המסך המפוצל

שבת, 28/7/07

אבודים, דדווד, עוד דדווד, מה לא ללבוש, סרטי אימה קצרים, בנות גילמור, זירת הפשע מיאמי, אהבה בע"מ. ב-HOT: הבורר, ויהי חושך ויהי אור, ונדטה, אאצ`י וססיפק. ב-yes: רומנטיקה וסיגריות, ונדטה, פריצה ברשת.

מאת: yaddo

פורסם: 27-07-2007
11 תגובות
סרטי קרן רותם מוריה:
ב-MGM ב-22:00 בכורה לארבעה סרטי אימה קצרים שהופקו על ידי קרן רותם מוריה. קרן רותם מוריה הוקמה לאחר מותו של רותם מוריה, שנרצח בפיגוע הטרור במלון הילטון טאבה, ב-7 באוקטובר 2004. רותם, רק בן 27 בהירצחו, אהב קולנוע מילדות, למד במגמת הקולנוע בתיכון עירוני א' בתל-אביב, ושם יצר גם את סרטו הראשון 'כנגד כל הסיכויים', שעורר מחלוקת אך גם זכה בהוקרה ושבחים. רותם, שהיה למעשה אנציקלופדיה מהלכת של עולם הקולנוע, תכנן להפוך את היצירה הקולנועית למרכז חייו, אך אלו נקטעו באיבם. הקרן שמה לה למטרה להנציח את שמו על ידי תמיכה ביוצרים צעירים, המחפשים דרכי עשייה וחשיבה אחרת ובכך לתת סיכוי ליוצרים צעירים להביע את כ?שרונם כנגד כל הסיכויים. השנה מציגה הקרן את פרויקט 'הו, האימה' - הצדעה לז'אנר סרטי האימה שהיה כל כך אהוב על רותם. הקרן פנתה ליוצרי קולנוע מוכרים ושאינם מוכרים, על מנת שיציגו את רעיונותיהם לסרט קצר שיעמוד בקריטריונים המתאימים להפקה. לאחר מיון קפדני של עשרות פניות, הופקו במסגרת הפרויקט 4 סרטים קצרים, באורך של 5 עד 8 דקות. במסגרת הפרויקט, היוצרים מציגים את תפיסתם האישית והייחודית למושג 'אימה' ומביאים למסך נקודת מבט חדשנית ונועזת, היוצרת עיבוד חופשי למושגי היסוד ולהגדרות המקובלות של ז'אנר סרטי האימה:


לקוח בסופר נתקל בקופאית חדשה במקום. היא מביעה בו עניין ונראה שאף הוא בה. בסוף היום הוא חוזר לסופר כי הוא שכח את הארנק. לאחר התלבטות (כי אסור להכניס לקוחות אחרי הסגירה), היא מחליטה להכניס אותו. כשהוא נכנס היא מגלה שהוא הגיע בעצם בגללה. הוא מספר לה שהוא מעוניין בה, אבל ישנם דברים שמפריעים לו ובנקודה זו הוא הופך את עורו לפסיכופט שקנאי לה.
עם: גאיה שליטא-כץ, אליה סימן-טוב, מרב פלדי, עדי צעירי
במאי: שי שרף
תסריט: יעל אורון
מפיקה: יערה מרציאנו


עדי, נערה בת 17, המאושפזת אשפוז כפוי, לא יצאה הביתה זה מספר חודשים בשל התקפות של הזיות וחזיונות. היא צריכה לבחור בין סוף שבוע נוסף במוסד הסגור, יחד עם הפסיכיאטר החביב אך המוזר, או חופשה ראשונה בבית עם אביה המאיים. היא מחליטה לצאת הביתה, וכדי להרגיע אותה הפסיכיאטר מצייד אותה בכדורים חזקים. הוריה מזמינים הביתה את שתי חברותיה הטובות. בסוף שבוע זה, בו הבית השקט הופך לזוועה הגדולה ביותר שידעה, עדי תגלה מה מקורם של הסיוטים שרודפים אותה.
עם: אייל שכטר, לוסי דובינצ'יק, סיגל רבינדב, משה ליבר, אורנה שיפריס, דנה לרר
במאי: ליאור חפץ
תסריט: טל אורן


