המסך המפוצל

שלישי, 3/4/07

משחקי יורוליג, מדיום, חוזר עם תשובה, טומב ריידר: סוד החיים, המקום, פגז מן העבר, מכתוב עליכ ועל פי חוקי המשיכה. ב-HOT: אורפנדלנד, מה קשור, גברים על עצים, המתמחה: לוס אנג`לס, ניצוצות בין כוכבים ופריקים וגיקים. ב-yes: עונה חדשה של המלך היל, גיבורים, אקסטרים מייקאובר, ניצבים, הכי רזה, מוכרחים להיות שמח, קוראים לי ארל ואיש משפחה.

מאת: עידו f. כהן

פורסם: 02-04-2007
13 תגובות

היום בטלוויזיה



מה שווה


09:00 הסיפור שאינו נגמר, יסבבה.
עיבוד טלוייזיוני בן ארבעה חלקים לספרו של מיכאל אנדה. בסטיאן הוא ילד בן 12, שאימו נפטרה ואביו שקוע ביגונו. בסטיאן מבלה את רוב זמנו במשחקי מחשב, עד שיום אחד נקלע לחנות ספרים עתיקים ומוצא שם ספר מיוחד במינו על ארץ פנטסיה שסכנה מאיימת על קיומה והנער אטריו, שיצא להציל את אותה. בסטיאן שוקע בקריאה ומשתלב בעלילת הסיפור. גם דמויות מהסיפור מתחילו להשתלב בעולמו עד שהוא הופך לחלק בלתי נפרד מן העלילה. שידור נוסף בשעה 21:35.


עונה עשירית לסדרת האנימציה המעולה של מייק ג'אדג'. המשך עלילותיהם של משפ' היל ובראשה אבי המשפחה האנק. בין האורחים להם ניתן לצפות העונה אפשר למצוא את ג'וני נוקסוויל, שאנון אליזבת', טום פטי, וריקי לייק.
פרק 1 (187): "האנק מצטרף לחבורה".
שידור נוסף בשעה 03:20.

19:15 ליגת יורוליג, ערוץ 1.
מכבי תל-אביב / צסק"א מוסקבה.

19:35 פיי, HOT פריים.
דארן ארונובסקי.


תיעוד מרתק של מסעה המופלא של להקת "אורפנדלנד" הישראלית לתורכיה, להופעה ראשונה מזה 6 שנים ולמפגש נדיר עם מעריצים מוסלמים. הלהקה כמעט לא ידועה בארץ אך בחו"ל הסיפור שונה: "אורפנדלנד" נחשבת לאחת הלהקות הבולטות בתחום המטאל, 80 אלף דיסקים שנמכרו ב-10 השנים האחרונות בעולם, הם הוכחה לייחודית הלהקה בסגנון המטאל המשלב כלים וצלילים מזרחיים, ובטקסטים הקוראים לקרוב ואחווה. למרות המצב הביטחוני באזורינו, מפתיע שדווקא להקה ישראלית מצליחה לגעת ולרגש מעריצים בעולם המוסלמי: סוריה, מצריים, לוב וטוניס. באחד משיאי הסרט נראים 2 מעריצים מירדן, שהגיעו במיוחד להופעה, כשאחד מהם, מקועקע בסמל הלהקה שגרמה לו להתפכח מהשנאה שרכש לנו, הישראלים. שלושת הדמויות בסרט, הם הגרעין הוותיק של ההרכב. מגיל 16 הם עושים הכל יחד. שלושה ילדים שהתבגרו עם סצנה, שכמעט וחלפה מן העולם, אך עושה קמבק איטי ומתגבר.



20:03 מלחמת העולמות, yes 2.
טום קרוז ודקוטה פנינג.

20:05 האלופה 2, HOT3.
שידור נוסף בשעה 00:05.


שידור נוסף בשעה 23:35.


פרק 3: טיבריוס גרקכוס, בן למשפחת אצולה וקצין בצבא הרומי, ביקש לערוך רפורמה חברתית רדיקלית ולהחזיר לחיילים ששבו משדה הקרב את אדמותיהם. חברי סנאט מושחתים התנגדו לו והוא נרצח.


הפעם מתארחים: מגי ג`ילנהול ולילי טיילור.


עונה 2, פרק 7 (23): "שופט, מושבעים ותליין".
שידור נוסף בשעה 01:10.

21:30 חוזר עם תשובה, ערוץ 1.
תכנית מיוחדת לפסח שבמרכזה עומד רעיון החירות. אריאל ברמן, צעיר סקרן, יוצא לבדוק את המורכבות שבמושג ''חירות'' ואת משמעותו בחיינו היום דרך מפגש עם אנשים שונים.

21:30 טומב ריידר: סוד החיים, ישראל 10.
הסרט השני בסדרת הסרטים מבוססי משחק המחשב המפורסם. בסרט ההמשך, לארה קרופט ההרפתקנית יוצאת להציל את העולם מפני מדען מרושע, ולמנוע ממנו לגלות את מיקומה של תיבת פנדורה. עם: אנג'לינה ג'ולי וכריס בארי. ארה"ב 2003.


