המסך המפוצל

דינוזאור ג`וניור

רשת UPN שמה את אמונה ב"ורוניקה מארס" ואפילו ש"כולם שונאים את כריס", היא תולה בו תקוות רבות

מאת: assafTV

פורסם: 31-08-2005
63 תגובות
בשנה שעברה העלתה הרשת שלוש סדרות חדשות, קומדיה אחת ושתי סדרות דרמה (קומדיה נוספת הושקה במיד-סיזן - "Cuts" עם שנון אליזבת, ספין-אוף לסדרה "One on One"):

"Second Time Around", על זוג גרוש שחוזר לסיבוב שני, קיבלה ביקורות בינוניות ולא צלחה מעבר ל-13 הפרקים הראשוניים. "קווין היל" זכתה לביקורות חיוביות, כמו גם להצלחה יחסית ברייטינג, אך גם אלו וגם אלו הלכו והצטמקו במהלך העונה, עד שגם היל קיבל את ה"אובג'קשן!" הסופי שלו. הסדרה השלישית שעלתה, "ורוניקה מארס", הפכה כמעט מיד ליקירת המבקרים, ואהבתם אליה עמדה ביחס הפוך לנתוני הרייטינג שלה, שדגדגו את שני מיליון הצופים מלמטה.

"ורוניקה מארס" שיפרה במזעריות את אחוזי הצפייה שלה, ואהדת המבקרים היתה חלק מכריע בהחלטה להשיבה לעונה נוספת, הפעם בצמוד לתוכנית המובילה של הרשת "הטופ מודל הבאה", כך שבעונתה השנייה ל"ורוניקה מארס" צפוי מנוף רייטינג מכובד. רשת CBS, "אחותה הגדולה" של UPN (שתי הרשתות הן בבעלות קונצרן "ויאקום") עזרה ל-UPN לקדם את "ורוניקה מארס" ושידרה אצלה ארבעה פרקים נבחרים מהסדרה במטרה להגביר את המודעות אליה. העזרה מהרשת מספר 1 הועילה לרשת מספר 5 - אחוזי הצפייה של "ורוניקה מארס" ב-UPN (בשידורים החוזרים) עלו ב-20 אחוזים בקרב כלל הצופים ובקרב הקהל הנחשק של בני 18-49 נרשמה עלייה מרשימה בת 33 אחוזים.

גם העונה מעלה הרשת שלוש סדרות חדשות - ביחס הפוך לעונה הקודמת, שתי קומדיות ודרמה אחת.





שני
20:00 One on One (עונה 5)
20:30 All of Us (עונה 3)
21:00 חברות טובות (עונה 6)
21:30 Half and Half (עונה 4)

יום שני, ערב הקומדיות המסורתי שפונה באופן טבעי לקהל אורבני (שבז'רגון הטלוויזיוני זה פשוט אפרו-אמריקאי) נותר ללא שינוי כמעט, כשבמקום "Second Time Around" שבוטלה, עברה אליה מיום שלישי "All of Us", הסיטקום בהפקת וויל סמית' המבוסס באורח חופשי עליו ועל אשתו ג'אדה פינקט-סמית'. בעונתה הרביעית תקבל הסדרה "Half and Half" חיים חדשים לאחר שלא פחות מחמש דמויות חדשות יצטרפו לסדרה.

שלישי
20:00 הטופ מודל הבאה 5 ש.ח.
21:00 - סדרה חדשה




אם שידורים חוזרים של "הטופ מודל הבאה" עדיין מצליחים למשוך אחוזים סבירים, למה לא לחסוך ולשבץ אותם כמנוף רייטינג לסדרה חדשה? למה לא באמת. בימי שלישי ישודרו שידורים חוזרים, סליחה - נוספים, של ריאליטי הדוגמניות בהנחיית טיירה בנקס שיהוו בסיס המראה לדרמה-סבון החדשה בכיכובה של דניס ריצ'רדס "Sex, Lies & Secrets". הסדרה עוסקת בחייהם של צעירים בשנות העשרים שגרים בשכונה טרנדית בלוס אנג'לס. ואם תחליפו את המילה "שכונה" במילה "קומפלקס" תקבלו פלאש-בק ל"מלרוז פלייס". לצידה של ריצ'רדס נמצא גם אריק באלפור ושלל שמות לא-מוכרים יתר על המידה.

רביעי
20:00 הטופ מודל הבאה (עונה 5)
21:00 ורוניקה מארס (עונה 2)

"הטופ מודל הבאה" היא התכנית הכי מצליחה של הרשת. "ורוניקה מארס" היא הסדרה הכי מוערכת של הרשת - ומבין המוערכות ביותר בטלוויזיה בכלל. אז אולי ההערכה הרבה של המבקרים ל"ורוניקה מארס" לא תדבק גם ל"הטופ מודל הבאה", אבל ב-UPN בהחלט מקווים שההצלחה של "הטופ מודל הבאה" תדבק ל"ורוניקה מארס". לא צריך פה מספרים גדולים - אחרי ככלות הכל UPN היא רשת קטנה והסדרה הכי מצליחה שלה מושכת כ-5 מיליון צופים. ומנתונים של כשני מיליון צופים, ל"ורוניקה מארס" יש בעיקר לאן לעלות.



