המסך המפוצל

הממיר 25/9/05

פרקים מעולים בעמוק באדמה ובסקרבס, שוב צחוקים בסאות` פארק, פתיחתה של חוק וסדר משפט וצדק, ומה יהיה עם סת`?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 25-09-2005
171 תגובות
10. פרק עמוס וגדוש היה השבוע אצל משפחת פישר. קודם קלייר חוקרת את המיניות שלה, אחר כך סלסט בוחנת את המיניות של קית', רק כדי לזרוק אותו, דיוויד מתחרפן בבית ובכנסייה ומקבל טלפון מפתיע שגורם לו להתפרצות נוספת בסופו של ערב סקס. גם רות' מתחרפנת על ג'ורג' שגזם את העץ שבעלה המת שתל ומחליטה לברוח מהבית, בעוד נייט נתפס עם ברנדה ואילו וונסה מתעמתת פיזית עם אינפיניטי, בסצנה שהיוותה את ההיי-לייט של הפרק. ובמה משפחת פישר הלא-ממש-מאוחדת צופה בסוף? נכון במשפחה לא מתפקדת אחרת - הסימפסונז.

9. הפרק של יום שישי ב"סקרבס" היה נהדר, כרגיל, אבל הפעם לא רק בשל העלילה עצמה, אלא בזכות הרעיון שעמד מאחורי הפרק. הפרק עסק ברופא שסובל מהפרעת "Obssessive-Compulsive" קשה, אבל מצליח להתמודד עם המחלה ועם המגבלות הקשות, לעבוד כרופא ולא סתם לעבוד כרופא אלא להצטיין באופן נדיר במה שהוא עושה ובאופן שבו אנשים שאינם מודעים למוגבלותו לא יידעו שהוא סובל ממנה בכלל. את הרופא גילם - לא במקרה - מייקל ג'יי פוקס, שסובל, כידוע, ממחלה קשה - פרקינסון - אבל למרות הקשייים ממשיך לעבוד כשחקן, להצטיין במה שהוא עושה ולהשכיח מאנשים את המוגבלות ממנה הוא סובל. אותו מייקל ג'יי פוקס כיכב, כידוע, ב"ספין סיטי" שאותה יצר ביל לורנס, היוצר של "סקרבס", ואפשר לראות בפרק הזה מעין מחווה מעריצה / משתחווה של היוצר כלפי שחקן האהוב שלו. פשוט מקסים (איתן גשם).



8. משהו נכון קרה השבוע ב"אברווד". מלבד העובדה ששוב קיבלנו פרק טוב (אחרי פרק שני קצת חלש יותר), הרגע הבאמת מרגש היה סצנת הסיום כשאפרם ואיימי שוכבים מחובקים ושותקים. כל כך חיכינו לרגעים אינטימיים מקסימים שכאלה בין הזוג שעד כה לא ממש הצליח לגרום לזה לעבוד ואיזה כיף שהרגע כזה הגיע.

7. נכון, העונות האחרונות של "חברים" הן לא בדיוק הקומדיה הרעננה הזאת שהיא היתה אי-אז באמצע הניינטיז, ובכל זאת, חלק מפרקי הסיום של הסדרה מצליחים לעשות את זה לרגעים קצרים, ולשחזר את הקסם ההוא. כך היה השבוע כשפיבי עושה חיקוי מושלם לאסטל, הסוכנת של ג'ואי. ביום שני ישודרו צמד פרקי סיום הסדרה. יהיה מרגש ועצוב.

6. ואחרי הפרק המשובח של השבוע שעבר, הגיע פרק טוב נוסף ב"סאות' פארק" ששוב מצליח להצחיק מבלי להגעיל. הפעם ניסה קרטמן לעבוד פעם נוספת על בטרס, כשהתחפש לרובוט שנשלח אליו במתנה. המתיחה שאמורה היתה להיות קצרה, הסתבכה כשלקרטמן התברר שלבטרס יש עליו קלטת מפלילה, והוא נאלץ להמשיך עם המתיחה, לעבוד בשירותיו של אולפן סרטים (הרעיונות לסרטים עם אדם סנדלר היו פשוט הילאריים), ובסופו של דבר להיחטף ע"י הצבא האמריקאי וכמעט למות. אבל הסוף היה הדבר הכי מצחיק בפרק, כשהקלטת נחשפה וקרטמן נראה בה רוקד בתלבושת בריטני ספירס מבזה עם בובת קרטון של ג'סטין טימברלייק. זה אפילו יותר מופרע ממה שזה נשמע.

5. "חוק וסדר: משפט וצדק" החלה השבוע, ובניגוד ל"המושבעים" שהתמקדה רובה ככולה בדיוניהם של המושבעים במשפט, הכילה יותר אלמנטים מ"חוק וסדר", מה שהצליח להציל אותה מהשעמום שהיה מנת חלקה של "המושבעים". הפרק הראשון הציג, מלבד עלילה משכנעת ומעניינת, גם את קנדיס ברגן בתפקיד שופטת קשוחה. קשה לשפוט על פי פרק אחד, אבל אם בכל זאת משווים לשלוש סדרות החוק והסדר האחרות, הרי שהפרק הראשון נופל מכל פרק ממוצע ב"חוק וסדר" וב"חוק וסדר מדור מיוחד", אבל מתעלה (לא שזה קשה) על רוב פרקי "חוק וסדר כוונה פלילית".