פרק 5: "Hiros".
שידור נוסף בשעה 00:50.

21:30 היומן, HOT דרמה.
ראיין גוסלינג ורייצ'ל מק'אדמס.

21:30 קסם מעשי, yes 1.
ניקול קידמן וסנדרה בולוק.


בכורה. עיבוד חדש ורווי אפקטים לאחת מהקלאסיקות הגדולות ביותר של הקולנוע. שחקנית כושלת בניו יורק של שנות ה-30 פוגשת במאי שאפתן המלהק אותה לסרטו החדש, אשר מצולם על אי נידח ומסתורי. כשהם מגיעים אל האי, מתברר שהוא מאוכלס במפלצות פרה-היסטוריות שבראשם עומד קוף ענקי, אשר חוטף את השחקנית הצעירה. לאחר שהבמאי לוכד את הקוף, הוא עושה את טעות חייו ומחליט להציגו לראווה בניו יורק. אך הקוף משתחרר בקלות ויוצא לחפש את הצעירה שהתאהב בה. עם: נעמי ווטס, ג'ק בלאק, אדריאן ברודי, קולין הנקס ואני סרקיס. בימוי: פיטר ג'קסון. ארה"ב 2005.
הסרט ישודר גם בשעה 22:00 בערוץ yes 2.



21:45 אהבה מליגה אחרת, HOT פאן.
ג'ימי פאלון ודרו ברימור.

21:50 הגבעה, ערוץ 8.
בפרק הרביעי: חבר הקונגרס וצוותו מגיבים לכישלונו של הממשל לסייע לקורבנות הוריקן קתרינה.


בית קפה אשקלוני בבעלות משפחה עומד בפני פשיטת רגל. הסב מסרב למכור אותו חרף החובות, והאם מגייסת את ביתה, עורכת דין בעיר הגדולה, כדי להפקיע את המקום מידיו. השהות עם המשפחה מעוררת מיני דברים. עם: רמי דנון, טלי שרון, מירב גרובר ודנה איבגי.


בכורה בלעדית. סיפורה של משפחת לוין. שמחה, רווקה בת 35 שחיה חיים עלובים בצל אמה ואביה, ועובדת בחנות למכירת מכשירי טלוויזיה, נרשמת כמועמדת לתכנית טלוויזיה בשם "מוכרחים להיות שמח", המגשימה למשתתפיה חלומות בפריים טיים. להפתעתה, היא נבחרת כמי שתערוך להוריה מסיבת הפתעה בשידור חי, אך בתמורה היא מתחייבת לפתוח בפני הצופים את הדלת לעולמה הפרטי ולשתפם באירוע המעיב על חייה ועל חיי משפחתה כבר 22 שנה, אירוע בעטיו בחרה חבורה מלוכדת של חברים לנדות מתוכם את הוריה, חיה ויצחק לוין. התכנית תשודר מיד לאחר יום כיפור ותעסוק בנושא הסליחה. שמחה נדרשת להביא את כל חברי הוריה למסיבה כדי לקיים התפייסות, אך במציאות הזיכרון הוא ארוך, לא נחלש גם אחרי 22 שנה ולא פוסק מלהערים קשיים. ככל שזמן השידור קרב, נראה כי ההתרסקות בלתי נמנעת. האידיליה המצופה בשידור מהסוג הזה, עומדת בסכנה כשסדרת אירועים מאיימת לנפץ את התא המשפחתי הסדוק ממילא. אלא ששמחה נוטלת את ההובלה, ולראשונה מזה זמן רב, מישהו מוביל את משפחת לוין למקום טוב יותר.


סרט תעודה חדש ומדובר מבית היוצר של HBO אשר זכה השנה בפרס הסרט הטוב של פסטיבל לונדון והיה מועמד לפרס הגדול בפסטיבל סאנדנס בשנה שעברה. במסגרת סרט זה עוקבת הקולנוענית לורן גרינפילד אחר חייהן של ארבע נשים מגילאים שונים המאושפזות במרכז גמילה בפלורידה המתמחה בטיפול בנפגעות אנורקסיה. באמצעות מעקבת אחר חייהן, משרטטת גרינפילד את הדרך שבה הפרעות אכילה פוגעות בחייהן של נשים בנות מעמדות שונים וגילאים שונים. ככל שמתקדם הסרט, הולך ומבין הצופה כי אין למעשה אשה שאינה סובלת מהפרעת אכילה ברמה כזו או אחרת וכי לרוב ההתמודדות עם אלו מתישה וחסרת סיכוי ממשי לניצחון. בימוי: לורן גרינפילד. ארה"ב 2006.


פרק 12: "היום החשוך ביותר'".




עונה 2, פרק 5 (11).
אורח בפרק: סר איאן מק'קלן.
שידור נוסף בשעה 00:21.



22:00 אחיות בכאסח, yes 3.

