המסך המפוצל

הממיר 22/1/06

שלוש סדרות חדשות השבוע: המדרגות, השעה ה-11 ודוקטור הו, פרק סיום העונה של סמולוויל, השמינייה מפתיעה והבאנרים ממשיכים להרתיח

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 22-01-2006
200 תגובות
10. "המגן" תופסת תאוצה, ועושה את זה באיטיות מסוימת יחסית לעונות הקודמות בסדרה. קודם כל, הסיפור על האונס המזעזע של הילדה בת ה-7 וכל הניסיון להסתיר את זה עם נוזל הניקוי, היה מצמרר ועשוי מצוין. אבל אי אפשר להתעלם ממה שויק גילה על שיין - שהוא צריך לחסל אותו, והסצנה הנהדרת שבה ויק ושיין צריכים לשתף פעולה ו-ויק לא מוכן ללכת לפניו, מחשש - מוצדק לחלוטין - ששיין ינסה לחסל אותו. גם הסיפור עם ויק שלוכד את קוזולוב ומסגיר את היילו הזכיר את הימים הטובים, בהם ויק לא דפק חשבון לאף אחד. נהדר.

9.5. ביום ראשון שעבר שודר ב-yes דוקו הפרק הראשון בסדרה "המדרגות" שמספרת את סיפורו של אדם שבלילה בהיר ושליו אחד מוצא את אשתו בתחתית המדרגות בדירתם לאחר שנפלה מהם. וזו רק הגרסה שלו. על פי הממצאים בשטח, בכלל נראה שהוא בעצם רצח אותה. הסדרה עוקבת אחר האירועים (שהתרחשו באמת) ומצליחה לטלטל את דעתו של הצופה - כשפעם הוא בטוח בחפותו של החשוד ברצח וברגע הבא הוא משוכנע בכך שרצח אותה - והיא עשויה בצורה מרתקת ומעוררת מחשבה.

9. פרק סיום העונה הרביעית של "סמולוויל" סגר היטב את עלילות העונה והשאיר את הדמויות - כרגיל עבור סיומי עונה ב"סמולוויל" - בקליף-האנגר מרתק. מלבד מטר המטאורים המחודש על העיירה המבוהלת, שהיה עשוי בצורה יפה ויזואלית, קיבלנו גם הסבר לתופעה המוזרה הזאת, גם פיתרון לעלילת האבנים, ובסיומו של הפרק קיבלנו (כנראה) את מה שנראה כמו "מצודת הבדידות" של סופרמן המוכרת לנו מהסרטים. נראה שהעונה הזאת בכללותה היוותה שיפור מסוים מהעונות המוקדמות בסדרה, למרות נפילות פה ושם בפרקים בודדים.



8.5. "השעה ה-11" היא סדרה קנדית חדשה שנפתחה השבוע ומתארת את הנעשה מאחורי הקלעים של תוכנית תחקירים סטייל עובדה בטלוויזיה. במרכז הפרק הראשון עמד סיפור של דיירי בניין שנהיו חולים מבלי שאף רופא יצליח להבין ממה הם חלו. במהלך התחקיר על הפרק התברר שהחברה שמכרה את הבניין לדיירים היא האחראית הישירה על המחלה שלהם מכיוון שהיא לא דיווחה על הממצאים שגילו שמסוכן לגור בבניין. הפרק היה עשוי בצורה מצוינת, ועסק בשאלות חשובות בתחום חופש העיתונות, ואף הזכיר במידה מסוימת את מה שקרה לפני מספר שבועות אצלנו עם כל הפסטיבל התקשורתי סביב התחקיר על חברת ישראייר.

8. "השמינייה" הצליחה להפתיע אותי השבוע, עם סדרה של פרקים מותחים, מרגשים ומפתיעים. זה מפתיע, כי את פתיחת העונה השנייה דווקא לא כל כך אהבתי. הפרק של יום ראשון (שעבר) היה אחד המוצלחים ביותר בתולדות הסדרה עם המשחק בין הזמנים (דבר שאוהבים לעשות בסדרה, אבל לא תמיד בצורה מעניינת במיוחד), ובכלל כל הקטע על גורלה הלא ידוע של איה והיחס של בני משפחתה וחבריה לעניין הזה (ניני שלא מאמין, ועושה זאת בצורה אמינה למדי, למשל). אני כבר באמת לא יכול לחכות לפרק הבא (וכן, אני יודע שטכנית הוא כבר שודר).

