המסך המפוצל

הממיר 15/1/06

משפחת רובינסון מבריקה, סוער באי שם, מדיום נפתחה, משפחת סימפסון ומלך השכונה הצחיקו. ואולי די עם הבאנרים?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 15-01-2006
300 תגובות
10. רוב הקומדיות האמריקאיות משתדלות לציית לכלל הפאנץ'-ליין בכל עשר שניות. "משפחה בהפרעה", שהיא לא קומדיה טיפוסית, עושה זאת פחות או יותר בכל משפט. ב"משפחת רובינסון" הבריטית העסק טיפה שונה. במקום לנסות לספק פאנץ' בכל משפט שלישי, הם גורמים לך לצחוק לאורך כל הפרק בזכות כתיבה קומית שנונה שלא ראיתי כבר הרבה זמן. פרק סיום העונה ששודר השבוע הדגים זאת בצורה הטובה ביותר, עם עלילות מבריקות אחת-אחת, החל מאדוארד שמתנהג מוזר כשהוא מאוהב ("אני הולך על אוויר, אני הולך על קרן-אור, אני הולך על הרוח, אני מדבר שטויות"), דרך ויקי שמסתבכת במאמציה להיכנס להריון עם הומו שמתאהב בה, חברו הקנאי וההיסטרי (באחת הסצנות ההזויות ביותר כשהוא מגיע אל דלתה) והקורבן החדש שלה (הבחור שעובד בחילוץ מבניינים, כשבסיום הפרק היא מגלה שהוא כבר לא ממש יכול להביא ילדים נוספים לעולם), וכלה בג'ורג' שמקבל קידום ונעלב מאביו (בעיקר בזכות ההתנצלות הכל כך משעשעת - "אני לא, עכשיו בוא נלחץ יד על זה"). גם עלילת יום ההולדת של אד היתה עשויה בצורה נפלאה (המסעדה ההודית, הספר על הכדורגל, שהוא בכלל שונא). קומדיה מבריקה.

9. "אי שם" שוב סיפקה השבוע פרק חזק שהתחיל בפצצה, המשיך בבן ערובה ובטיפול רפואי מסובך שהוביל לכריתת רגל של ילד ולמותו, והסתיים בהסתערות של הצבא האמריקאי, במותו של האב שבמשך כל הטיפול הרפואי המשיך לכוון את הרובה שלו כלפי המטפלים, ובהתאבדותו של החובש. פרק סוער, עמוס באירועים ומצוין.

8.5. "משפחת סימפסון" סיפקה השבוע פרק מצחיק במיוחד. ראוי לציין: הפארודיה המופלאה על "תפוס אותי אם תוכל" עם שחזור מבריק לכתוביות הפתיחה של הסרט; הומר עובר למחלקה הראשונה ונשאל על ידי הדיילת "סטייק אחד או שני סטייקים?", "אפשר את שניהם?", עונה הומר בנונשלנטיות. קלאסי; סופת הטורנדו שמחסלת את המלון שבו אמורים להיות הומר ומארג', ואז חוזרת ו"מוודאת הריגה" במרתף.

8. פרק מצוין השבוע ב"הקאמבק". הבידי-בידי-בויז וניסיונות החיקוי של ואלרי אותם, ההתארגנות הכושלת למרד, ואלרי שנלחצת כשהיא מגלה שהיא היחידה שלא הגיעה לעבודה באותו יום, כי שכחו להעביר לה את המסר (או שמא "שכחו"?).



7. "מדיום" נפתחה השבוע ובאופן עקרוני מדובר בסדרה חביבה למדי. הדברים הטובים: הטוויסט הכפול בפתיחה, פעם כשהמרואיין התמים מתגלה כפסיכופת, ובפעם השנייה כשמתברר שזה בעצם חלום של אליסון; המסע אל זירות הפשע המזויפות בטקסס; הדיאלוגים במקום הקבורה. מה שקצת היה טיפשי זה הקטע עם הנשיקה, שאליסון למעשה "ניחשה" את העניין. בואו נישאר עם הכוחות שבאמת יש לך, טוב?

6. "מלך השכונה" היא דוגמא טובה לקומדיה אמריקאית טיפוסית, שפשוט עשויה בצורה נהדרת. בחלקה. כל קו העלילה של דאג וקארי בפרק ששודר השבוע היה פשוט מבריק עם המשפט הלא-מקורי של דאג "כשהצלת את חיי, עיניים חומות, לא רק הצלת אותם, אלא עשית אותם ראויים להצלה" וכל הניסיונות המשעשעים שלו לכפר על כך במשפט מקורי משלו. אלא שקו העלילה הנוסף בפרק, זה של דני וספנס, היה משעמם ולא מצחיק, והרס קצת את הטעם הטוב מהעלילה הראשית. כמו שכמעט תמיד קורה בסדרה הזאת.

5. "בנות גילמור" סיפקה השבוע פרק שהכיל שתי עלילות לא קשורות זו לזו - האחת משובחת במיוחד, והשנייה מעצבנת ומטופשת. כל העלילה של ריצ'רד ואביו של ג'ייסון היתה עשויה בצורה נהדרת (אגב, גם אני חשבתי שהסוף העיד על תכנון מראש משותף של ריצ'רד ופלויד), ואילו עלילת ביצי הפסחא היתה עשויה בטעם רע כיאה לשתי הדמויות שניווטו את העלילה הזאת - ג'קסון וקירק הנודניקים.

4. בערוץ 3 כפי שהוא משודר ב-HOT התווספו פופ-אפים מעצבנים ושגויים שמספרים על התוכנית הבאה. ברוכים הבאים לעידן הטמטום.

3. "משפחת סימפסון" נפתחה דקה לפני הזמן - דווקא בשבוע הראשון שבו הבינו סוף סוף בערוץ הראשון מתי הפרק אמור להתחיל (ב-19:10 במקום ב-19:00). אנחנו כבר מעדיפים את הבורות.

2. "בנות גילמור" נפתחה שעה לפני הזמן הרגיל - הקדמה שישראל 10 עדכנה לא מספיק מוקדם מכדי שחלק ניכר מהצופים יידעו על כך. חבל.

1. ב"הקאמבק" הפריע האקט הרגיל של הקטנת המסך לחלק ממאורעות סיום הפרק. אולי די?

1. הבאנרים של HOT3 הסתירו בחלק מהפרק את כתוביות התרגום בלא פחות משלוש סדרות. "חמישייה", "אנג'ל" ו"המגן" - אולי די?



בשולי הממיר
השחקן צ'אד קולמן, דניס וויז מהעונה השלישית של הסמויה, היה אחד האסירים שנמלטו ב"מספ7ים".

עודד פאהר בא לחסל את קורדיליה ב"מכושפות" בערוץ 3. ובסטאר הגיעה נועה תשבי כדי לגלם שדה (תודה, גוזמאית).

ג'סטין קירק מ"ג'ק וג'יל", "מלאכים באמריקה" ו"העשב של השכן" הופיע ב"זירת הפשע" השבוע בערוץ הראשון (גוזמאית).

השחקן מתיו מודין ("נשואה למאפיה", "יום ראשון הגדול") הופיע ב"חוק וסדר מדור מיוחד" בסטאר וורלד (גוזמאית).



פט קרופורד בראון, הוויג ליידי הבלתי נלאית מ"DMP" ב"באפי" צצה שוב, הפעם ב"בנות גילמור".

לארה פלין בויל, הלן גמבל מ"הפרקליטים", הגיחה - פסיכוטית לחלוטין - ב"הף".