מתוך המדבר האינסופי מגיעים במנוסה לעיירה קטנה גבר ואשה. בחיפושם אחר מקלט הם בוחרים בבית אקראי. בבית, כך הם מקווים, יוכלו לנוח ולתכנן את המשך מהלכיהם. אך לחיים תוכניות משלהם.
עם: עמית משיח, סיגל צפורי
בימוי ותסריט: נטלי דובז'ן וגיא ברמן מכליס


קברן נקלע למצוקה כלכלית והתינוקת הקטנה שלו חולה מאוד וזקוקה בדחיפות לתרופות. ביקור לא צפוי של אורחת מזדמנת משנה את גורל המשפחה.
עם: מוחמד בכרי, ראידה אדון, דניאל צ'רניש, אורסולה וידניג
בימוי ותסריט: עדי רייס
תסריט ע"פ רעיון של חיים פינקסון

קרחת למען התפקיד:
22:00 ונדטה, yes 2/HOT ACTION (נטלי פורטמן).
23:50 הבלש המזמר, HOT סרטים (מל גיבסון).



עוד היום

08:00 פרייז'ר (עונה 5), HOT3 / yes Stars 3 (שלושה פרקים).

09:10 מופע שנות ה-70 (עונה 3), HOT3 / yes Stars 3 (ששה פרקים).

15:00, מה לא ללבוש, BBC Prime.

15:30 אהבה בע"מ, ערוץ 1.
פרק 2.

16:15 עדיין יחד, ערוץ 10.

16:50, מר וגברת סמית', yes 4.


פרק 6.

17:35 בנות גילמור (עונה 6), ערוץ 10.

18:15, כל הנערות האמיתיות, HOT PRIME.
עם זואי דשאנל.

18:35, משחק הדמים, HOT ACTION.
רמבו.

19:44, כולם אומרים אני אוהב אותך, yes 1.
של וודי אלן.

19:55, בחברה טובה, HOT FUN.
עם דניס קווייד, טופר גרייס, סקרלט ג'והנסון.

20:00, שבעת המופלאים, MGM.
עם יול ברינר, ג'יימס קובורן, סטיב מקווין, צ'ארלס ברונסון.


עונה 7, פרק 5.

20:23, היסטוריה של אלימות, yes 4.
של דיוויד קרוננברג.




בכורה. דרמה קומית מוזיקלית אודות ניק, פועל קשה יום, נשוי ואב לשלוש המוצא מפלט מחייו האפורים ברומן עם צעירה ג'ינג'ית פרועה. כאשר הרומן נחשף ניק מגורש מביתו ומשפחתו ונאלץ לחפש את הדרך לתקן את הנזק שגרם ולחזור לביתן וללבן של אשתו ובנותיו. ביים ג'ון טורטורו בכיכובם של ג'יימס גנדולפיני, סוזן סרנדון, קייט ווינסלט, סטיב בושמי, מנדי מור, מרי לואיז פרקר וכריסטופר ווקן.

21:30, בנעליה, HOT DRAMA.
עם קמרון דיאז, טוני קולט.

21:32, בוליווד/הוליווד, HOT סרטים.


סרט העוקב אחר סיפורו המרתק והמרגש של מנחם פיליפ, זמר חסידי, שבגיל 32 ולאחר התלבטויות רבות החליט לחזור בשאלה. הוא התגרש, משפחתו החרדית התנתקה ממנו, והוא נקלע למאבק ארוך על זכויותיו כאב לחמשת ילדיו. לאחר זמן קצר גם ארבעה מאחיו חזרו בשאלה, ומשפחת פיליפ התפצלה. כל אחד מהאחים שחזרו בשאלה התמודד עם התהליך בדרכו, אך כשהאחות הקטנה התמוטטה נפשית והתאשפזה, נחלץ מני לעזרתה, וביסס את מעמדו כציר המרכזי והתומך במשפחה.


