המסך המפוצל

מד"ב בארץ הקודש

דובי שרגא על אתרי מעריצים בארץ הקודש. החל בסטאר-טרק, דרך באפי וכלה באגודת טולקין הישראלית. אוהבי הז`אנר חייבים להתעדכן

מאת: דובי שרגא

פורסם: 17-02-2002
1 תגובות
זה די ברור שנושא המדע הבדיוני זוכה לעניין רב באתרים בכל העולם, אך גם בארץ יש קהילה הולכת וגדלה שדואגת ליצור כמה אתרים ישראליים בנושא. האתר שכדאי לכם להתחיל איתו הוא האתר של האגודה הישראלית למד"ב ופנטסיה. האתר הוא מקור מקיף למאמרים, ביקורות ספרים, טלוויזיה וקולנוע, סקרים ודיונים, ופירוט של כל הפעילויות שמקיימת האגודה. אתרים כלליים נוספים הם הממסד האפל, הגלקסיה, סיפורי המד"ב של במה חדשה ובלי פאניקה שהיה פעם המגזין של פורום מד"ב באורט והפך עם הזמן למגזין עצמאי.



ולאתרים בנושאים מסויימים: לסדרה המצליחה ביותר בתולדות המד"ב, סטאר טרק, יש מועדון מעריצים ישראלי שנקרא סטארבייס 972 שפעיל כבר כחמש שנים ומקיים פעמיים בשנה כנסים גדולים, ובשאר ימות השנה הקרנות של סדרות שונות. יש גם אתר ישראלי חדש שעוסק בכל סדרות סטאר-טרק (חוץ מהאחרונה, בינתיים), וגם אתר שעוסק רק בסדרה החדשה אנטרפרייז.



סדרות נוספות שזכו לאתר ישראלי גאה הן בבילון 5, זינוק לאתמול, ותיקים באפילה. סדרת הפנטסיה הכי פופולרית בארץ ובעולם היא כמובן "באפי", ולה 3 אתרים גדולים: סאנידייל בישראל, The Slayers Pride Parade, ובאפי.קו.יל.. ולסיום, לכבוד יוצר הטרילוגיה "שר הטבעות" (שהפכה לאחרונה לאפוס קולנועי פופולרי מאוד), הוקמה אגודת טולקין הישראלית, שבאתר שלה יש דיונים, תרגומים ומאמרים שונים, שחלקם הופכים את ספריו של טולקין לבסיס של אמונה דתית ממש (!).