המסך המפוצל

שתי סדרות וחצי

הרשת מספר אחת באמריקה מציגה חמש סדרות חדשות - אף אחת מהן לא נראית מרתקת במיוחד. העונה החדשה, כתבה שניה

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 19-09-2007
17 תגובות
הרשת החזקה ביותר בארה"ב, CBS, זו שניצחה בשנה שעברה בכלל כמות הצופים ביותר מ-2.5 מיליון צופים בשבוע, עושה את הדבר הצפוי ביותר האפשרי - הולכת על בטוח. אותן שלוש זירות פשע מוכרות, אותם שני גברים וחצי, ורק חמש סדרות חדשות. סולידי. צפוי. קצת מעצבן. עסקים כרגיל.

כשמסתכלים על לוח השידורים החדש, נראה כאילו פשוט לקחו את הלוח החדש של השנה שעברה ונתנו לרובוט לעשות את השיבוצים החדשים, עם כמה שפחות תזוזות או דברים מפתיעים. ככה זה כשאתה מספר אחת.

ואם הכל נראה חדגוני ומשעמם, למה שלא נשחק יחדיו את משחק סיכויי ההצלחה של הסדרות החדשות?

שני (החל מה-24/9/07)
20:00 איך פגשתי את אמא (עונה 3)
20:30 - סדרה חדשה
21:00 שני גברים וחצי (עונה 5)
21:30 חוקי המשחק (עונה 2)
22:00 CSI: מיאמי (עונה 6)



בשנה שעברה נפתח הערב בסיטקום חדש, "הכיתה", שסגר אמנם עונה מלאה, אך לא המשיך לעונה נוספת. הפעם, החליטו ב-CBS בחוכמה לרפד את הקומדיה החדשה, "The Big Bang Theory" בשתי קומדיות ותיקות. הערב ייפתח עם העונה השלישית למעלליהם של מרשל, טד, רובין, לילי ובארני, ימשיך עם הקומדיה החדשה, ואז יתקדם אל העונה החמישית של הקומדיה המיותרת עם הגברים והחצי. בלוק הקומדיות ייחתם בעונתה השנייה של "חוקי המשחק", הקומדיה החדשה המצליחה ביותר בשנה שעברה, שנפתחה כאן אצלנו בשבוע שעבר. ב-22:00 ימשיכו הורשיו וחבריו לפענח פשעים במיאמי השמשית.

צ'אק לורי, היוצר של "שני גברים וחצי", אחראי גם על "תיאוריית המפץ הגדול". לאונרד (ג'וני גלקי, "רוזאן") ושלדון (ג'ים פרסונס, "המשפט של איימי") הם שני שותפים לדירה חנונים, שיודעים הכל - חוץ מאיך להתנהג ליד בחורות. הכל משתנה כשקלי קואקו ("8 כללים פשוטים", "מכושפות") הופכת לשכנתם. הרבה בדיחות גיקים, הרבה בדיחות גיקים-מתנהגים-מוזר-ליד-בנות, הרבה בדיחות מזן הסיטואציות הקומיות. מבחינת משחק סיכויי ההצלחה שלנו, ל"מפץ" יש דווקא סיכויים לא רעים להצליח בקרב חובבי "שני גברים וחצי", והשיבוץ בהחלט יכול לעשות חסד עם סדרה שלא בטוח שתהיה מוצלחת. סיכויי הצלחה: 80%.

שלישי (החל מה-25/9/07)
20:00 NCIS (עונה 5)
21:00 היחידה (עונה 3)
22:00 - סדרה חדשה



יום שלישי של העונה נראה בדיוק כפי שהוא נראה בפתיחת השנה שעברה. שתי סדרות ותיקות וסדרה חדשה אחת עם שם של מילה אחת. בשנה שעברה זה היה "סמית", השנה מדובר ב"קיין". שנה שעברה קיבלנו סדרה על כנופיית שודדים, הפעם זהו איש עסקים. אז קיבלנו את ריי ליוטה, עכשיו אנחנו מקבלים את ג'ימי סמיתס ("הבית הלבן"). בשנה שעברה, היתה "סמית" כישלון חרוץ ובוטלה אחרי שלושה פרקים, מה יעלה בגורלה של קיין? האם גם היא תיפול קורבן לקרב בין "בוסטון ליגל" ב-ABC לבין "חוק וסדר מדור מיוחד" ב-NBC, או שסוף סוף תשתלט CBS גם על המשבצת הזו? במשחק הסיכויים שלנו, אני מהמר דווקא נגד ג'ימי סמיתס, אבל לעולם אין לדעת, בטח לא כשמדובר במשחק של רום וסוכר.

