המסך המפוצל

הממיר 10/7/05

פרקים טובים באבודים, בעקרות בית, בסקרבס, בקרניבל ובזהות בדויה, שערוריית כוכב נולד, סדרות חדשות וצרות ישנות בערוץ הראשון, וגם בטלעד

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 10-07-2005
81 תגובות
10. העונה השנייה של "קרניבל", לפחות בינתיים, היא גלגל ענק של ריגושים ואירועים מסעירים - בדיוק כמו גלגל הענק שבקרנבל עצמו, שגרם למותם של כמה מבקרים מסכנים, מאלץ את בן לבחור בין חייה של אם לחיי בנה. זו עונה מרתקת ונפלאה, שרק גורמת לאכזבה מביטול הסדרה להיות גדולה יותר. ואיך אפשר לא להזכיר את שוט הסיום של הפרק? כשמתברר מי היא העוזרת החדשה של ג'סטין? מעולה.

9.5. הפרק ששודר ביום שלישי האחרון ב"סקרבס" הכיל את אחד מהרגעים המרגשים האלה שהסדרה כל כך טובה בהן. זה קרה עם החולה שמתה באופן מפתיע, קצת אחרי שסיפרה איך שהיא רואה את המוות כסוג של שיר במופע ברודווי. וכשהמוות באמת בא, מגיע איתו שיר הברודווי הזה (שיר שכתב קולין היי, מי שכתב גם השיר המקסים בפרק פתיחת העונה), בביצועה ובביצוע הקאסט של הסדרה. וזה מרגש, ומקסים, ויפהפה, ונוגע.

9. אמש קיבלנו את אחד הפרקים הכי מפחידים ב"אבודים", כשבמהלכו היינו עדים לשובה של המפלצת המסתורית (שלמעשה לא קיימת, על פי דבריה של דניאל רוסו הצרפתייה). כבר היינו בטוחים שזהו, החליטו לקחת לנו את שאנון, אלא שמהר מאוד התגלתה האמת, שמדובר בהזייה של בון, בחסות החומר המסתורי שמרח עליו לוק, אחת הדמויות היותר מרתקות בסדרה. בכל מקרה, היה פרק טוב, כמעט כרגיל.

עוד 9. גם "עקרות בית נואשות" סיפקה לנו השבוע פרק מעניין, אבל מסיבות שונות לחלוטין - סצנת תצוגת האופנה המשעשעת, למשל, או ברי שבשיא הטבעיות גורמת להפללתו של בנה. אחד הגורמים להצלחתה המטאורית של הסדרה הוא הכישרון בבניית הסצנות. קחו לדוגמא את סיום הפרק, בו מגיעה המשטרה לעצור את קרלוס. התרחיש הזה, כפי שהשתקף לנגד עינינו מנקודת מבטה של גבריאל, קיבל מימד דרמטי וקומי נוסף בגלל המחשבה של גבריאל, שבאים בעצם לעצור אותה על הרומן שלה עם ג'ון. גם "אבודים" וגם "עקרות בית נואשות" הן סדרות מצוינות, שההצלחה שלהם בארה"ב היא מבורכת, למרות השוני העצום בין שתי הסדרות הללו (למעשה, כמעט שאין בכלל קווי דמיון ביניהן).

8.5. פרק טוב היה השבוע ב"זהות בדויה", ששיחק שוב על הקונפליקטים הללו בין סלואן למשפחת בריסטו, ובין ווהן לאשתו. גם הטריק לשים אדם "שתול" בתא סמוך לזה בו כלאו את סידני, כדי שישחק כמשוגע מסכן, אותו צריך להציל, היה עשוי טוב. בכלל, תמיד כיף לראות את ארווין סלואן מתנהג לא כמו שאנחנו מצפים ממנו להתנהג. הפעם הוא אפילו חטף כדור כדי להציל את ג'ק. מה הלאה? סלואן עוזר לרעבים? אה, רגע. זה בעצם כבר קרה, כנראה. כלום לא ברור בסדרה הזאת.

8. ג'יי ג'יי ובת' של "חלום אמריקאי" התחתנו סוף סוף השבוע, בטקס מרגש, שכלל צילום ריאליסטי, מטושטש בצורה מכוונת, עם תמונות סטילס בשחור-לבן, כמתבקש. ההתרגשות שבמעמד היתה גדולה, בעיקר לנוכח סדרת הפרקים בהם נלחם ג'יי ג'יי על חייו בוייטנאם. על המאורע המשמח העיב ההימור הכספי הלא אופייני שהחליט ג'יי ג'יי לקחת. ועדיין - פרק טוב.



