המסך המפוצל

הסדרות הקלאסיות

אתר על הסדרות ששודרו כשבארץ היה ערוץ טלוויזיה יחיד, מאה הגדולים של גלורי ואתר נוסף של באפי, שמתיימר להיות הגדול בארץ

מאת: דובי שרגא

פורסם: 25-02-2002
2 תגובות
בפתח פינת האתרים השבוע, השלמה לשבוע שעבר: כתבתי על 3 אתרי באפי הגדולים בארץ ופיספסתי אחד: BTVS Fans הוא אתר שטוען להיות אתר באפי הגדול בארץ ומהגדולים בעולם, עם מעל 60 עמודי תוכן ו-1000 תמונות וגרפיקות, כשהצוות דואג למלא את האתר בתכנים מקוריים כל הזמן ולהישאר עם היד על הדופק בכל מה שקשור לענייני באפי. האתר החדש הזה סובל מכמה בעיות טכניות, אך אני משוכנע שהן ייפתרו במהרה.

ולעוד שני אתרים ישראליים מעניינים בנושאים אחרים: הראשון הוא "סדרות הטלוויזיה הקלאסיות". "האתר עוסק בסדרות הטלויזיה של פעם כשבארץ היה ערוץ אחד בלבד, סדרות הטלויזיה הלהיבו את דמיוננו שהרי הטלויזיה בתחילת שנות ה-70 היתה דבר חדש...". האתר מחולק לקטגוריות, כשבכולן יש כרגע סה"כ עמודים על 72 סדרות, ביניהן כמה סדרות ששודרו לא מזמן ב"יס" כמו "האסיר" ו"מנהרת הזמן". ישנם גם סקרים, מדור "איפה הם היום" ועוד ועוד מטעמים לחובבי הנוסטלגיה שביניכם.

ואתר דומה אבל פטריוטי לגמרי הוא "גלורי - היכל התהילה הישראלי". זהו אתר בהרצה בעל צוות מרשים של כותבים, שמטרתו להוות מין Hall of Fame של התרבות בישראל. תרבות זה לא אומר רק בידור, אלא גם פוליטיקה, ספורט ובקיצור כל מה שקשור לחיים הציבוריים בישראל. האתר מחולק לקטגוריות, ובכל אחת מהן מוצגות רשימות של "100 הגדולים" באותה קטגוריה. התוספת האחרונה, למשל, היא רשימת 100 השירים הישראלים הגדולים של כל הזמן, והסיפור מאחוריהם (השיר הכי חדש ברשימה הוא כנראה "לכל אחד יש" שנמצא במקום ה-88). זהו אתר חובה בעיקר למי שמעניין אותו לחקור קצת מאין הגיעה המדינה הזאת, ואולי כך גם לנסות להבין לאן היא הולכת.