המסך המפוצל

הממיר 17/12/06

סיומה של עמוק באדמה, פתיחת הזכייה הגדולה. וגם: אברווד, ארץ נהדרת, אד, ארז טל וביפ

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 17-12-2006
93 תגובות
10. "עמוק באדמה" סיימה את חייה השבוע בפרק סיום ארוך מהרגיל שהכיל בתוכו כמה רגעים בלתי נשכחים. הרבה עצב, המון דמעות, חלום אחד מדהים של דיוויד שהצליח להוציא אותו מהמצב הלא נעים אליו נקלע לאחר מותו של נייט, וחמש דקות אחרונות מבריקות, עוכרות-שלווה, מדכאות ונפלאות. נדיר שסדרת טלוויזיה מצליחה לעורר אצלי כזה עצב, כזה מבט מפוכח על המציאות של החיים של כולנו. ימי חייהם של דמויות טלוויזיוניות שחולפות לבלי שוב, מעין הצצה לא מורשית אל רגע מותן, שמתרחש שנים רבות אחרי סיומה של הסדרה בה צפינו, כאילו התנתקנו לרגע מכדור הארץ והצלחנו לתפוס לפתע כמה קטנים אנחנו באמת. וכל זה מתרחש כשברקע מתנגן לו שיר מקסים, עצוב ויפהפה, שמתאים למראות על המסך כמו כפפה ליד. ואותו שיר - Breathe Me של Sia - פשוט מסרב להתפייד אצלי, מסרב לצאת מאוזניי, מעניק לי שוב ושוב את אותו מבט אל אותן חמש דקות קסומות ואכזריות, נהדרות ונוראיות - טלוויזיה מדהימה וכואבת, שהורסת אותך מבפנים, אבל בעדינות, שגורמת לך להרהר, שגורמת לך להסתגר, שגורמת לך לנסות להבין. וזה קשה, וזה הורס, וזה נשגב ובלתי נתפס. ולפעמים נדמה שפשוט אין מספיק מילים בשביל לתאר את פרץ הרגשות שאני מצוי בו.



9. גם "אברווד" העניקה לנו השבוע כמה רגעים של עצב וכמה של חרדה, קודם כשהביאה את ברייט להתנהג בצורה בלתי אחראית וליפול מבעד לזכוכית אל הרחוב, דבר שגרר כמה דקות של שאלה כבדת משקל - האם ימות או יתאושש? - ואחר כך כשעשתה מה שעשתה לארב בשניה האחרונה של הפרק, והותירה אותנו עם חשש גדול בלב: האם הוא אכן מת?

8. ואחרי כמה רגעים כל כך עצובים, כמה טוב שיש לנו את "ארץ נהדרת" כדי לעשות לנו קצת טוב על הלב. הפעם חייבים להזכיר את החיקוי ההיסטרי של טל פרידמן לאסי דיין, שהיה מדויק ומצחיק עד דמעות. פשוט מושלם.

7. פרק החתונה ב"אד" היה מקסים ועצוב כאחד. היו בו כמה קטעים משעשעים (אד מנסה לכוון את הסוס למקום הנכון), כמה מרגשים (וורן וכל הכיתה שרה לקרול את השיר), כמה מפתיעים (וורן כמעט שוכב עם אחות של קרול, ובסוף מוותר על כך), וגם כמה עצובים (דניס עוזב את קרול רגע לפני, בגלל הצורה בה היא מתייחסת לאד). גם הפרק ששודר יום לאחר מכן, שבו נועלים החבר'ה את קרול ואת אד כדי שהם ילבנו את העניינים ביניהם, היה נחמד, והכיל כמה קטעים מצוינים, כמו הקטע בו מנסה מייק לשעשע אותם בחוץ כדי שלא יעזבו אותו.

6. השבוע התארח ארז טל אצל יאיר ניצני בתוכנית "עושים צחוק" לשיחה מעניינת מאוד, לפרקים ממש מרתקת, על טלוויזיה ועל הקריירה של ארז טל. היה מעניין לשמוע סיפורים מימי גלי צה"ל ו"מה יש", כמו גם סיפורים מימי "העולם הערב" ו"גלגל המזל" וכן לשמוע את טל מתוודה על כך ש"איפה אתה חי?!" פשוט לא היתה תוכנית מספיק טובה, בין היתר כי היא לא היתה מספיק מגובשת. מעניין מאוד.

5. "הזכייה הגדולה" נפתחה השבוע והצליחה להיות בו-זמנית גם חביבה, גם סתמית להפליא, וגם לא רעה במיוחד - והכל במסגרת אותן 42 דקות. זה לא שלא היו אירועים מעניינים, או כמה רגעים חביבים, אבל בשורה התחתונה העסק לא זרם והדמויות לא הצליחו לרתק במיוחד או לגרום לנו להתחבר אליהן. השמועות מספרות שמכאן העסק רק מידרדר.



אין השבוע 4 או 3.

2. בשבוע שעבר הסתיימה בביפ העונה השישית והלפני אחרונה של "מלקולם באמצע". היום צפוי להיות משודר הפרק הראשון של עונה זו בשידור חוזר. יש איזו סיבה מיוחדת, ביפ, שאתם מעכבים את שידור העונה האחרונה? מילא אם הייתם משדרים שם משהו חדש (זה עדיין לא פיצוי על עונה מעוכבת ששידורה בארה"ב הסתיים כבר מזמן), אבל שידורים חוזרים? למה?

1. ושוב זה קורה. בעת שידור פרק הסיום של "עמוק באדמה" (מדובר על השידור השני, שנפתח בסביבות 1:00), עלו כתוביות ה"התוכנית הבאה" הבזויות במהלך הפרק עצמו (בערך באמצעו). טמטום, פשוט טמטום.


בשולי הממיר
החולה השבועי של מקנמרה/טרוי ב"ניפ/טאק" היה ג'ון בילינגסלי, ד"ר פלוקס מ"אנטרפרייז". גם ד"ר מייקל מנסיני מ"מלרוז פלייס" הפציע שם כד"ר בחדר המיון (Mr. Wings).

ב"אד" התארחה השבוע ניקי אייקוקס, לימים מיסיז בי מ"אי שם" ומג מ"על טבעי", בתור אחותה של קרול, ובפרק ששודר יומיים לאחר מכן, התארח - שוב - טימותי באספילד (דני קונקאנון מ"הבית הלבן", וכיום ב"סטודיו 60") כאחיו של אד, לויד.