חמישי
20:00 - סדרה חדשה
20:30 Eve (עונה 3)
21:00 Cuts (עונה 2)
21:30 - סדרה חדשה

כריס רוק מפיק, יוצר ומקריין סדרה קומית המבוססת על חייו כילד בברוקלין בשנות השמונים. הסדרה מתרחשת ב-1982 ועוקבת אחר כריס ומשפחתו - אחיו, אחותו והוריו שמפגינים אהבה כלפיהם אך גם קשיחות לא קטנה. הסדרה זכתה להייפ גדול והיא בהחלט אחת הסדרות הבולטות של העונה הקרובה בטלוויזיה. אלא שההייפ הענק כמעט ופגע ב-UPN - רשת CBS, שלאחר הסתלקותו של "ריימונד" לטשה עיניה לעבר הסיטקום ושקלה לבצע מחטף לטובתה ולשבץ את הסדרה אצלה. עד כה, כריס לא מראה סימנים של תזוזה, אבל דינוזאור כמו CBS עלול לבצע מחטף מבלי לשאול הרבה שאלות.

".Love Inc" היא על שתי חברות, קליאה ודניס, שמנהלות את חיי האהבה של אחרים בעוד חיי האהבה שלהן לא תמיד נמצאים במצב אופטימלי. את קליאה מגלמת הולי רובינסון-פיט ("רחוב ג'אמפ 21", "הכדור חוזר לקופר") ואת דניס מגלמת ביוזי פיליפס ("דוסון קריק") שהחליפה את שאנן דוהרטי כשזו פרשה לאחר הפיילוט, סוג של הישג אישי אני מניח.



"איב" עם הראפרית איב ו"Cuts" עם שנון אליזבת, ספין-אוף לסדרה "Half and Half", תמשיך לעקוב אחר קורותיה של המספרה שלה ושל שותפה.

ערב הקומדיות הנוסף של הרשת מסמן מהפך לאחר שבמשך שנים שודרה בערב זה תוכנית ההיאבקות של ה-WWE. כמו רשתות אחרות שמנסות לנצל את חולשתה של רשת NBC, גם UPN מנסה לתקוע יתד בערב היוקרתי והצבתה של הסדרה "כולם שונאים את כריס" עתירת הבאז עלולה להוות מסמר נוסף, או לכל הפחות נעץ כואב במיוחד באחוריה של "ג'ואי".

שישי
20:00 סמקדאון! WWE

עד לפני שנתיים שיבצו ברשת סרטי קולנוע שמשכו אחוזים מינימליים של צופים. בשנה שעברה ניסו לשפר קצת את הנתונים ושיבצו (ויש שיגידו "קברו. סופית") את "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז" שגובתה בשידור חוזר של "הטופ מודל הבאה". וכנראה שדוגמניות וגיקים של מדע בדיוני באמת לא הולכים ביחד והזיווג כשל ו"מסע בין כוכבים: אנטרפרייז" Boldly gone to a place no other Star Trek Went: לבית הקברות הטלוויזיוני.

השנה הוחלט לשבץ שם את "סמקדאון! WWE” שהוכיחה עצמה במשך שנים בימי חמישי מול מפלצות הרייטינג של NBC ו-CBS וכעת נותר לראות אם היא תצליח לשמור על אחוזי הצפייה שלה ביום השומם הזה.




למיד-סיזן הזמינה הרשת את הסדרה "סאות' ביץ'", סבונייה שאנשי הרשת הכריזו עליה כ"האו-סי פוגשת את הסופרנוס". או-קיי. הסדרה עוסקת בוינס ומאט, שני חברים טובים מסאות' ביץ', פלורידה, שנסחפים בעולמות האופנה והחיים הטובים וכן בעולם התחתון. ונסה וויליאמס משתתפת בסדרה, מרקוס קולומה מגלם את מאט, כריס ג'ונסון את וינס ועל כסא המפיקה יושבת הג'יי והלו - ג'ניפר לופז.





נכחדו מהמסך
קווין היל
Second Time Around
The Road to Stardom with Missy Elliott
מסע בין כוכבים: אנטרפרייז
The Bad Girls Guide


ראש לשועלים - הסדרות החדשות של FOX
דינוזאור מנצח לא מחליפים - הסדרות החדשות של CBS
העכבר ששאג - הסדרות החדשות של ABC
לשלוף טווס מהכובע - הסדרות החדשות של NBC
כבר לא הצפרדע - הסדרות החדשות של ה-WB