המסך המפוצל

סופר-yes

באירוע הקרנות ראשון מסוגו, חשפה yes את סדרות הרכש החדשות שלה. צפו לווילו, זאנדר, וונתוורת` וארל החל ממרץ 2006

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 09-11-2005
124 תגובות
אזרח שומר-חוק נכנס לבנק כדי לבצע שוד. מספר יריות לאחר מכן הוא מסגיר את עצמו בשקט ובשלווה לידי המשטרה המכתרת את הבנק. במשפט הוא יודה באשמה לקול מחאת הפרקליטה שלו ויישלח לחמש שנים למתקן כלא באבטחה מירבית.

וזוהי רק ההתחלה. חמש הדקות הראשונות של "Prison Break", אחת מ-14 הסדרות האמריקאיות החדשות של עונת 2005-06 שחודשו לעונה מלאה. וכבר מאותן חמש דקות ראשונות, הצופה לא מצליח להסיר את עיניו מהמסך, ולא רק בגלל וונתוורת' מילר.

אותן חמש דקות היו יריית הפתיחה לאירוע הנוצץ שארגנה yes היום בסינמה סיטי, אירוע שבמהלכו הוקרנו פרקי הפתיחה של יבול הסדרות שנרכשו לשידור בערוצי yes החל מחודש מרץ 2006. "מדובר ברכש יוצא דופן באיכות ובמגוון שלו", ציין עופר בלוך, מנכ"ל החברה, בדברי הפתיחה שלו וציין כי מבין אותן 14 סדרות שחודשו, רכש הערוץ הראשון סדרה אחת ("Threshold"), קשת רכשה סדרה אחרת ("כולם שונאים את כריס") ו-yes ניכסה לעצמה לא פחות משמונה סדרות. בלוך ציין כי חברות ההפצה האמריקאיות משחררות את המאסטרים לשידור מספר חודשים אחרי פתיחת עונה, ולכן לא ניתן לשדר את הסדרות הללו לפני מרץ 2006.



הבוקר נפתח כאמור עם "Prison Break", סדרת בית כלא (אין טעם להשוות אותה ל"אוז". ואם אתם בכל זאת מתגעגעים ל"אוז", פשוט זפזפו לשידורים החוזרים שלה ב-yes+ שהתחילו השבוע) קצבית, מותחת ומרתקת. מדובר בסדרה בעלת הבאזז הגדול ביותר בעונה הנוכחית. היא שובצה במשבצת היוקרתית של "24", וזו גם הסיבה שהיא תפנה לה את המקום בינואר, כדי לחזור ליתרת הפרקים רק בחודש מאי. לצורך הסדרה שופץ מתקן כליאה אמיתי, כשבמהלך חצי שנה התלוו השחקנים לאנשי מקצוע כדי ללמוד את התפקיד. התוצאה? מהפנטת ומרתקת.

לאחר מכן שודר פרק הפתיחה של "Kitchen Confidential", קומדיה מופרעת למדי בכיכובם של וויל מ"זהות בדויה" וזאנדר מ"באפי קוטלת הערפדים". כאן, כנרמז משם הסדרה, הם מגלמים שפים שחוברים יחד כדי לנהל מסעדת יוקרה חדשה. מלבד ברדלי קופר וניקולס ברנדון אפשר למצוא בסדרה את בוני סאמרוויל, אקס "גרוס פוינט" ו"NYPD". יוצר הסדרה הוא דארן סטאר, האבא של "סקס והעיר הגדולה", שמנסה לעשות לעסק המסעדנות מה שעשה לחיי הרווקות הניו יורקיות. הסדרה קצבית ומהירה, הבדיחות רצות שם בקצב מטורף, כמו גם הסיטואציות אליהן נכנסות הדמויות.

