המסך המפוצל

הממיר 1/5/05

ורוניקה ממשיכה להצטיין, גם אברווד, רגעים מבריקים ב-24 ובאבודים, העונה החדשה של איש משפחה, וגם: כיתוב מסתיר ודילוג על פרק

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 01-05-2005
45 תגובות
10. עוד פרק מצוין של "ורוניקה מארס" עבר עלינו השבוע. גם הוא, בדיוק כמו קודמו, היה כתוב נפלא, וג'ינגל על שלושה קווי עלילה שונים, השניים המתמשכים, ו"התעלומה השבועית". כדי להעצים את החוויה מהפרק הביאו לנו את אליסון האניגן, בדמות שונה לחלוטין ממה שעשתה ב"באפי" כווילו. לאט לאט, הופכת "ורוניקה מארס" להיי-לייט של השבוע, הסדרה הראשונה שאני ניגש להשלים את הצפייה בה לאחר שבועיים של מילואים, או, נגיד, שלושה ימים של כנס.

9.5. איזו סדרה נפלאה זו "אברווד", הא? השבוע קיבלנו כמה שיאים מוזיקליים במהלך הפרק, החל מקטע הקריוקי המפיל מצחוק של ברייט, דרך הביצוע של ג'סטין (אייל פודל, כפי ש-JW ציין באחת התגובות) לשיר מתוך "קצין וג'נטלמן", וכלה בפעם הראשונה בה זכינו לשמוע את ד"ר אנדי בראון פוצח את פיו ושר בליווי הנגינה המתבקשת על הגיטרה. ורק את נגינת הפסנתר של אפרם לא שמענו בפרק הזה, מה שלא מנע ממנו לקבל את הנשיקה המצופה ממדיסון. אבל ללא ספק, החלק המרגש של הפרק היה החיזור של אנדי בראון אחרי לינדה, שאילץ אותה לספר לו בסופו של דבר על היותה נשאית איידס. פרק מקסים נוסף בשרשרת של פרקים מוצלחים.

9. רגע נפלא אחד עבר עלינו השבוע ב"24" - הרגע בו האם של חברתו של בהרוז, שומעת את הצלצול המיוחד של הטלפון הסלולארי של בתה. הפאניקה שלנו כצופים בקשר למה שעלול לעלות בגורלה, יחד עם הניסיון של משפחת אראז להסתיר ממנה את האמת, וההיחלצות מכל העניין בשנייה האחרונה (בהרוז שולת!!!1) הפכו את הרגע לאחד החזקים בעונה הזאת עד כה. גם סיום הפרק היה דרמטי במיוחד. מה יקרה עכשיו? האם ג'ק לא יצליח להציל את הסנאטור הלר ואת בתו, בה הוא מאוהב? האם ייאלצו האמריקאים להפציץ מהאוויר את המקום ולהרוג את כולם?

8. רגע מצמרר אחד היה לנו השבוע גם ב"אבודים". סויר מחליט לקחת את החוק לידיים ויורה, בניגוד לשיקול דעתו של ג'ק, במרשל הפצוע את הכדור האחרון באקדח, רק כדי לגלות שהוא לא הצליח להרוג אותו.



7. העונה השמינית של סטארגייט עלתה אתמול בפרק כפול, בשבת הקרובה תעלה סדרת הבת בפרק כפול ובשבוע לאחר מכן הן תשודרנה פרק-פרק בכל שבוע - בדיוק כמו באמריקה. והנה עוד משהו קטן - פרק פתיחת העונה השמינית של סטארגייט שודר במסך רחב. כמו... נו, אתם יודעים איפה. עם כל הרכש האיכותי והמדובר בערוצים כמו יס וויקנד ואקסטרה הוט, בא ערוץ 1 הוותיק ומלמד אותם איך באמת צריך לשדר סדרה (assafTV).