7.5. גם ב"מגרש ביתי" היתה אמורה להיות חתונה השבוע, זו של קית', אלא שג'ולס עזבה אותו מתחת לחופה, ולמרות שמדובר כנראה באחת הקלישאות השחוקות ביותר בעולם הטלוויזיה, הצורה בה האירוע נעשה היתה מעניינת (קארן גילתה את האמת על הקשר בין ג'ולס לדן, וניגשה להתעמת עם הכלה). בין לבין קרו מספר אירועים חשובים נוספים: מערכת היחסים בין ברוק ללוקאס מקבלת סוג מסוים של תפנית, ניית'ן מתחרפן כשהוא שומע את היילי בראיון הטלוויזיוני, פייטון וג'ייק שוכבים כשזמן קצר לאחר מכן חוזרת ניקי. מעניין בטרי היל.

7. מעניין גם ב"שיר שלנו". לא, זה לא שהעלילה נהייתה פתאום מעניינת, אלא שפתאום הפארודיות התחילו להיות מצחיקות. זה התחיל עם "עקרות בית נואשות", עם הפתיח ששינה את עצמו בשביל נעימת הפתיחה של ה"נואשות", עם הקריינות המתבקשת באנגלית, המשיך עם הפתיח של "הישרדות" והבחירה אם להעיף את זוהר או לא, והסתיים עם הריקוד המושחת של נחי עם מיקי, שהיה עשוי בצורה מושלמת. בין לבין קיבלנו בדיחה משעשעת אחת - שם המשפחה הבדוי של אריאל - טייב. "אוי ואבוי, אם אני אתחתן איתך, איך בדיוק אני אסתובב עם השם נינט טייב?!". נחמד.

6. ביום שישי האחרון שודר פרק הפתיחה של "LAX - נמל התעופה אל איי". להוציא את העובדה שמדובר בתרגום השני הכי גרוע של הערוץ הראשון בשבוע הנוכחי (המקום הראשון יגיע בהמשך), קצת קשה לי להבין למה סדרה חביבה כמו LAX נכשלת כש"לאס וגאס" מצליחה. LAX היא למעשה גרסת נמל התעופה ל"לאס וגאס", והפיילוט שלה היה חביב למדי.

5. מצד אחד, אני מבין לחלוטין את הצעד שנקטה המערכת של "כוכב נולד 3". הם ראו חשד לזיופים, החליטו שהדבר החשוב להם ביותר הוא אמינות, והחליטו לעצור הכל ולבדוק (וזה אם מאמינים להם, כמובן, ולא הולכים על גישת הספין התקשורתי המכוון). אבל אם קשת באמת רוצה ש"כוכב נולד" תהיה הוגנת, ובאמת רוצים לשמור על טוהר ההצבעה, ובאמת הם לא רואים שום רווח מה-SMS-ים, אז למה להגביל את מספר ההצבעות ל-250? תגבילו את מספר ההצבעות לעשר בלבד לכל בנאדם. אחת הטענות של קשת היא ש"להצביע הרבה פעמים זה חלק מחווית הצפייה, ושממילא משהו כמו שני אחוזים בלבד מהמצביעים משתמש בכל 250 הפעמים המותרות לו", אז למה לא לרדת מה-250 המיותר הזה? שאנשים יצביעו "הרבה פעמים", גם עשר זה הרבה, מה שינטרל לחלוטין את התוכנות שמצביעות 250 פעם בהקלקה אחת.

4. הסדרה החדשה של ג'ייסון אלכסנדר עלתה השבוע בערוץ הראשון, ו-"Listen Up" הפכה לה בנונשלנטיות ל"תשתקו ותקשיבו" (פרס ה"על כוסיותך אהבלה" לתרגום הדבילי ביותר שהוא גם טעות בעברית. היי, רוממה, זה לא אמור להיות "שתקו והקשיבו", אם כבר?), ולמרות המשחק הטוב של ג'ורג', ולמרות נוכחותה של אמו החמודה של אוליבר בין, מדובר בסיטקום עצוב ומביך. עם סדרות כאלה אין שום סיבה שקללת "סיינפלד" תישבר.



3. ביום שלישי החלה העונה ה-15 של "הסימפסונז" בערוץ הראשון, וכאילו מדובר בערוץ שרק אתמול התחיל לעשות טלוויזיה, נפתח פרק "ליל כל הקדושים" לשבריר שנייה, רק כדי להיקטע לפרומו בן-דקה של "פופוליטיקה", שבסיומו חזר הפרק אל אותה נקודה בה נקטע. כמה מסובך זה כבר יכול להיות להריץ את השנייה הזאת לאחור ולשדר את הפרק כמו שצריך?

2. אבל בזאת לא הסתיים פסטיבל הטמטום של הערוץ הראשון. ביום חמישי, התארכה "במדינת היהודים" אל מעבר ל-22:45, שעת ההתחלה המקורית של "לאס וגאס". האיחור נבע ממהדורות החדשות המורחבות ששודרו בשל הפיגועים בלונדון. בסביבות השעה 23:00, כשהסתיים הפרק של "במדינת היהודים", שודר איזה מאחורי הקלעים ישן-נושן של הסרט "תיאוריית הקשר", וכל צופה בר-דעת כבר הניח ששידור הפרק של "לאס וגאס" בוטל. אלא ש"לאס וגאס" דווקא שודרה ביום חמישי האחרון, בסביבות השעה 23:18. מה ההיגיון לדחוף פילר אינפנטילי ולדחות עוד יותר את שידור הפרק? למנהלי רוממה הפתרונות.

