המסך המפוצל

שני (ערב תשעה באב), 23/7/07

ערב תשעה באב: מרחב גליל יומן מלחמה, מרומא לירושלים, האריה שאג פעמיים. ב-HOT: אבודים, מאחורי החומות של סן קוונטין. ב-yes: האנטומיה של גריי, סטודיו 60, טירוף בבית, סמולוויל, עד המוות, ער לרווחה.

מאת: yaddo

פורסם: 22-07-2007
24 תגובות
ערב ט` באב. שידורי HOT FUN מתאחדים עם HOT DRAMA לאורך יום ט` באב, החל מ-18:05 הערב. כמו כן ביפ מפסיק את שידוריו מ-18:00 הערב ועד מחר ב-20:00. בערוצי הסדרות של HOT ו-yes משודרות הדרמות אך לא הקומדיות.

חלק משידורי ערב ט` באב


תיאור נוקב ואותנטי של התמודדות העורף במלחמת לבנון השנייה, דרך עיניהם של קציני משטרה בולטים במרחב גליל ? תת-ניצב דני חדד, מפקד המרחב, סגן-ניצב ג`מאל חכרוש, מוסלמי, מפקד משטרת נהרייה ובעיקר סגן-ניצב פרג` פארס, דרוזי, מפקד משטרת קרית שמונה. פארס מתמודד במקביל עם אלפי קטיושות שנופלות מסביבו, עם הדאגות לבן קצין שנמצא בלחימה בלבנון ועם הטיפול באשתו שמחלימה מניתוח בבית החולים. השוטרים מוצאים עצמם מתרוצצים בין בניינים קורסים ומכוניות בוערות בתוך המולה של כלי תקשורת, מערכות עירוניות מתפוררות ואזרחים אשר מאבדים בהדרגה את יכולת עמידתם. סרט אקשן תיעודי המצייר תמונת מצב כאוטית וקודרת, ומציג את הפער ההולך ונפער בין המציאות בשטח לבין הדרך בה היא מוצגת בתקשורת ובפי פוליטיקאים ואישי ציבור.


סרט תיעודי המציג מבט ארכיאולוגי היסטורי על המרידות הגדולות. המרד הגדול ומרד בר כוכבא היו אירועים קשים ביותר בתולדות עם ישראל. מה עמד מאחורי התעקשותם של היהודים להמשיך ולהתגרות ברומא, הגדולה שבמעצמות, למרות האסונות הגדולים שהמיטו על עצמם? הממצאים המרתקים שהתגלו בשנים האחרונות בחפירות בירושלים ובהר בית, הגילויים האחרונים בחקר המגילות הגנוזות ומגילת הנחושת, והחפירות האחרונות הנערכות עתה בבית"ר, מעוזו האחרון של בר כוכבא, זורקים אור חדש על הבנתנו את התהליכים הפוליטיים המדיניים והצבאיים שהתרחשו בארץ באותה עת ועיצבו את הנוף האנושי והתרבותי של תושביה.


הזדמנות נוספת לסרט התיעודי בהגשת מודי בר און המפגיש בין סיפור תל-חי למלחמת לבנון השנייה, בין מה שאירע ב-י"א באדר 1920 בתל חי, אז נהרגו 8 לוחמים, לבין מה שאירע ב-י"ב באב 2006, אז נחתה קטיושה על בית הקברות של כפר גלעדי והרגה 12 חיילי מילואים. בעזרת היסטוריונים, מילואימניקים ותושבי האיזור, מנסה מודי בר-און לבדוק מה נותר ממיתוס תל-חי ועד כמה ה"טוב למות בעד ארצנו" של טרומפלדור עדיין רלוונטי ותקף. כל זה, כאמור, תחת הרושם הקשה של המלחמה האחרונה. עריכה ותסריט: ענת זלצר ומודי בר און.

עוד היום

15:00, שירשיר בגשם, TCM.

16:40, ברק בבקבוק, HOT סרטים.

19:35, תחת שמש טוסקנה, HOT DRAMA.
עם דיאן ליין.

19:54, הים שבפנים, yes 3.

21:15 האנטומיה של גריי, yes Stars 1.
עונה 3, פרק 20.

21:30 הלוחשת לרוחות, yes Stars 2.
עונה 1, פרק 20.

21:30, הגנן המסור, yes 1.
עם רייף פיינס, רייצ`ל ווייז.


פרק 6 ואחרון.


סרט חדש של הדוקומנטריסט האהוב אלן ברלינר (בתמונה). בסרט זה, שהיה לאחד הבולטים של פסטיבל ברלין 2006, חוקר ברלינר את הבעיה הפרטית ממנה הוא סובל - אינסומניה. נדודי השינה של ברלינר המטריפים אותו ואת הסובבים אותו, משמשים כמשענת לדיון בשאלות כמו הצורך הנפשי שלנו בשינה וברגיעה, יכולתנו להרפות מאחיזה במציאות והדרך שבה אנו משתמשים בשינה כנשק בכדי לחמוק מאחריות. כהרגלו של ברלינר גם התוצאה בסרט זה, היא שנונה ומחממת לב.



22:00 סטודיו 60, yes Stars 1.
פרק 20.

22:00 בקו העימות, AXN.
פרק 12.

22:00 CSI: מיאמי, Xtra HOT.
עונה 5, פרק 11.

22:00, מלון ניו רוז, yes 2.
של אבל פררה, עם כריסטופר ווקן, ווילם דפו.

22:00, שבעה חטאים, yes 4.

22:00, ג`ארהד, HOT ACTION.
של סם מנדז, עם ג`ייק ג`ילנהול.

22:00, דמעות של גמל, HOT PRIME.


כלא סן קוונטין נבנה לפני למעלה מ-150 שנה בקליפורניה, ואוכלוסייתו הנוכחית של 5,500 אסירים, קרובה לכפל הקיבולת המקורית שהמבנה היה אמור להכיל. הצפיפות היא עוד אחת מן הסיבות למוניטין המאיים שיצא לבית הסוהר, ואם לא די בכך, 600 מבין אסיריו ממתינים לעונש מוות. הסרט מתעד את הפנייה לאלימות בין האסירים ככלי הישרדותי בלתי נמנע, אך גם חושף כיצד 2 אסירי עולם מתאמצים להימנע מהתנהגות כזו, ומקדישים את זמנם לתוכניות-שיקום המסייעות למאמציהם לשחרור מוקדם. דרך המאורעות השונים המובילים למהומות, אנו עוקבים אחר הצמד ונחשפים למכשולים העומדים בדרכם לאורך אחד הרגעים המסוכנים בתולדות בית הכלא.

22:20 סמולוויל, yes Stars 2.
עונה 6, פרק 10.




עונה 3, פרק 13.

23:39, האחיות מגדלנה, yes 1.