר 25/12/04

אליאס מותחת, עמוק באדמה מעניינת, כן מותק מצחיקה, גם דבלה עולמי, מכושפות נשארה בתבנית וארץ נהדרת נחלשה

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 25-12-2004
98 תגובות
10. ההיי-לייט של השבוע הזה שייך, לפחות מבחינתי, לסידני בריסטו ול"אליאס". זה לא האקשן המיוחד או העלילה שהתפתחה, זה משהו כללי שכזה, שלפתע הפך את השעה הזאת של הפרק לדבר המרתק ביותר שקרה בטלוויזיה השבוע. תוסיפו לזה את המתח שהתלווה למשימתה של סידני, שהיתה צריכה להציל את סיקרט אייג'נט ווהן ממוות (לא מתח אמיתי, למען האמת. היה ברור שהוא לא ימות), את המשימה המשותפת הראשונה שלה עם מיסטר סארק (הגיע הזמן, באמת), ואת שיתוף הפעולה המעניין בין אותו סארק לסלואן, שבעצמו צריך להתמודד עם צרות מכיוונה של "הברית". זה היה פרק שהכיל מערכות יחסים מעניינות בין כל מיני גורמים (ווהן ואמא של סידני, סארק וסידני, סארק וסלואן, סידני והחבר'ה מה-CIA), יחד עם כמה סצנות ממש מותחות. רק שימשיך כך.



9. ב"עמוק באדמה" לא היה פרק יוצא דופן, אבל הוא הכיל סצנה אחת מעניינת במיוחד - הטיול הרגלי שערך נייט והחלום שהיה לו על ברנדה, וסצנה אחת ביזארית ונפלאה - הנפילה של הגופה הכבדה במיוחד. גם ארתור, הדייר החדש בבית משפחת פישר, היה שותף לכמה מהרגעים היותר טובים בפרק (אותו ביימה קת'י בייטס), ודמותו מוסיפה לסדרה צבעים חדשים.

8. קטע אחד ב"כן מותק" השבוע היה לא פחות מגאוני. גרג מחליט לשנות את מיקום הכורסה בסלון, כך שבמקום שתפנה לכיוון הקהל, היא תפנה לכיוון ההפוך, כשהגב של היושבים בה לכיוון הצופים. כולם מסכימים שהסידור החדש יותר הגיוני, אבל ממשיכים להציץ אחורה, לכיוון הקהל, ומציינים ש"משהו לא בסדר ככה". התייחסות לקיר הרביעי היא לא רמת התחכום שהייתי מצפה מסיטקום מצחיק אך שגרתי כמו "כן מותק", והיא נעשתה פשוט נפלא (שלמקו GRAS).

7. פרק הפתיחה של "דבלה עולמי" הכיל כמה רגעים משעשעים במיוחד - המלחמה שהתנהלה בין גוטליב מ"ערוץ 2 העשיר" לדבלה מ"ערוץ 10 התפרן", הבדיחה המתבקשת על ההשוואה לגידי גוב ("מגניב, מגניב"), חוסר הביטחון של "סמארט בר" (כפי שקרא לו ניצני בתוכנית הפתיחה של "אחורי החדשות"), המרדף בגן החיות, השליחה לרחוב קרויצברג ה"מגניב". אבל מה שגנב את ההצגה היו דווקא הפספוסים ההיסטריים בסיום. תוכנית פתיחה מצוינת. לגמרי.

6. ב"מגרש ביתי" התארח הזמר ששר את שיר הפתיחה של הסדרה, ואפילו היה לו טקסט קצר בפרק עצמו. גאווין דגרו הגיע כדי לנגן את השיר בבית הקפה של קארן. היה נחמד.

5. ערוץ הסדרות החדש של HOT יעלה באמצע ינואר, ולפחות בחודשיים הראשונים שלו, הוא יהיה בחינם לכל מנויי הכבלים. בין הסדרות שנזכה לראות שם: "ג'ואי", "Lost", "ג'ק ובובי" ו"CSI: ניו יורק". גם "אמיש בעיר הגדולה" תגיע לשם, וגם העונה השנייה של "הסמויה". על רוב הסדרות הללו כבר ידענו בעבר, אלא שעכשיו זה סוף סוף קורה בפועל. על פניו, עוד בטרם החל הערוץ את שידוריו, הוא נראה כמו תשובה הולמת ל-yes Weekend של הלווין. איך ייראה הערוץ בפועל? ניאלץ להמתין ולראות. עוד דברים מעניינים שיגיעו בקרוב, והפעם דווקא לערוץ 3: "האוס" ו"בוסטון ליגל".


4. התפתחות מעניינת ב"מכושפות": ייעודו האמיתי של וויאט התגלה. הבחור אמור להיות ממשיך דרכו של "קינג ארתור" ונושא החרב המופלאה "אקסקליבר". הכל נורא נחמד, אלא שכמו תמיד בסדרה הזאת, כל הבעיות נפתרות מהר מדי, אין קונפליקטים אמיתיים, וכמו בעונות הראשונות של הסדרה, היא שוב חוזרת לתבנית של עצמה. בכל פרק יש מזימה נוראית להפיל את המכושפות, בכל פרק זה כמעט כמעט, אבל כמעט, קורה, ובחצי-שניה הכל נפתח וחוזר על מקומו בשלום. היתה עונה אחת בסדרה הזאת, שבה דווקא ניסו לצאת מהתבנית המעצבנת הזאת, ואפילו הצליחו יחסית יפה - העונה עם קול, ועד ש"מכושפות" לא תצליח (למעשה, תנסה. אף אחד שם לא באמת רוצה בזה) להביא עוד קשת עלילתית כזאת, היא תמשיך להיות הסדרה הדבילית / כיפית הזאת שרואים בגלל הבחורות, ההומור והפאן. חבל, כי "מכושפות" היתה יכולה להיות הרבה יותר מזה.

3. אז עוזי כהן ואומלטה לא היו שותפים ל"ארץ נהדרת" של השבוע. בעיקרון, מדובר בהחלטה נבונה, הנובעת מחוסר הרצון "לשרוף" את הדמויות הללו, אלא שהתוכנית של השבוע היתה פשוט לא מצחיקה. להוציא חלקים מסוימים שדווקא כן היו טובים (התוכנית של אמנון לוי, למשל), רוב הפרק היה כתוב בצורה לא מספיק מושחזת - דבר לא אופייני לתוכנית, שבדרך כלל כתובה טוב. מקומם, מאוד מקומם.

2. אחרי שהתעצבנו בשבוע שעבר על קטיעה לא נכונה של טלעד לפרסומות חלקיק שניה לפני המוזיקה הדרמטית של "הבית הלבן", הראו לנו שגם בקשת לא יודעים לעשות את העבודה כמו שצריך. אז נכון שב"עמוק באדמה" שמשודרת ב-HBO העסק מסובך יותר, כי שם אין יציאה מובנית לפרסומות, אבל עדיין - לחתוך לפרסומות עם המסך הלבן שמקדים את הכתובית של "המת השבועי" זה אקט טיפשי. הרבה יותר נבון היה להמתין לסיומה של הכתובית שמציגה את פרטי הנפטר, בדיוק כמו שנהגו לעשות בשבועות הקודמים.

1. אין משהו שעיצבן השבוע מספיק כדי לקבל את הציון הנמוך ביותר. אנחנו בעד שבועות כאלה.