המסך המפוצל

המסך המפוצל - לאן?

\"המסך המפוצל\" חוגג שש שנים להקמתו. דבר המערכת

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 11-07-2007
96 תגובות


"המסך המפוצל" חוגג היום שש שנות פעילות. מזל טוב לנו. אני קצת מתקשה להאמין שעברו כבר שש שנים. שש שנים שלמות (ועוד קצת) מאז אותו טלפון שקיבלתי משגיא אישה, שבו הוא הציע בהתלהבות: "בוא נקים אתר עם מנגינות מתוכניות טלוויזיה ישנות! איזה מגניב זה יהיה".

מאז עבר לא רק המון זמן (שש שנים, כאמור), אלא גם המון מילים שזרמו כמו היו מים. "המסך המפוצל", או ליתר דיוק, קהילת הגולשים בו, עברו כל כך הרבה שינויים, שאי אפשר להאמין. יצא לי להיכנס לא מזמן לאיזו קופסא מלפני שנתיים וחצי. אופי התגובות שם היה כל כך שונה במהותו מאופי התגובות שרואים כאן היום (לא טוב יותר או רע יותר, פשוט שונה. כמעט לחלוטין), שקשה להאמין שמדובר באותו אתר, עם אותה קהילה.

אבל אני סוטה מהנושא.

"המסך המפוצל" בן שש, וזה זמן טוב להגיד כמה דברים:



1. אני מניח שרבים מכם שמו לב לעניין, אבל בזמן האחרון אין מספיק כתבות חדשות "רגילות" באתר. המדורים הקבועים מתפרסמים (הממיר, אסור לפספס, תנועת הצופים - כשהיו הרבה פרקים חדשים בארה"ב), ומדי פעם עולה כתבה פה, כתבה שם. אם תשימו לב, יש כיום שניים-שלושה כותבים קבועים באתר, והם כותבים משהו כמו 95% מהתכנים בו. זה מצב לא בריא ולא אידיאלי. "המסך המפוצל" תמיד חיפש דם חדש, כותבים חדשים שירעננו קצת את האתר. אנחנו עדיין מחפשים, ואתם הגולשים (כן, גם את או אתה שקוראים את הדברים הללו ומעולם לא הגבתם כאן) בהחלט מוזמנים לשלוח לנו כתבות.

2. לפני שבוע בדיוק עלה באתר ספיישל ענק לרגל סיומה של אחת מסדרות המופת המדהימות ביותר ששודרו כאן בתקופה האחרונה, "הסופרנוס". מעבר לכך שמעט מאוד אנשים קראו את כל הכתבות שפורסמו שם, ומעט עוד יותר פרסמו שם תגובות, עולה השאלה האם בכלל צריך כל כך הרבה תוכן? האם במצבו הנוכחי של "המסך המפוצל" ושל האינטרנט הישראלי בכלל יש מי שיקרא כל כך הרבה מילים על "הסופרנוס"? למה בעצם צריך להתנהל כאן דיון שבו אני מתחנן בפני אנשים ללכת לקרוא את הדברים הללו? אני לא מאשים, חלילה, אף אדם בשום דבר. אני רק אומר, שאולי המצב הנוכחי, כפי שהוא מתואר בסעיף הראשון, עונה על הצרכים של הגולשים באתר. אולי לא צריך כל כך הרבה תכנים חדשים.

3. כל הדברים הללו מחזירים אותי אל מסקנה שהגענו אליה, Which Witch ואנוכי, לפני כשנה וחצי, אולי יותר. זה בכלל לא משנה כמה כתבות מתפרסמות באתר על בסיס שבועי. זה לא חשוב אם יש שבועות שלמים שבהם לא מתפרסם שום דבר מלבד ממיר (כמובן שכולנו מעדיפים שזה לא יקרה, אבל לא תמיד אפשר לעשות משהו בנדון). כל עוד האתר קיים, גם אם במתכונת מצומצמת יחסית, הוא תמיד יהווה בית חם לגולשיו, לקהילה שלו, למי שאנחנו - אנשים שאוהבים טלוויזיה ואוהבים לדבר על טלוויזיה. גם אם - מה לעשות? - מדובר בביקורת על ספוילרים בפרומואים או בתקצירים. רק אנשים שבאמת אוהבים טלוויזיה יתעצבנו שוב ושוב על הדברים הקטנים שהורסים להם את חווית הצפייה בתוכניות שהם אוהבים.





אז כן, אנחנו נמשיך להיות פה, כי אנחנו עדיין אוהבים את הטלוויזיה שלנו. אנחנו נמשיך לפרסם כתבות על דברים שמעניינים אותנו, כשיהיה מי שיכתוב אותן. אנחנו לעולם לא נגיד "לא" לכתבה חדשה, אם היא תהיה כתובה טוב, גם אם נראה לנו שמעטים יקראו אותה. והכי חשוב - אנחנו נמשיך להיות בית חם לכל מי שהטלוויזיה היא בנפשו, לכל מי שנכנס לכאן פעם אחת בחייו, או למי שדף המתמשכים הוא שומר המסך שלו.

מזל טוב!





מעבר לשרת אחר
"המסך המפוצל" נמצא בימים אלה בתהליך של מעבר שרת. השרת בו התארחנו עד כה כבר לא יכול לענות על הצרכים ההולכים וגדלים שלנו (וזו ההזדמנות להודות להם על השירות שקיבלנו בשנים האחרונות) ואנחנו נאלצים לעבור לשרת אחר. המעבר יחל הלילה בחצות וצפוי להימשך כיומיים, במהלכם יתכנו שיבושים בגלישה. אנחנו מתנצלים מראש על אי-הנוחות הזמנית ומקווים לשוב לעבודה תקינה במהרה.