6. "איש משפחה" חוזרת הערב בארה"ב לעונה רביעית. תקציר האירועים הקודמים: הסדרה רצה במשך שלוש עונות, בוטלה ע"י FOX, אך בעקבות מכירת מיליוני עותקי DVD של הסדרה, ואחוזי צפייה גבוהים של השידורים החוזרים ב-Cartoon Network, החליטו ב-FOX, בצער נדיר ובלתי נתפס כמעט, להחזיר את הסדרה לחיים. פרק פתיחת העונה הרביעית ייפתח עם הדיאלוג הבא. לא נגענו (ומי שרוצה לראות לבד, מוזמן לדלג לפיסקה הבאה):
פיטר: תקשיבו כולם, יש לי חדשות רעות - ביטלו אותנו.
לואיס: הו לא! פיטר, איך הם יכולים לעשות את זה?!
פיטר: לרוע המזל לואיס, כבר אין מקום בלוח השידורים.אנחנו צריכים לקבל את העובדה ש-FOX צריכה לפנות מקום לתכניות נהדרות כמו: מלאך שחור, טיטוס, עצמאי בשטח, אקשן, מופע שנות השמונים, וונדרפולס, פאסטליין, אנדי ריכטר, Skin, גירלז קלאב, Cracking Up, הפיט'ס, פיירפליי, Get Real, פריקילינקס, Wanda at Large, קוסטלו, The Lone Gunman, דקה עם סטן הופר, נורמל אוהיו, פסדינה, Harsh Realm, קין אדי, דה סטריט, American Embassy, סדריק הבדרן, טיק, לואי וגרג הארנב.
לואיס: האם אין עוד תקווה?
פיטר: טוב אני מניח שאם כל התכניות האלו יבוטלו, אולי יש לנו סיכוי... (assafTV).

5. "אני איתה" נפתחה השבוע, ואחרי פרק אחד בלבד אפשר להגיד עליה שמדובר בסיטקום חביב מאוד. לא משהו שלא ראינו בעבר (מישהו אמר "נוטינג היל"?), אבל בהחלט משהו שאפשר להעביר מולו 21 דקות בשבוע. כדאי לשים לב לאחות המגניבה של הכוכבת, השחקנית ריאה סיהורן, שגונבת את ההצגה כמעט בכל סצנה בה היא מופיעה.



4. גיליון מגזין yes לחודש מאי יהיה גם האחרון. מגזין yes היה המקום בו מנויי yes התעדכנו בהודעות על סדרות וערוצים חדשים, מבצעים למנויים וגולת הכותרת: לוח שידורים של ערוצי הבית - לחודש שלם מראש. המגזין החל דרכו כמגזין שנשלח חינם, כשבהמשך נגבה עבורו תשלום בסך 5 שקלים. כעת, גם זה לא יהיה והמנויים יאלצו להסתפק בניוזלטר חינמי, אשר ישלח אליהם לתיבת הדואל (אפשר להירשם באתר המחודש והמצועצע משהו של yes). נכון שכיום ניתן למצוא את לוחות שידורי yes בכל לוח שידורים, אלא שזה נראה כאילו ב-yes מקצצים בעלויות ולמרות שאין פה פגיעה כל כך גדולה במנויים, עדיין מדובר במשהו שנראה כ"אתם לא כאלו חשובים, תרדפו אחרינו במקום שאנחנו נרדוף אחריכם". חבל (assafTV).

3. מצד אחד, זה מאוד משמח שרשת, קשת (ואפילו טלעד) שיבצו חלק מסדרות הרכש שברשותן, אבל קשה שלא להיות קצת ציני בנוגע לתאריך שבו קורים הדברים הללו, ממש מעט אחרי פרסום תוצאות המכרז. מישהו יכול להסביר למה היינו צריכים עם העונה האחרונה של "חברים" עד אחרי ש"ג'ואי" כבר נפתחה? או למה ניפ/טאק מעלה אבק במחסנים של רשת קרוב לשנתיים? ולמה טלעד השתהתה כל כך עם "הסופרנוס" הנהדרת? ומה עם "סקרבס" הנפלאה? והעונות האחרונות של "הפרקליטים" ושל "פרייז'ר"?

2. ההרגל הממילא מגונה הזה של Xtra HOT לשים את ה"מייד" המטופש והמיותר הזה אחרי כל פרק בכל סדרה, הרי היה חייב מתישהו להסתיר את התרגום. אז הנה, זה קרה. בכותרות הסיום של הפרק השלישי של "ג'ואי", שהכילו, כרגיל בסדרה כזאת, דיאלוג בין שתיים מהדמויות, כוסה חלק מהתרגום של אותו דיאלוג בשקופית הרגילה של הערוץ המבשרת לצופים מהי התוכנית הבאה. גם עכשיו אתם מתעקשים שאי אפשר בלי ה"מייד ג'ק ובובי" המאוס הזה?



1. וזה כבר מזמן לא היה לנו: דילוג על פרק. שניים ליתר דיוק. ב-yes Weekend שידרו ביום שישי האחרון את הפרק הרביעי ב"קווין היל" במקום את הפרק השני. למה? ואם זה היה מתוכנן מראש, מדוע התקציר שנלווה לפרק התאים דווקא לפרק השני, שלא שודר? (ותודה לרונן כץ)