4. התעללות בסדרות היא מנת חלקן של הרבה מדי סדרות המשודרות בארץ. ערוץ 1, ערוץ 2 וערוץ 10 הן המתעללות המרכזיות, והאייטם של אורית הראל בגיליון פרומו האחרון במעריב, הוא אייטם חשוב שטוב שהופיע במקום בולט. רק חבל שהכותבת לא טורחת לבדוק עובדות עד הסוף. רוב הדוגמאות שהיא ציינה שם היו נכונות, אבל להגיד ש"בוסטון ליגל" נעלמה לפתע-פתאום זו טעות גמורה. פרקי העונה הראשונה פשוט הסתיימו להן, והעונה השנייה טרם התחילה, אפילו בארה"ב. אז אנחנו בהחלט בעד הצבת הבעייה על סדר היום, אבל למה ליפול על הדברים הקטנים?

3. "אשמים" התחילה טוב, ונראה כי היא מידרדרת מפרק לפרק. הפרק השלישי נסחב שלא לצורך עם המודיע של לוסי, כשהקליף-האנגר המעניין שבסוף הפרק השני נפתר דקה מפתיחת הפרק השלישי. הדבר היחיד שקצת הצליח לעורר עניין היה חקירתם של הנערים. גם כריסי אכול-האשמה שמתוודה בסיום היווה תפנית עלילתית לא רעה, אלא שהפחד מפיתרון מהיר בפתיחת הפרק הבא מאפיל על ההנאה מקו העלילה הזה.

2. פרק רע במיוחד קיבלנו אצל החבר'ה מ"האו-סי" שניצלו טיול למיאמי כדי להרוס הכל. קירסטן בוגדת בסנדי ומתנשקת עם קרטר; סת' מחליט שהוא מלקק קצפת(!) מגופה של איזו נערה שפגש ברחוב וגורם לסאמר לחזור לזרועותיו של זאק; והשיא השלילי של הפרק - טריי מנסה לאנוס את מריסה. לאן הידרדרנו? מה אלו העלילות הבלתי-הגיוניות-בעליל הללו?



1. כבר הרבה זמן רציתי לכתוב את זה, אבל רק עכשיו יוצא לי - המעברונים ה(כבר לא) חדשים של ערוץ ביפ הם כנראה הדבר הכי מעצבן שיש בטלוויזיה. ביפ תמיד היו ידועים במעברונים המקושקשים שלהם, אבל דומה שהפעם הם עברו שם את כל הגבולות, והצעקנות והטימטום של ה"עונה חדשה מהניילונים" וה"אתם צופים בערוץ הצחוק צופה בכם צופים בערוץ הצחוק" פשוט מבזים את האינטליגנציה של הצופים. חבל. ממש טעם רע.


בשולי הממיר
גם ב"האוס" היה פרק מצוין, אבל מדובר במצוינות רגילה לסדרה (כשהפרק הנוכחי היה הפעם קצת יותר טוב מהממוצע), מה שמסביר את הימצאותה כאן, בשוליים, ולא באחד הציונים הגבוהים.

האזרח הקטן נגד שלטונות ביטוח לאומי, ההוצאה לפועל ובית חולים איכילוב: "החיים זה לא הכל" גלשה לתחום האפרים קישוני של החיים, והיתה מוצלחת מהרגיל (שלמקו GRAS).

מלבד מרפי בראון, הופיע בפרק הראשון של "משפט וצדק" גם בן שנקמן, לואיס מ"מלאכים באמריקה"

אמנדה פיט הגיחה ב"הפמליה".

אנתוני ג'ון דניסון, שחקן ותיק ששיחק בין היתר ב"חוקי המשחק" הגיח ב"או-סי" כאהובה החדש של ננה.

מייקל בדלוקו, ג'ימי מ"הפרקליטים" קפץ ל"ג'ואן מארקדיה" כדי להופיע ככומר, לא פחות.

ג'יי קיי סימונס, שילינגר הנצחי מ"אוז" נעלם "ללא עקבות" אמש. לאט, אבל בתקיפות, מתקרב סימונס לתואר "מיסיז לאנינגהאם החדשה", כשהוא צובר הופעות אורח בכל מקום אפשרי.

טקס פרסי ה"אופיר", האוסקר הישראלי, שפומפם ע"י HOT שהקדישו חודש לטקס ולסרטים ישראליים, זכה ל-1.5 אחוזי צפייה בלבד. וכאילו כדי לזרות קצת מלח, יצאה yes במודעה לאחר שידור הטקס שאומרת "את הטקס ראיתם ב-HOT, את הסרטים תראו ב-yes", עקב העובדה ש-11 מתוך 13 הסרטים המועמדים - כולל הסרט הזוכה "איזה מקום נפלא" - הופקו ע"י yes.