המסך המפוצל

הממיר 8/4/07

נמלטים ממשיכה להשתפר, גם רוק 30, ארל מעצבנת. וגם: גיבורים, מדיום, מגרש ביתי ומחשבות פליליות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 08-04-2007
25 תגובות
10. אם יש יכולת אחת שהייתי יכול לבחור מבין כל הכוחות של הדמויות ב"גיבורים", אני מניח שזו היתה היכולת לשלוט בזמן ובחלל. מסיבה אחת עיקרית: הייתי שמח לנוע קדימה בזמן ולראות פרקים מתקדמים של הסדרה, כי המתח והמסתורין מתגברים בכל פרק ופרק, ובקצב הזה השמיים הם לא הגבול ולא רק בשביל ניית'ן פטרלי. הפרק החמישי נותן לנו יותר מהכל הרגשה שאנחנו מסתכלים על המפה הענקית של פרופסור סרש ומתחילים להבין אותה סוף סוף ואת הקשרים בין כל הנקודות. פתיחה מדהימה שמותירה אותנו במתח עתידי, כשמצד אחד אנחנו מקבלים מפגשים מרתקים כמו זה בין הירו העתידי לבין, ומהצד השני, מפגשים מצחיקים כמו המפגש בין הירו הנוכחי לבין ניית'ן - Up up and away. האב המסתורי של קלייר מראה לנו שלמרות הכל הוא כן דואג לבת שלו ואכפת לו ממנה או לחילופין הוא פשוט רוצה לשמור על הסוד שלה בכל מחיר למטרותיו האישיות. הסיפור של מאט מעניין ואני כבר ממש רוצה לדעת מה עשתה לו הדמות המסתורית ומוחקת הזיכרונות. במידה מסוימת אני מרחם עליו - זה כאב ראש לא קטן לשמוע מה כולם חושבים כל הזמן - אפילו באפי יודעת את זה. ומה הקטע עם ניקי? מישהו מוכן אולי להסביר לי מה בדיוק הכוח שלה מלבד לפתות ולהרביץ? לא שזה דבר משעמם, אבל לעומת אנשים שעפים ועוצרים את הזמן והחלל וחוזים את העתיד, היכולות שלה נראות סתמיות משהו. ולבסוף פיטר שלמרות האובססיה שלו לעוף, הרי שיתכן שהכוח שלו הוא בעצם הכוח השווה ביותר מכולם - הוא גם עף כשהוא היה ליד אחיו, גם חזה את העתיד וצייר אותו כשהוא ליד אייזק - נשמע מעניין, לא? אני מקווה שנקבל על זה תשובה בקרוב והסדרה לא תרד ברמתה ותמשיך להרקיע שחקים, כי בינתיים זו אחת הסדרות היותר טובות שנראו על המסכים שלנו לאחרונה (Shlamko JR).

9. "רוק 30" הצליחה השבוע במקום שנכשלה בו עד כה - היא הצליחה להצחיק. סוף סוף קיבלנו פרק מוצלח באמת בקומדיה הזאת, שעד עכשיו סבלה מיותר מדי פוטנציאל לא ממומש. הפעם, עם ג'ק דונגי שהיה צריך לשחק במערכון, עם תשדיר הפרסומת שלו ועם הפספוסים אליו, קיבלנו פרק מצחיק באמת (ורק בפרק הזה הבנתי מדוע אלק בולדווין לקח את גלובוס הזהב). גם קו העלילה המקביל, עם טרייסי שלא יודע לקרוא, כביכול, היה מוצלח, מתוחכם ומשעשע. אם הסדרה תמשיך בקו הזה, אנחנו מסודרים.