1. אבל אם אתם חושבים שרק בערוץ הראשון, יש מטומטמים, כנראה שכחתם את טלעד. פרק של "הסופרנוס" אמור היה להתחיל בשעה 00:32, שעה מאוחרת ממילא לכל הדעות, אלא שבגלל מהדורות חדשות (וגו'), החלה "זהות בדויה" באיחור של 12 דקות. 12 דקות שגרמו לטלעד להבין שלא כדאי לשדר את "הסופרנוס". כי 00:44 זה מאוחר מדי, ו-00:32 זה לא. והנה עוד נקודת מבט על העניין, של assafTV: טלעד שידרה בבכורה טלוויזיונית את הסרט החדש של אבי נשר "הלהקה". זו הפעם הראשונה שהסרט נראה במחוזותינו. השידור המיוחד דחה את "זהות בדויה" ל-23:50 ואת "הסופרנוס", עקב השעה המאוחרת (שעה מאוחרת? טלעד?) לשבוע הבא. את "הסופרנוס" החליף שידור חוזר של "דייט לסטרייט" (או "דאיט לסטראיט", לפי ה-EPG של yes). תודה לטלעד על שידור היצירה הישראלית הכה חשובה שמעולם לא נראתה על מרקעי הטלוויזיה בארץ, שגרמה לביטול הפרק המיועד לשידור של הסדרה הזרה, השולית והלא חשובה "הסופרנוס".


בשולי הממיר
שמתם לב כמה הפתיח של "הדרך לאהוב" שאב את ההשראה שלו מ"עמוק באדמה"?

כותבי "השיר שלנו" לא מפספסים עוד הזדמנות למפגן אופייני של מודעות-עצמית מתחכמת וצדקנית. אריאל שנכנס סופסוף למיטתה של נינט, מתחיל לתחקר אותה על ביצועיו, "עד כמה שהבנתי אני השני שלך אחרי זוהר", ""כן, נו?", "נו, אז זה כמו עונה שניה של סדרה, תמיד יש הערות, ביקורות, נודניקים שמעדיפים את העונה הראשונה על העונה השניה...". אריאל מותק, איך נגיד לך בעדינות, הלוואי שהעונה השניה תיגמר מהר (אסף רזון).

המטפלת החדשה של לינט ב"עקרות בית נואשות" היא לא אחרת ממרלה סוקולוף, לוסי מ"הפרקליטים".

מייק סטאר, קני מ"אד" הגיע להיות אלוהים ב"ג'ואן מארקדיה". במהלך הפרק גם שמענו את מיטב השירים היהודיים בחגיגת הבת-מצווה של גרייס, "הנה מה טוב ומה נעים", "הבה נגילה", ועוד.

סופיה בוש, שידועה יותר כברוק מ"מגרש ביתי", הגיעה השבוע להתארח ב"ניפ/טאק" בתפקיד רידלי, החברה של החברה של מאט. גם מרי-צ'רי מ"פופיולר" ומ"אחיות או לא להיות" היתה שם.



ג'ניפר לאב יואיט הגיעה השבוע ל"איש משפחה" כדי להיות הדייט של פיטר.

האמנות מחקה את המציאות? בפרק השבועי של הפרקליטים, נעצר אדם לזמן בלתי מוגבל בגלל שסירב לזהות את עצמו. איפה בג"ץ כשצריך אותו?! (שלמקו GRAS)

ד"ר טאונסנד, הרופא החייכן-אך-מיושן ב"סקרבס" הוא כוכב העבר דיק ואן-דייק, הידוע בזכות "המופע של דיק ואן דייק" ובעיקר בתפקיד חייו - ברט, מנקה הארובות הקסום מ"מרי פופינס" (אסף רזון).

דוראן דוראן וסילבסטר סטאלון התארחו השבוע ב"לאס וגאס". סליי החזיר כאן ל"ביג אד" על הביקורים התכופים שלו בקרבות של "המתמודד".

ביל סמיטרוביץ', עוזר התובע המחוזי של "הפרקליטים" הגיח בפרק הפיילוט של "LAX". אה, ואגב, מתרגמים יקרים. באיזה מילון בדיוק אפשר לתרגם את המילה "Suicide" ל"תאונה"?

"החיים זה לא הכל" פתחה אמש עונה רביעית בפרק לא מספיק מצחיק. קצת חבל, כי בעבר הסדרה הוכיחה שהיא כן יודעת איך עושים את זה.