7. גם "דוקטור הו" נפתחה השבוע וגם היא היתה מצוינת - אם כי, מסיבות אחרות לגמרי. דמותו המסתורית של "הדוקטור" מגולמת ע"י שחקן שעושה עבודה נהדרת. נכון, רוז קצת הצליחה לעצבן (אבל רק קצת), אך כל הסיפור על אנשי הפלסטיק היה חביב להפליא. ממש עשה חשק לראות את הפרק הבא בסדרה.

6.5. "הף" סיפקה השבוע פרק טוב, בעיקר בגלל "מסיבת הקשת" המשעשעת/מטרידה של ברדי, אבל גם בגלל תקרית טלוויזית הפלזמה. מה שכן, אנחנו כבר בפרק השלישי בסדרה, ועדיין לא קיבלנו הסבר לתופעת הקבצן - אחת הדמויות היותר מעצבנות שראתה הטלוויזיה שלי לאחרונה. גם טד, אחיו של הף, הולך והופך לדמות מטרידה. אני באמת מקווה שיהיה שיפור בשני הנושאים הללו בהמשך.

6. "מתים במשרה חלקית" של השבוע היה חביב בצורה רגילה, ובכל זאת ראוי להזכיר אותו בשל הסצנה קרוב לסיום ובה רוב מספר את הצ'יזבט שלו על רקע מייסון המחפש אחר הפתקית הצהובה וג'ורג' שמחפשת אחר הנשמה שהיא צריכה לקחת. המונטאז' של האירועים על רקע הסיפור שנראה כאילו הוא קשור למה שג'ורג' ומייסון עושים, היה עשוי בצורה נהדרת. ואגב, הסיפור שרוב סיפר (על הבחור ששואל בנוגע לקרקעית הנהר שהוא מנסה לחצות), סופר השבוע בסדרה או בתוכנית נוספת. מישהו זוכר? כי אני לא הצלחתי להיזכר.

5. פרק טוב גם ב"מדיום", אלא שמשהו שם לא התיישב לי טוב עם הטוויסט בסיום. כן, אני מבין שהתת-מודע של אליסון "שידר" לה את החזיונות על הנקרופיל (דמות מטרידה במיוחד, אגב), אבל "הלביש" את דמותו של ההוא מהפרסומת למסעדה, ועדיין ההיגיון (עד כמה שאפשר להשתמש בו בכל הנוגע לכוחות המוזרים שיש לאליסון) מסרב לקבל את הדברים הללו כפשוטם. נו, שוין. הפרק היה נחמד מלבד זה, וכל הנושא עם בחירת המושבעים כך שיושג עונש המוות היה עשוי בצורה מספיק מעניינת.

4. פרק דפוק להפליא קיבלנו אמש ב"משמרת שלישית" כחלק ממדיניות חוסר האחידות של הסדרה כולה. לצד פרקים נפלאים (שהיו גם בעונה הזאת), נאלצנו לחזות בפרק שלם שמתאר את ייסורי הגמילה של סאלי מאלכוהול, כולל כל הצילומים הכאילו-אמנותיים הללו שבהם הדמות סובלת מסיוטים ומהזיות וממה שאתם לא רוצים. משעמם, נדוש וטיפשי. הבנו כבר מזמן, הוא אלכוהוליסט, בואו נעבור הלאה.



3. במתקפת הבאנרים הכל כך מעצבנת הזאת של העת האחרונה (עליה עוד נדבר ממש עוד מעט) צריך להזכיר עובדה אחת מפתיעה: אתם יודעים איפה אין באנרים בכלל על סיומי פרקים? לא תאמינו, אבל בערוץ הראשון. נכון, סביר ששם עושים את זה לא מתוך מחשבה על הצופה, אלא מסיבות כאלה ואחרות, ועדיין, ולפחות כרגע, הערוץ הראשון הוא מעוז אחרון של שפיות בטירוף הבלתי נסבל הזה.

2. ואם כבר הערוץ הראשון, אי אפשר שלא להתחיל תוכנית לפני הזמן, נכון? "משפחת סימפסון" נפתחה שלוש דקות לפני הזמן, ב-19:07.