אבל דומה שבעוד קומדיות כמו "סקרבס" או "משפחה בהפרעה" עושות את זה בחן ובמקצוענות, "קיצ'ן" הולכת קצת חזק מדי על הצד הגרוטסקי. נכון, הפיילוט הוא הפרק היחיד בו צפיתי, אבל משהו שם פחות מלהיב מאשר בקומדיות אחרות שהולכות לכיוון הזה. אם כי אין ספק שהפרק היה בהחלט מצחיק, ועשה חשק לצפות בהמשך. הביקורות מפרגנות לסדרה למרות חוסר ההצלחה שלה ברייטינג.



לאחר מכן הוקרן פרק הפתיחה של "Supernatural", אחת מארבע סדרות העל-טבעי החדשות שפקדו את אמריקה. הסדרה בחרה ללכת יותר לכיוון האימה, ואין ספק שמבין הארבע היא המפחידה מכולם. צמד אחים, דין ודין (ג'ארד פדלקי, דין ב"בנות גילמור" וג'נסן אקלס מ"דארק אנג'ל" ומ"סמולוויל", כאן הוא דין) מתפקדים על תקן מאלדר ומאלדר צעירים וסקסיים, בחיפוש אחר אביהם מצד אחד, ותעלומה שבועית משעשעת כזו או אחרת הכוללת רוחות רפאים, שדים מזוויעים, ושאר יצורי חושך איומים ונוראיים, מהצד השני.

"סופרנצ'ורל" מצליחה לשמור על 90% מצופי "בנות גילמור" המשובצת לפניה, ומושכת גם קהל גברי צעיר, בניגוד לרורי ולורליי שמדברות (מהר) בעיקר לנשים צעירות - וללא ספק מדובר בהצלחה.



ואם מדברים על הצלחה, למה שלא נדבר קצת על "האנטומיה של גריי"? בעקבות שיבוץ חלומי במיד-סיזן שעבר אחרי הבנות הנואשות של וויסטריה ליין, הצליחה הסדרה הרפואית לבנות לעצמה קהל צופים רחב וגדול. "גריי" היתה אמורה בכלל לעלות לארבעה פרקים בלבד במקום "בוסטון ליגל", רק כדי לבדוק איך הצופים מקבלים אותה, אבל הפכה ללהיט ענק והשאירה את הפרקליטים על המדף עד עונת הסתיו.

מדובר בסדרה שנמצאת בין חמש התוכניות הנצפות ביותר בקרב הקהל הנחשק של בני 18-49, והשנה היא אפילו תשודר אחרי הסופרבול. גם בלי עזרתה של "עקרות בית נואשות" השיגה הסדרה מעל 16 מיליון צופים.

"גריי" היא כנראה גרסת סדרה הדרמה של "סקרבס" - ככה לפחות היא מצטיירת מפרק הפתיחה שלה. הסדרה עוקבת אחר ד"ר מרדית גריי, מתמחה חדשה בבית חולים, ועוסקת בצוות הרופאים, ובמערכות היחסים הנרקמות ביניהם. בצוות השחקנים אפשר למצוא את פטריק דמפסי, אלן פומפאו (כד"ר גריי) וסנדרה או, שקיבלה השנה מועמדות לפרס האמי כשחקנית משנה בדרמה. פרק הפתיחה מראה שמדובר בסדרה סוחפת, מעניינת ולעיתים אף מצחיקה, אבל חלק ניכר מהאירועים המתרחשים בפרק קצת צפויים וחבל.




אבל אין ספק שאת ההצגה גנב ארל היקי, פושע קטן ולא חכם במיוחד, שרגע אחד של הארה (בעקבות צפייה בתוכנית של קארסון דיילי) גורם לו להבין את מושג הקארמה. "אם אתה טוב, דברים טובים קורים לך. אם אתה רע...".

