המסך המפוצל

הממיר 27/2/05

שוב כיף באו-סי, פרק חזק של החצי האפל, משחק מכור סיימה עונה, ויליאם ומרי, סיומו של חודש האוסקר, והשיבוץ המקומם של בוסטון ליגל

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 27-02-2005
74 תגובות
10. אחרי הפיאסקו המביך של קו העלילה של אוליבר, שכמעט הרס במחי יד את כל ההנאה מהסדרה, "האו-סי" חזרה לעצמה השבוע ובגדול, בפרק היסטרי לחלוטין שלא רק שהחזיר את הכיף, אלא גם את התקווה לעתיד טוב יותר. הכל עבד הפעם (חוץ מריאן ומריסה) - סנדי וקירסטן היו מקסימים כתמיד, לוק וג'ולי הראו כימיה מפתיעה (אם כי מטרידה) וסת' וסאמר... נו, מה עוד יש לומר על הזוג הזה? האיחוד הכל כך מיוחל, הדיאלוגים המהירים והסקס המהיר (תרתי משמע), הביזארי ("היו גפיים בכל מקום") והדרך שבה הוא הוצג לאחר מעשה (הקטע עם הכרית - תזמון קומי מושלם של אדם ברודי המלך) היה פשוט היסטרי. אבל היו שני רגעים קומיים מזוקקים שאי אפשר היה להישאר אדישים אליהם. האחד, המטאפורה שסת' מצא לתיאור הכישלון הקולוסאלי של הלילה הקודם - דגים! ("הרגשתי כמו נמו ורק רציתי לחזור") והשני, "השיחה" של סנדי וסת' - שילוב של כתיבה מבריקה, שחקנים נהדרים, כימיה מדהימה ותזמון מושלם. היה אדיר (איתן גשם).

9. לפחות בינתיים, מסתמנת העונה השלישית של "החצי האפל" כעונה הטובה ביותר של הסדרה. רוב פרקי הסדרה לא עוסקים בעלילת סטילסון ועומדים בפני עצמם, אבל בעוד בעונות הקודמות היתה הרמה לא אחידה, הרי שכל פרקי העונה הנוכחית, לפחות בינתיים, מוצלחים. הפרק החזק ביותר לטעמי, שודר בשבת האחרונה. גם בגלל הנושא הטעון - אלימות בבית הספר, מול אמצעי אכיפת חוק שרק מלבים את אותה אלימות במקום למנוע אותה, וגם בגלל הטוויסטים: הראשון, שבו גילינו שדרק (השחקן הצעיר רוברט איילר, AJ סופרנו, הבן של. ליהוק מתבקש) הוא בכלל לא היורה, מפני שהירי מתרחש בעתיד הרחוק, השני, שבו נחשף סודו של אחד המורים, והשלישי - עמו הסתיים הפרק - המוות הטראגי של התלמיד החף מפשע. אם אפשר להשוות משהו לעלילה בפרק הזה, הסרט "דו"ח מיוחד" קופץ לראש, והדיון המרתק בשאלה "האם פושע הוא פושע לפני שביצע את הפשע?". פרק חזק.

8.5. "משחק מכור" סיימה השבוע את עונתה השנייה. העונה הזו היתה לא פחות מוצלחת מקודמתה, אם לא יותר. אין ספק, הקונספט של התוכנית התגבש והוכיח את עצמו, ליאור שליין ממשיך להבריק, גורי נשאר המלך וגם אחרים - גיל ריבה, רועי לוי, תומש ואור ישראלי המקסימה עושים עבודה מצוינת. התוכנית האחרונה של העונה היתה מוצלחת למדי, כשהכתיבה, כמעט כרגיל, חדה ומושחזת, הפאנצ'ים מדויקים, וההומור העצמי והבדיחות הפנימיות לא הפסיקו לרגע, במיוחד בקטע הסיום המבריק שבו כל הטאלנטים ערכו תחרות העלבות בינם לבין עצמם על רקע מוסיקת ראפ קצבית, והפליאו מכותיהם האחד בשני. חלק מהעקיצות קצת חזרו על עצמן, אחרות היו קצת צפויות, אבל בסך הכל, היה מהנה למדי. אין ספק, מדובר בתוכנית מהוקצעת ושנונה, שעושה היטב את העבודה ומצליחה לייצר בידור אינטליגנטי למדי, מבלי להביך את עצמה (איתן גשם).

8. כמה שניות בלי דיבורים היוו את התמצית למגניבות הפרק השבועי של "הבית הלבן". המפגש ההזוי בין סי ג'יי ל-Big Bird היה פשוט בלתי נמנע. וקורע לחלוטין. גם הדיאלוג של אבי בארטלט עם הבובה אלמו ראוי לציון מיוחד.




7. ב"מלקולם באמצע" התעלו על עצמם השבוע עם פרק שהיה אפילו יותר מצחיק, מפתיע ומבריק מהשבוע הקודם (אם זה בכלל אפשרי). כל הרעיון, לפיו הבלוק עורך מסיבת רחוב שנתית לרגל עזיבתם לחופשה, הוא מצחיק לכשעצמו, אבל כל אחת מהעלילות שנפתחו בפרק כתוצאה מכך היו נהדרות. תחרות הנקניקיות של לואיס והאל, הניסיון של מלקולם להתחבב על אנשי השכונה, ובמיוחד ריס ודיואי והתוכנית שלהם להתעשרות מהירה, מה שהוביל לאחת מהסצנות היותר מצחיקות בסדרה - זו בה הופך ריס לפיניאדה אנושית. ללא ספק הסגנון המלקולמי במיטבו (Bosco).