8. מגמת השיפור ב"נמלטים" נמשכת עם פרק מוצלח שני ברציפות. הישג די נדיר בעונה הזאת. נתחיל עם סי-נוט. הסיפור שלו העונה היה ממש לא מעניין, אבל בפרק הזה הוא הגיע לשיא, וקשה היה שלא להרגיש את מה שהדמות מרגישה, עם הסוף הכל כך טראגי, והבלתי נמנע (אלא אם הם יילכו על טוויסט קיטשי ומאכזב בפרק הבא וחייו יינצלו). סוף מוצלח לסיפור לא הכי מוצלח. טי באג שוב מצליח להיראות כמו האסיר המתוחכם מכולם. אפילו מייקל מחוויר לידו. כמה חבל בשבילו שהמזל שלו הושיב אותו באותו מטוס עם בליק. אהבתי את הטוויסט הזה, ואני מודה שלא ראיתי אותו בא. אז מה, סוקרה הגיע למנוחה ולנחלה? הוא היה מת. אפשר לנחש שבקרוב דוד בליק יבוא לבקר, והוא לא יביא לו צ'ק לחתונה. הביקור של קלרמן אצל אחותו היה צפוי, מצד אחד (אחרי שהזכיר אותה בפרק קודם), אבל בכל זאת היה מעניין. והמהלך הבא שלו ממש מעניין. האם הוא יוכל לתקוע כדור בראש של האישה שהוא כה אוהב ומעריץ? קשה להאמין. אבל עדיין קל יותר להאמין לזה מאשר להאמין שנזכה לראות את זיו פניה של קרוליין ריינולדס, הנשיאה הכי פחות תקשורתית בהיסטוריה של ארה"ב. סיפור הקלטת והמתחזה היה עשוי היטב, ושוב ראינו כמה מייקל חכם וזהיר. ותודה לאל שהחבר האמיתי של האב לא התגלה כמשת"פ של המושחתים, כי זה כבר באמת היה יוצא מכל החורים. מאהון הזה באמת חכם, אבל עושה רושם שגם הוא מגלה סדקים, וסביר להניח שבשלב מסוים גם הוא יצטרף כדי לסייע לאחים לבית הכלא. הפרק הזכיר את העונה הראשונה בקצב המהיר, הטוויסטים המפתיעים והמוצלחים והבידור המוצלח שהוא סיפק (איתן גשם).

7. עושה רושם שהעונה הנוכחית של "מדיום" מוצלחת בצורה מיוחדת. התעלומות בנויות בצורה מצוינת והחלומות הלא ברורים של אליסון פשוט מצוינים. אחד כזה קיבלנו בתחילת הפרק עם הבחור ששואל את הקהל שלו "מה הייתם מוכנים לעשות בשביל כסף?" ואת הצורה בה הקהל מגיב - תחילה האישה שלא מסכימה להתפשט, ואחר כך בעלה שמוכן להשפיל אותה ואף מציע לקהל לעזור לו תמורת 100 דולר. סצנה חזקה, מטרידה, שגרמה לי להרהר עליה הרבה אחרי שהפרק הסתיים.

עוד 7. "24". כן, בטח. אתם מצפים שנאמין לכם שאבא של ג'ק יוותר על ההזדמנות להרוג אותו, אחרי שהוא רצח בדם קר את בנו השני, איים ברצח הנכד שלו, ושלח אנשים להרוג את ג'ק כבר 527 פעמים? אתם באמת חושבים שנקנה את זה שהוא גידל פתאום חוש מוסר או משהו? כן, הא? בשביל שנקנה את זה, תצטרכו לתת לנו משהו גדול. כמו... אני לא יודע, עוד פצצה שהורגת 20 אלף איש? דמות חשובה שתמות? או להחזיר איזו דמות מרתקת מהעבר, כמו, לא יודע, צ'רלס לוגן. אה, רגע, זה בדיוק מה שהם עשו! לוגן חזר! ווהו! זה באמת הולך להיות מעניין. האם הוא יעזור לג'ק? למה לו? מה הוא ירצה בתמורה? חנינה? האם ג'ק יסכים? כמה פעמים הוא יגיד לו כמה שהוא מתעב אותו ויסרב לקרוא מיסטר פרזידנט? והכי חשוב - האם הם ימצאו דרך להחזיר גם את מרתה לתמונה? אני מתגעגע אל שני אלה (ואגב, יהיה מעניין לגלות אם לוגן ידע שה"גרהם" שמפעיל אותו הוא בעצם אח של ג'ק או לא). אה, כן, והיו גם כמה דברים אחרים, שוליים. מוריס, למשל. אז מה? אלכהוליסט? היה נורא קשה לנחש את הכיוון שהם הולכים אליו עם ה"יציאה" שלו החוצה באמצע היום. לא ממש עבד, לטעמי, אבל לפחות הם משתדלים. דווקא אהבתי את תחושת הנחיתות של מוריס ה"פחדן" מול מיילו ה"גיבור". ואהבתי את קלואי, אבל זה באמת לא חדש. העסק עם ניסיון ההתנקשות בנשיא הולך ומסתבך. עכשיו גם הביסקוויט חטף אגרוף לפרצוף, אבל למי אכפת (למה זה לא קרה לפני שש שנים?). אפשר לנחש שהניסיון יקרה בזמן מסיבת העיתונאים ושאיכשהו אסד יקריב את עצמו למען הנשיא, או שימנע בעצמו את ההתנקשות או משהו כזה. הרי חייבים לאזן ולהראות שיש גם ערבים טובים, לא? אז היה שישו ושמחו, ועכשיו נראה שהולך להיות סופר מעניין. יאללה, לוגן, תחזיר לסדרה קצת את הצבע ללחיים, היא צריכה אותך, כי העונה הזו בינתיים לא מלהיבה מדי. הגילוי על לוגן בשניות האחרונות מוסיף לפרק עוד נקודה שלמה בציון, כי זה באמת אירוע חשוב (איתן גשם).