ארל, שכל חייו היה רע, ודברים רעים לא הפסיקו לקרות לו, הבין שהוא חייב לשנות את דרכיו, והחליט להכין רשימה של קרוב ל-300 מעשים רעים שעשה בחייו ושעליו לתקן כדי שדברים טובים יקרו לו. ג'ייסון לי הוא ארל, ג'יימי פרסלי המופלאה מ"ג'ק וג'יל" היא אשתו לשעבר, ואת אחיו השמן הטיפש והעצלן משחק אית'ן סופלי.

זו קומדיה משובחת. היא מצחיקה, יש בה דמויות שקל לאהוב, והפרק הראשון חלף במהירות מדהימה, ועושה רושם שהקהל שנכח בסינמה סיטי נהנה ממנו יותר מכל דבר אחר שהוקרן שם. הפרק הראשון ששודר ב-NBC משך לא פחות מ-15.3 מיליון צופים. קארמה טובה, כנראה. אם תכננתם לראות רק סדרה חדשה אחת העונה, אתם פשוט חייבים לעצמכם את "קוראים לי ארל".




אחרי הפסקה מתבקשת לארוחת צהריים שבמהלכה שוב קיבלנו הוכחה לכך שהאנשים העובדים ב-yes הם אנשים נחמדים שמתייחסים לכל אדם בסבלנות ובכבוד, בין אם הוא עובד של "רייטינג" ובין אם הוא כותב לאתר טלוויזיה פרטי, הגיע תורה של קומדיה נוספת - "The War at Home". "זו אמנם קומדיה שלא שייכת לדור השלישי - היא מצולמת באולפן ויש בה צחוק מוקלט - אבל היא מצחיקה מאוד", אמרה דנה שטרן, מנהלת הרכש. אז נכון, ב"משפחה שכזאת" (תרגום זמני) יש כמה רגעים משעשעים, אבל לפחות ע"פ הפרק הראשון עושה רושם שחלק ניכר מהבדיחות פשוט לא עובדות (אם כי, חשוב לציין שבהחלט יש בה חלקים מצחיקים).

מדובר במשפחה אמריקאית טיפוסית עם שלושה ילדים מתבגרים ("לי יש רק חוק אחד לדייט עם בתי בת-העשרה", צוחק דייב, השחקן מייקל רפפורט על "שמונה כללים פשוטים"). הבן הגדול מגלה תכונות של טרנווסטיט, והבת הגדולה היא נערה מתבגרת ממוצעת. הדבר הייחודי לסדרה הוא השימוש שלה ב"חדר וידוי" בו כל אחת מהדמויות חושפת בפני הצופה את מה שלא ניתן לחשוף בקול רם מול שאר בני המשפחה.




הסדרה הבאה היתה "Commander in Chief", סדרת הדרמה המצליחה ביותר בעונת השידורים הנוכחית בארה"ב. היא מספרת את סיפורה של מקנזי אלן (ג'ינה דייויס) סגנית נשיא ארה"ב, שבעקבות מותו של הנשיא הנוכחי עומדת בפני עשיית היסטוריה - היא עומדת להיות האישה הראשונה שתכהן כנשיאת ארה"ב. לצידה ניצבים האבא של ג'ק באוור (השחקן דונלד סאת'רלנד), אשתו המתה של ג'ק באוור (השחקנית לזלי הופ) וקייל סיקור (בייליס מ"רצח מאדום לשחור" ולאחרונה גם ג'ק קיין ב"ורוניקה מארס"), לו דווקא אין קשר לספיישל אייג'נט באוור.

ההקרנה היתה מלווה בקשיים טכניים עליהם התנצלו אנשי yes. כל ה-Score של הפרק נעדר ממנו, מה שמנע חווית צפייה שלמה, אבל גם מהחוויה הלא מלאה הזאת ניתן ללמוד שמדובר בסדרה מעניינת, שמעלה נושאים אקטואליים. ההשוואה המתבקשת ל"הבית הלבן" לא עושה חסד עם הסדרה החדשה, ומדובר בשתי סדרות עם סגנון וקצב שונים לחלוטין. "Commander" היא כאמור הסדרה החדשה המצליחה ביותר. היא היחידה שנכנסה לטופ-10 עם ממוצע של כ-16 מיליון צופים.