6. בשבוע שעבר ביכתה Which Witch את הפוטנציאל המבוזבז שהיה ל"ניו יורק לונדון". באותו שבוע ממש עלתה הסדרה "ויליאם ומרי" בערוץ yes+ והוכיחה שאפשר גם אחרת. הרעיון של שתי הסדרות הללו דומה - בחור ובחורה נפגשים (הפעם באמצעות סוכנות היכרויות), קורים הרבה דברים שמפריעים לאהבה שלהם, שבסופו של דבר כנראה תנצח (שם זה המרחק, כאן זה אי-הבנות קטנות, אהבות ישנות, שקרים מינוריים). הדבר שהיה חסר ל"ניילון" - רגש - קיים כאן, ובכמויות. במיוחד בזכות האישה המבוגרת והרגישה שעל ערש דווי עזרה לוויליאם להשיג את מרי, והאצילות שהפגינה, שהיתה מנוגדת לחלוטין להתנהגות של שני בניה. מי היה מאמין שאפשר לעשות סדרה כל כך מצוינת מ"קברן ומיילדת נפגשים"? רק שני פרקים שודרו בינתיים, אתם עדיין יכולים להצטרף.

5. אנימציה קטלנית (איזה תרגום מקורי), סדרת המערכונים המצוירים המטורפת של VH1, עלתה השבוע בביפ, שם בחרו משום מה לפתוח דווקא בפרק הרביעי. רוב הקטעים שמרו על רמה בינונית ומעלה, וניכר שיש לסדרה המון פוטנציאל. קטע אחד גרם לפרצי צחוק עזים - הקטע ההזוי בו החבר'ה מ"טאץ' עליז לסטרייט שיעיז" עושים שינוי תדמית להי-מן ושליטי היקום. !By the power of Gay-Skull. מגניב (Bosco).

4. חודש האוסקר הסתיים. וזה אולי המקום להודות שלא ממש יצא לי לצפות בערוץ כמו שהייתי רוצה, אם כי בהחלט השלמתי כמה חורים בהשכלתי הקולנועית. גם מבקרי yes הגדולים ביותר יודו ש-yes השקיעה בערוץ מעל ומעבר: סרט חדש בבכורה, לרוב בלעדית, מדי ערב כמעט, הקרנה בלעדית של טרילוגיית "שר הטבעות" ועוד. אלא שבעוד yes אוסקר נצץ וזהר במהלך החודש, שאר ערוצי הסרטים של yes היו שוממים ומיובשים. כל התוצרת החדשה התנקזה לערוץ האוסקר. מי שחיפש אלטרנטיבה, סרט אחר לצפייה, נותר עם שידורים חוזרים, ולא תמיד של מיטב הסרטים. צרות של עשירים? (assafTV)



3. נחמד מצידה של רוממה לשדר לנו צמד פרקים של "סטארגייט" בשבת. יהיה עוד יותר נחמד אם הם יזכרו גם לשדר את הקרדיטים ולא יקטעו כל פרק בשניה שהם עולים (assafTV).

2. לא רק קשת יודעת לשדר לקט של "ארץ נהדרת" בלי להודיע מראש. גם טלעד מסוגלת לעשות אותו דבר עם "קצרים". טלעד, אני שומע מה אתם אומרים, וזה נשמע לי כמו "אוי-יויוי, אבל דווקא כן הודענו שזה הולך להיות שידור חוזר, ובכלל לא הספקנו לצלם מערכונים חדשים לפני המעבר של התוכנית ליום שישי, והחתול שתה לנו את שיעורי הבית".

1. ביום שלישי, ה-15/3/05, תעלה סדרה חדשה בערוץ 3, "בוסטון ליגל". שלושה שבועות קודם לכן החלה העונה השלישית של "אנג'ל", מה שאומר שהפרק הרביעי של העונה כבר לא ישודר במשבצת הקבועה שלו. אני כבר לא מדבר על חוסר הצדק הגלובאלי שבהבאת הסדרה הזאת לפני העונה האחרונה של "הפרקליטים" ("ליגל" היא סדרת-בת של "הפרקליטים"), בזה הרי אי אפשר להאשים את ערוץ 3, שדווקא הביא לנו את הסדרה החדשה במהירות, אבל למה לפגוע בצופי "אנג'ל"? גם אם תימצא לסדרה משבצת חדשה, למה אי אפשר היה להשאיר את "אנג'ל" במקומה ולשדר את "בוסטון ליגל" באותה משבצת חדשה?


בשולי הממיר
אבא של לוגן מ"ורוניקה מארס" הוא לא אחר מהארי המלין, שידוע יותר כמייקל קיוזאק מ"פרקליטי אל איי".



את דמות המנהל בפרק המשובח של "החצי האפל" שיחק ג'אדג' ריינהולד, שחקן מוכר מסרטים כמו "גרמלינס" ו"השוטר מבברלי הילס", וגם כ-close talker מ"סיינפלד".

איבן הנדלר, שהיה הארי ב"סקס והעיר הגדולה" קפץ לבקר בעתיד של "ג'ק ובובי". גם השחקן דון מק'מנוס, שמוכר מעשרות מקומות שונים, היה בפרק.

לינדזי מ"אנג'ל" (השחקן כריסטיאן קיין) קפץ לבקר ב"לאס וגאס".

דייזי הגיעה ל"מתים במשרה חלקית" והצליחה לעצבן קצת את ג'ורג'. ברוכה הבאה. לפני זה הכרנו את השחקנית לורה האריס כמארי וורנר מהעונה השנייה של "24".