6. "מחשבות פליליות" הצליחה להפתיע אותי כשהלכה למחוזות אליהם הלכו בעבר סדרות כמו "רצח מאדום לשחור", והחליטה לגרום לאחת הדמויות הראשיות שבה, להרוג בדם קר את אחד הפושעים (במקרה הזה, אנס סדרתי) אותו לא הצליחה להרשיע. זה מאוד אמיץ עבור סדרה כזאת ללכת למקום כזה, במיוחד כי מדובר בסדרה שההמשכיות בה היא מוטיב כל כך שולי. מעניין יהיה לראות לאן יקחו את זה עכשיו.

5. גם "מגרש ביתי" הפתיעה אותי השבוע עם פרק מותח ובמרכזו דרק שעובר מחיזור פאסיבי לתקיפה אלימה וקריפית במיוחד. אהבתי את האווירה המפחידה שהפרק הצליח לבנות, כמו גם את הסצנות שחתמו את הפרק. קצת פחות אמינה היתה העובדה שדרק הצליח ליפול ומיד לברוח ללא שום בעיה.

3. תגידו, זה רק אני או שנראה שהקסם שריחף מעל "קוראים לי ארל" בעונתה הראשונה קצת נעלם? אז נכון, היו לנו כמה פרקים נחמדים בתחילת העונה, אבל צמד הפרקים האחרונים, ובעיקר הפרק הנוכחי, היו ממש מעצבנים. קודם כל, העובדה שארל שכב עם אמא של ראלף. שנית, כל הקטע הזה ש"אתה שכבת עם אמא שלי, אין ברירה, אני צריך להרוג אותך". כאילו, אני מבין שזה אולי נכון לדמויות, אבל נו באמת! מה זה השטויות האלה? גם ה"פיתרונות" האחרים למצב הבעייתי היו מגוחכים: הרעיון שראלף אמור לשכב עם אמא של ארל, או רעיון החתונה שהיה מגוחך להפליא (ולא במובן שגורם לך לצחוק מול המסך), ובכלל, הפרק הזה, בניגוד לפרקים רבים בסדרה, עבר כשמבט לא מאוד מרוצה נסוך על הפנים שלי. נקודות אור בודדות: עצם קיומה של הלהקה ופחות או יותר כל מילה שרנדי הוציא מהפה.



1. ליל הסדר. החג שמאחד את כל משפחות ישראל. בכל הערוצים - שידורי חג מיוחדים. אין אף סדרה שבועית ב-Xtra HOT, HOT3, או בערוצי yes Stars. עם זה אין שום בעיה. אבל למה בערוץ הראשון מחליטים לשדר כרגיל פרק בסדרת החג החגיגית "חוק וסדר מדור מיוחד" העוסקת בהתעללות של בני נוער בנערה שמנה וברצח של נערה אחרת? אז מצד אחד, טוב שנשמר רצף השידור, כי לפעמים כשהוא נקטע, בערוץ הראשון מתבלבלים ומפסיקים את השידור לגמרי, אבל מצד שני - נו, באמת.

משפט השבוע
כריסטין ב"כריסטין הישנה": "אין לי מה לעשות עד שאמריקן איידול חוזרת בינואר".

בשולי הממיר
ב"דוקטור הו" התארח מארק וורן, דני מ"הנוכלים", שסיפר סיפור משעשע במיוחד, בפרק שהראה מעט מאוד ממעללי הדוקטור ורוז ועדיין הצליח להיות מצחיק ומוצלח.

ב"4400" התארח ג'יי אוגוסט ריצ'ארדס, גאן מ"אנג'ל".

ב"חוק וסדר מדור מיוחד" התארח רוברט איילר, איי ג'יי סופרנו מ"הסופרנוס".

ב"שארק" התארחו ברייס ג'ונסון, ג'וש מ"פופיולר" כג'וש קרפנטר, כוכב הפוטבול שמואשם באונס; מאט לאנטר, ברודי מ"גיבורים" וגם הוראס מ"גבירתי הנשיא" כאדי, החבר של ג'ולי; ופול שולץ, ריאן שאפל מ"24" וגם הכומר פיל מ"הסופרנוס" כטד;

בפרק החדש של "מלך השכונה" (שישודר שוב במשבצת השידור המקורית שלו, מחר) התארח אדם ווסט בתפקיד עצמו והיה משעשע מאוד.