"Invasion", הצלע השנייה במרובע העל-טבעי החדש של אמריקה, מספרת את סיפורה של עיירה אמריקאית קטנה ושלווה, שמאורעות מוזרים מתחילים לקרות בה לאחר סופת הוריקן קשה שפוקדת אותה. עיתוי עליית הסדרה - קצת אחרי סופת ההוריקן קת'רינה שגרמה לנזקים עזים באמריקה - גרם לניסיונות להוצאת הסופה מהסדרה, אלא שההוריקן היה אינטגרלי מדי עבור עלילת הסדרה, והפרק הראשון שודר כשלפניו מופיעה שקופית הבהרה.

וויליאם פינצ'נר ("בלאק הוק דאון") ואדי סיבריאן (ג'ימי מ"משמרת שלישית") מככבים בסדרה שמתנהלת לה לאיטה, כשבכל פרק מתגלים מעט מאוד פרטים חדשים על הפלישה הנרמזת משמה. לטעמי - החלשה ביותר מארבע סדרות העל-טבעי החדשות.




את האירוע חתם הפרק הראשון של "How I Met Your Mother", שהחזירה למסך את אליסון האניגן, יקירת האתר (פליטה נוספת מ"באפי קוטלת הערפדים"), כמו גם את ניל פטריק האריס (דוגי האוזר). לפנינו שוב קומדיה מ"הדור השני" עם הצחוק המוקלט ומצלמות האולפן, אבל בניגוד ל"משפחה שכזאת", יש ב"איך פגשתי את אמך" חן מסוים, שנעוץ כנראה בקאסט הצעיר והאטרקטיבי שלו. הבדיחות קצת יותר משויפות, וקצת יותר מצחיקות; העלילה קצת יותר דינאמית ומעניינת; והכי חשוב - נוסחת המשפחה הקלאסית עם שלושת הילדים החמודים (או הטרנווסטיטים) לא קיימת שם.

"איך פגשתי" משיגה כ-10 מיליון צופים לפרק ומצליחה לשמור על 80% מצופי "מלך השכונה" המשודרת לפניה.




סדרות נוספות שלא הוקרנו: "Criminal Minds" עם מנדי פטנקין ("הנסיכה הקסומה", "שיקגו הופ", "מתים במשרה חלקית") ותומס גיבסון ("דארמה וגרג"); "It's Always Sunny in Philadelphia" על ארבעה חברים שמנהלים בר בפילדלפיה, שמצליחים לרמוס את כל הפרות הקדושות של הטלוויזיה האמריקאית, החל מהפלות וסקס בקרב בני נוער, ועד יחס מזלזל לאפרו-אמריקאים; "Starved" הקומית שעוסקת בהפרעות אכילה; וכן כל העונות של "סקרבס", ששידור העונה השלישית שלה הסתיים זה עתה בטלעד ז"ל. כמו כן, העונה השישית של "הסופרנוס" צפויה לעלות זמן לא רב אחרי שידורה בארה"ב במרץ 2006.

ועוד בטרם הספקנו לעכל את כל הרכש החדש הזה, סיפרו לנו אנשי yes הנחמדים על כוונתם לבדוק את תוצרת המיד-סיזן של העונה החדשה, ובראשן "The Loop" המסקרנת, שככל הנראה תמצא את עצמה בסופו של דבר גם על מסכיה של yes.

אין ספק שמדובר בכמה מהסדרות המסקרנות ביותר מעונת השידורים החדשה בארה"ב. והאמת? קצת קשה לי לחכות עד שנקבל מינון מסודר של פרקים מ"ארל" ומ"Prison Break". מרץ 2006, אתם אומרים? אנחנו מחכים.