המסך המפוצל

אני והחבר`ה

תהיתם איך נראים החיים הנוצצים של כוכב קולנוע? עם מי הוא מסתובב? על מה הוא חושב? למה שלא תנסו להצטרף אל הפמליה?

מאת: ER

פורסם: 27-07-2005
76 תגובות
לכל שחקן יש את האנשים שלו. הסוכן, מעצב השיער, מעצב הבגדים, הנהג, איש יחסי ציבור, נערת המים - צוות שלם של עובדים שעובדים רק בשבילו ולמענו. בקבוצת האנשים הזו שמקיפה אותו, יש תת-קבוצה מיוחדת בה נמצאים החברים שלו, אלה האנשים שמלווים אותו לאורך כל הדרך. הם שם בשבילו, מבלי לקבל תמורה כספית. אלו החברים שלו. על כך מתבססת "הפמליה", סדרה חדשה שעוקבת אחר שחקן מתחיל יחסית אך מצליח בשם וינסנט צ'ייס, ואחר שלושת חבריו.

בסדרות רבות ראינו קבוצות של חברים ("חברים" ו"סקס והעיר הגדולה" הן רק דוגמאות), וזכינו לצפות בסיפור חייהם היומיומי, על כל הבעיות והתהפוכות. לאחר ששתי הסדרות המוזכרות לעיל ירדו מהמסך, היה צורך בסדרת-חברים חדשה. כשהגיעה "הפמליה" היא ניסתה להיכנס בדיוק לנישה הזאת.

רבים ראו בה את הגרסה הגברית ל"סקס והעיר הגדולה", מכיוון שחברי "הפמליה" נהגו לבלות כל היום וכל הלילה, לשבת בבתי קפה, ולדבר הרבה על המין השני. אך בעוד שב"סקס והעיר הגדולה" קיבלו גם כל הדמויות פוקוס, ולא רק השחקנית הראשית, ב"הפמליה" ברור מאוד מי השחקן הראשי.



וינס וחבריו גרים יחד בביתו, ואפשר לומר שהם חיים על חשבונו. ממסיבה למסיבה, מאירוע לאירוע, אנו רואים את חיי הכוכב ההוליוודי העכשווי. שעשועים, התפרעויות וחגיגות בין תפקיד לתפקיד, חיי נהנתנות גמורים במילניום החדש. וחבריו של וינס אכן נהנים. נהנים מאוד. הם נהנים מהצלחתו, נהנים מכך שהחיים שלהם השתפרו פלאים בזכותו - בחורות, כסף, מעמד. הכל יש להם בזכות היותו כוכב מצליח.

בקבוצת החברים הזאת ניתן, כמובן, למצוא סוגים שונים של אנשים. יש את אריק, שהוא החבר שמייעץ לוינס כמעט בכל נושא. אריק מהווה את רשת הביטחון של וינס, ומעניק לו את התמיכה והעזרה שהוא צריך. ובעוד אריק הוא האדם שאפשר לסמוך עליו, הרי שמנגד, ישנו טרטל נמוך הקומה, שמעוניין בעיקר בדברים חומריים וכמה שיותר מהר. טרטל מעוניין שוינס ירוויח כמה שיותר כסף ופרסום, כדי שזה ישפיע ישירות גם עליו.

לתערובת הזאת, מתווסף גם אחיו למחצה של וינס, ג'וני "דרמה", בגילומו של השחקן קווין דילון, בעצמו אח של שחקן מפורסם, שמנסה אף הוא להיות שחקן, אך בניגוד לאחיו, אינו נוחל הצלחה רבה, אם בכלל. עוד דמות שנמצאת בסדרה היא ארי גולד, הסוכן החלקלק והמקצועני של וינס.

כל אחד מארבעת האנשים הללו תורם מידיעותיו, בין אם הן מלומדות ובעיקר אם לא, כדי לנסות ולעזור לקריירה של וינס, כל אחד ממניעיו, שלרוב הם אנוכיים. וינס, מצידו, נשאר אדיש, וסומך עליהם שידאגו לטובתו. הוא נהנה מאוד מחיי התהילה ומכל מה שמתווסף לכך.

"הפמליה" מראה לנו כיצד נראים חייו של הכוכב הצעיר וחבריו. היא נותנת לנו מבט לעולמו הזוהר של הכוכב ולאנשים שבו. תוך כדי כך, ישנם מפגשים רבים עם סלבריטאים אחרים, ועיסוק בתרבות הפופ הנוכחית. הסדרה משלבת את סיפור חיי הדמויות ועולם הקולנוע, על כל רבדיו, בהומור ובחן, ולא מתיימרת להיות יותר ממה שהיא - דרמה קומית קלילה. הכתיבה לרוב זורמת, אך אין לצפות לדיאלוגים מורכבים, עודף שנינות, או שפה ברמה גבוהה, אלא פשוט דיבור של צעירים בני עשרים פלוס, שחיים בעיר התענוגות. כיאה לסדרה של רשת HBO, ניתן אף לשמוע קללות ברצף, ולראות סוגי עישון לא קונבנציונליים. מצד שני, העיסוק בחייהם של אנשים שהמעניין מביניהם הוא כוכב קולנוע, יכולה להיות שטחית למדי, וממחזרת את עצמה בתכיפות, ולפחות ע"פ הפרקים הראשונים היא נראית טיפה מפוספסת, בגלל אותה שטחיות.



הסדרה עושה שימוש מעניין בשילוב בין דרמת נהנתנות קלילה של צעירים, לבין תעשיית הקולנוע. מה שמייחד אותה משאר סדרות החברים למיניהם הוא שאחד מהם הוא אדם שזוכה לתהילת עולם. "הפמליה" מבוססת בחופשיות על חייו של יוצרה ומפיקה מארק וולברג, וניתן אף למצוא אותו בתפקיד אורח בסדרה.

אבל למרות כל הכוכבים האורחים שפוקדים את הסדרה כמעט מדי פרק, ותשבוחות המבקרים, שמהללים את הסדרה (היא אפילו מועמדת לשלושה פרסי אמי), הצופים לא נוהרים בהמוניהם למרקע, מה שלא מנע מ-HBO לחדש את הסדרה כבר לעונה שלישית, כאשר בימים אלה משודרת בארה"ב העונה השנייה.





"הפמליה", החל מהערב, ובכל יום רביעי בשעה 21:30 בערוץ +yes.