1. יום שישי, yes Weekend, סדרה חדשה עולה. "דוקטור הו". כ-40 דקות חולפות, הפרק עוד לא הסתיים, אירועים עדיין מתרחשים על המסך, והתמונה מוקטנת כדי לדווח על התוכניות הבאות. הבאנרים נגמרים, הפרק עוד נמשך מספר דקות ורק אז מסתיים. תגידו, חשבתם פעם שאולי התוכניות הבאות לא מעניינות אותנו אם גם להן תפריעו עם באנרים? צריך לקחת את האדם שהיה אחראי להחליט באיזו נקודה בפרק צריך להכניס את הבאנרים המקוללים הללו ופשוט לפטר אותו. או שאולי זו בכלל מזימה מחוכמת של yes לטעות מדי פעם במיקום הבאנרים כדי שכשבפעמים הבאות הבאנרים לא יפריעו לתוכן עצמו, הצופה יחשוב שזה בסדר שיש באנרים. אז שוב, באנרים זה רע. לא צריך אותם אף פעם. זה רע שבעתיים כשזה מפריע לתוכן. וזה אפילו לא היה המקרה היחיד השבוע.

עוד 1. מוצ"ש, 21 בינואר 2006, השעה 23:27. אומה תורמן מתייצבת מול לוסי לו, השתים מתכוננות לקרב ולפתע תופס אותן - ואת הצופה בבית - משהו שאף אחת מהן לא צפה שיקרה: המסך הצטמק לרבע, בצידו הימני "הסרטים הבאים", ובצידו העליון באנר פרסומת. אילולא היינו מקפידים באתר זה על שפה נקייה ואילולא בחברת yes לא היו מועסקים אנשים שאני נמצא עמם בקשרי ידידות מחוץ לשעות העבודה הייתם קוראים עכשיו רצף בלתי נגמר של קללות וניבולי פה. אני משלם דמי מנוי בסך של 300 שקלים בחודש. אני חושב שזה לא מוגזם מצידי להניח שהסרטים והסדרות עליהם אני משלם 3600 שקלים בשנה לא ייקטעו וייהרסו בצורה כה גסה ונפשעת. מי שאחראי על מגיפת הבאנרים ב-yes הקשב לי והקשב לי טוב: הפסק נגע זה והפסק זאת מייד (assafTV).

ועוד 1. אתם יודעים מה? אני כבר מעדיף את הבאנרים של HOT. לפחות בערוצים כמו Xtra HOT מחכים שהפרק אשכרה ייגמר לפני ששמים את הבאנר (המיותר גם שם) שלהם.


בשולי הממיר
הייתם מאמינים ששילינגר ירצה שישתילו לו שדיים של בחורה? השחקן ג'יי קיי סימונס - או לפחות הדמות שהוא גילם ב"ניפ/טאק" - רצה לעשות את זה השבוע. האירוניה. גם ג'פרי נורדלינג, ג'ייק מאנינג מ"להתחיל מחדש" היה בפרק.

דנה דגנהארט, אשת הטלמרקטינג שהופיעה בפרקי השבוע של "אוז" היא אלכס מ"ג'ואי" (assafTV).

ג'ואל גריי, שהיה דוק איש הלטאה שחתך את דון בסוף העונה החמישית של "באפי" הגיע ל"אוז" בתפקיד למואל איציק (עידו f. כהן).

מקס פרליץ', לשעבר השד ויסלר ב"באפי" (וגם ברודי מ"רצח מאדום לשחור" ורון מ"בנות גילמור") הגיח מתהום הנשייה לגלם שד ב"מכושפות" בערוץ 3 (אסף רזון).

הארי גרונר, המוכר יותר כראש העיר השד מהעונה השלישית של "באפי" התארח בתחילת הפרק (אחר כך הוא כבר מת) של "מונק" בסטאר וורלד (גוזמאית).



וואלס לנגהם המוכר בעיקר מ"הארון של ורוניקה" ומ"המופע של לארי סנדרס" ולאחרונה הגיח גם ב"זירת הפשע" התארח ב"מדיום" (גוזמאית).

ג'ייסון פריסטלי ("בברלי", "המירוץ לאתמול") הגיע להתארח ב"חמישייה" כאחיו של בוב (אנדי ריכטר).

ג'ייסון סיגל, ניק מ"זרוקים ויורמים" ובקרוב גם ב"איך פגשתי את אמך" בא להיות סם ב"זהות בדויה".