עונה 2, פרק 1. עד שלא נראה בעיניים לא נאמין.


פרק 10.


בכורה. מותחן מדע בדיוני המתרחש בבריטניה העתידנית שנתונה למשטר טוטאליטרי המדכא את חופש הביטוי. זהו סיפורו של לוחם חירות המכנה את עצמו V ופועל בדרכים לא שגרתיות הגובלות בטרוריזם כנגד המשטר. כשבאחת מפעולותיו הוא מציל בחורה צעירה ממוות, הוא לוקח אותה תחת חסותו ומנסה להפוך אותה לבת טיפוחיו, בתקווה שתעזור לו בתוכניתו להפלת השלטון. האחים וואשובסקי (מטריקס) הפיקו על פי קומיקס של אלן מור. עם נטלי פורמן (קרחת למען התפקיד, פעם ראשונה), סטיבן ריאה, ג'ון הארט והוגו וויבינג שיובא ממטריקס.


בכורה. כשג'ק סטנפילד (הריסון פורד), הגיע לעוד יום שיגרתי בעבודתו כמנהל אבטחה בבנק, הוא לא ציפה שתוך זמן קצר עולמו יתהפך עליו. לאחר שחבורת שודדים מתוחכמת חוטפת את משפחתו ומאלצת אותו לפרוץ בשבילם את מערכת הביטחון של הבנק, שהוא עצמו תיכנן, ג'ק נאלץ לעשות הכל בכדי להציל את משפחתו ובאותו הזמן גם לנסות ולהערים על השודדים. עם וירג'יניה מדסן, פול בטאני.


בכורה. לוחם חופש אנונימי הידוע בכינוי V משתמש בטקטיקות טרוריסטיות כדי להביא לקץ המשטר הטוטליטרי בבריטניה העתידנית. הוא מציל צעירה מידי המשטרה החשאית, והיא חוקרת על אודותיו ומחליטה לעזור לו במאבקו. האחים וואשובסקי (מטריקס) הפיקו על פי קומיקס של אלן מור. עם נטלי פורטמן, סטיבן ריאה, ג'ון הארט והוגו וויבינג שיובא ממטריקס.


בכורה. סרט הנפשה קומי, גס, חצוף, בלתי מתפשר ועמוס אקשן. אאצ'י וססיפק הן שתי דמויות החיות בעולם עתידני הזוי שהממשל מעודד בו את התושבים לאסוף את הפרשותיהם כדי לייצר אנרגיה. וזאת רק ההתחלה. אחרי כן עוד אנימציה למבוגרים: הסרט ההונגרי השכונה.




עונה 3, פרק 4.

22:45, סטיגמטה, MGM.
עם פטרישה ארקט.

23:00 CSI מיאמי, ערוץ 1.
עונה 4, פרק 22.

23:50, מצחיקונת, ערוץ 10.
עם ברברה סטרייסנד.

23:17, החזאי, yes 1.
עם ניקולס קייג'.

23:20, הבלש המזמר, HOT סרטים.
עם רוברט דאוני ג'וניור, מל גיבסון.

23:45, 13 זאמטי, yes 3..

23:46, אחי, yes 3.
של ועם טקאשי קיטאנו.

1:20, האיש שלא היה שם, yes 3.
של האחים כהן.

1:55, דדווד, HOT3 / yes Stars 3 (שלושה פרקים).
שתי העונות הראשונות מההתחלה בשידור מרתוני, שלושה פרקים ברצף מדי מוצאי שבת. שיהיה שבוע טוב.



3:17, איש מת, yes 3.
של ג'ים ג'רמוש, עם ז'וני דפ.