22:00 כשהאמת משקרת, yes 4.
קווין בייקון וקולין פירת'.


בכורה. סרטו הראשון באורך מלא של הבמאי גאס ואן סאנט ("סיפורו של ויל האנטינג") המבוסס על ספרו האוטוביוגרפי של וולט קרטיס. וולט הוא אמריקאי הומוסקסואל המתאהב בצעיר מקסיקני. הבעיה היחידה בקשר היא שהמקסיקני לא מדבר אנגלית ולא מבין את השפה. עם: טים סטריטר, ריי מונג ודוג קויאטה. ארה"ב 1985.


עונה 2, פרק 5 (29): "Van Hickey".
אורח בפרק: ג'ובאני ריסי.
שידור נוסף בשעה 01:40.


בפרק הרביעי בסדרה, מתלווה שחקנית הקולנוע רנה זלווגר לכתבת ה"סי-אן-אן" הנודעת כריסטיאן אמנפור, ולמסלול שזלווגר חשבה שיאפיין את חייה שלה, כשלמדה עיתונאות במכללה.

22:30 פגז מן העבר, ערוץ 1.
קומדיה שנונה המספרת את סיפורו של גבר שהיה כלוא במקלט אטומי מאז ילדותו בשנות ה-60, יוצא לעולם ומנסה למצוא אהבה, תוך כדי התמודדות עם החיים בשנות ה-90. עם: ברנדון פרייז'ר, אליסייה סילברסטון וניית'ן פיליון. ארה"ב 1999.


שידור נוסף בשעה 01:45


עונה 5, פרק 5 (85): "שרוק כשאשתך עובדת".
שידור נוסף בשעה 02:05.

22:50 גבירתי הנשיאה, yes Stars 1.
שידור נוסף לעונה היתומה של סדרת הדרמה בכיכובה של ג'ינה דיוויס, המגלמת את מקנזי אלן היא אשת קריירה עם 3 ילדים, בעל שאפתן ו... היא עומדת להיות האישה הראשונה שממונה לנשיאות ארה''ב. המינוי ניתן לה לאחר מותו של הנשיא המכהן, והיא עומדת לבצע אותו למורת רוחם של כל הסובבים אותה.


ויקטור עידה, מכרם חורי ויגאל עדיקא.

23:05 מכתוב עליכ, ערוץ 2.
מגדי הוא שם הבמה של יצחק בסון, זמר ומשורר, שעלה ארצה מעירק בשנות החמישים והיה לסמל תרבות ומושא הערצה למאזינים למוסיקה בקול ישראל בערבית. מעריציו לא ידעו כי לצד היותו אמן מחונן, היה מגדי, איש מוסד שנדרש להימנע מהופעה בפני קהל. "מכתוב עליכ" (נכתב לך בגורל) הוא תיעוד מסעו של אסף בסון, בנו של מגדי, היוצא למסע חקרני ונוקב בעקבות החידה שהותירה אחריה דמותו רבת הפנים של האב לאחר שהלך לעולמו. מה גורם לאדם לבטל את עצמו ולוותר על אמנותו? מה היה תפקידו במוסד? מי דרש ממנו להפסיק לשיר? מיהו בעצם אביו האמיתי?

23:25 סליפרס, HOT דרמה.
בראד פיט ורוברט דה נירו.



23:40 על פי חוקי המשיכה, ישראל 10.
קומדיה רומנטית אודות עורכת דין רווקה ופרקליט שרמנטי המתעמתים זו מול זה במשפט גירושין, מגלים בבוקר שלאחר בילוי לילי משותף, שהם נשואים. עם: ג'וליאן מור ופירס ברוסנן. בריטניה 2004.

23:48 המועמד ממנצ'וריה, yes 4.
דנזל וושינגטון ומריל סטריפ.













מה נשאר


08:00 טופ גיר, אגו.
11:30 בנות גילמור (עונה 3), הולמרק
13:15 בנות מקלאוד (עונה 4), הולמרק.
15:05 גולשים בזמן (עונה 2), AXN.
16:40 סמולוויל, AXN.
17:15 מלאך שחור, AXN.
18:35 משפחה בהפרעה (עונה 3), yes Stars 2.
19:00 CSI זירת הפשע, Xtra HOT.
19:30 חדשות המדע, ערוץ 8.
19:50 סמולוויל (עונה 2), yes Stars 2.
20:32 סאטרדיי נייט לייב, yes Stars 3
21:00 חוק וסדר (עונה 10), הולמרק. (שני פרקים ברצף)
21:30 תאומות, Xtra HOT.
22:00 בנות, HOT3.
22:00 בלייד, AXN.
22:31 אישי עם גיל ריבה, HOT3.
22:31 הממלכה הקטנה, yes Stars 3.
23:00 הפמליה (עונה 2), yes Stars 3.
23:10 קונאן אובראיין, yes Stars 2.
23:50 ניפ/טק, Xtra HOT.
00:30 הכי גאים שיש (עונה 3), yes Stars 1.
00:35 פריקים וגיקים, Xtra HOT.