מה שכן, לסדרה יש ארסנל מרשים למדי של כוכבים. זה מתחיל עם סמיתס, כמובן, אבל נמשך עם ריטה מורנו (האחות פיטר מארי ב"אוז"), הקטור אליזונדו הותיק והמוערך (ד"ר פיליפ ווטרס, "שיקאגו הופ"), נסטור קרבונל ("אבודים"), פולי ווקר ("רומא") ואפילו אלונה טל שלנו, שהספיקה להיות מג ב"ורוניקה מארס" וג'ו ב"על טבעי" (וגם ב"הפיג'מות", כמובן). ג'ונתן פרינס ("חלום אמריקאי") הוא אחד המפיקים בפועל של "קיין", מה שכבר מקנה לה נקודת זכות. מעניין לראות איך תיראה "קיין" (שיש המכנים אותה "דאלאס 2007"), במיוחד מול התחרות במשבצת השידור וההיסטוריה הכושלת של CBS בשיבוץ הזה. עוד גורמים שיכולים לעזור הם א. הפנייה לקהל הלטיני, שיכול לאמץ אל חיקו את הסדרה. ב. הפרסום המאסיבי והמעניין שעושה הרשת, שקידמה את הסדרה באמצעות מודעה גדולה במגזין "רולינג סטון", אליה צורפה חפיסה ובה חומר טעימה שמדמה טעם של מוחיטו רום (כמו בסדרה, מן הסתם). סיכויי הישרדות: 55%, בעיקר בגלל התחרות הקשה.

רביעי (החל מה-26/9/07)
20:00 - סדרה חדשה
21:00 מחשבות פליליות (עונה 3)
22:00 CSI: ניו יורק (עונה 4)

ב-CBS החליטו להניח את הז'יטונים שלהם על "Kid Nation", שנפתחת כבר הערב, עוד לפני פתיחת העונה ה"רשמית". מדובר, למעשה, ב"הישרדות" מזן חדש: 40 ילדים בגילאי 8-15 צריכים להסתדר בעיירה במשך 40 יום ללא מבוגרים בכלל. הם אמורים לבשל לעצמם, לעבוד למחייתם, ולנהל את המקום - והכל בעצמם. על פניו, נראה רעיון "עיר הנוער" מעניין ומאתגר. אלא שעוד בטרם שודר אפילו פריים אחד, כבר עלה קול זעקה מצד ארגונים שונים עם טענות לניצול של ילדים תמימים ומסכנים, מה שבטח יתרום להייפ של הסדרה ולנתוני הרייטינג שלה. האם יתנהגו הילדים הזכים כמו הדמויות ב"בעל זבוב"? האם סופר-נני תיאלץ להגיע לשם כדי לחנך כמה מהם? ומה הם סיכויי ההצלחה של "אומת הילדים"? האמת? בכלל לא רעים, להערכתי משהו כמו 90%.



"יריחו", קודמתה במשבצת, בוטלה, למעשה, ולאחר לחץ מאסיבי של הקהל צפויה לחזור למספר מועט של פרקים ב-2008. אם הפעם יחליטו מעריצי הסדרה אשכרה לצפות בה, אולי אפילו נזכה לעונה שלישית, אם כי - הסיכויים קלושים.

בהמשך הערב, העונה השלישית ונטולת-איניגו-מונטויה של "מחשבות פליליות". כזכור, מנדי פטינקין כלל לא הגיע לצילומי העונה החדשה, מבלי לטרוח להודיע לאף אחד. פטינקין נזרק מהסדרה בבושת פנים, כשדמותו תופיע בסצנה אחת אחרונה, אותה היה צורך לצלם ע"י צוות חדש לחלוטין, לאחר שהצוות הנוכחי פשוט לא הסכים לעבוד עם הפרימדונה. מי שיחליף את פטינקין בסופו של דבר יהיה ג'ו מנטניה (אבא של "ג'ואן מארקדיה", וגם טוני השמן, הגרסה הסימפסונית לטוני סופרנו). את הערב תחתום העונה הרביעית של חוקרי המז"פ המצוינים של ניו יורק.

חמישי (החל מה-27/9/07)
20:00 הישרדות (עונה 15)
21:00 זירת הפשע (עונה 8)
22:00 ללא עקבות (עונה 6)

"הישרדות" ו"זירת הפשע" ימשיכו את מאבק הטיטאנים עם "בטי" ו"האנטומיה של גריי" ב-ABC וערב הקומדיות המצליח של NBC. העונה השישית של "ללא עקבות" מחליפה שיבוץ עם "שארק", שעוברת לימי ראשון ב-22:00, ותעניק, כך לדעתם של ראשי CBS, קרב מוצלח יותר מול "אי אר" של NBC.

שישי (החל מה-28/9/07)
20:00 הלוחשת לרוחות (עונה 3)
21:00 - סדרה חדשה
22:00 מספ7ים (עונה 4)

הערב ייפתח וייסגר בדיוק כשם שנפתח ונסגר בעונה שעברה, כשבתווך תחליף סדרה חדשה את "קרוב לבית" המבוטלת. "Moonlight" תעניק לנו שילוב מפתיע, שמעולם לא ראינו בטלוויזיה. ערפד! טוב! שנלחם בפשע! לא, "אנג'ל" לא חוזרת לעונה שישית, לצערנו. את מקומו של הערפד עם הנשמה תופס מיק (אלקס או'לפלין), ערפד שהוא גם בלש פרטי. שאנין סוסאמון היא ה-Sire שלו (בתקווה שלא נגלה מאוחר יותר שזה לא מסתדר מבחינה לוגית), ג'ייסון דוהרינג (לוגאן מ"ורוניקה מארס") יתפקד כמנטור שלו.




הסדרה עברה שלל מהפכות מרגע שנבחרה ע"י הרשת. תסריטה שוכתב מספר פעמים, מהפיילוט שצולם הועפו כמעט כל הקאסט (מלבד הערפד עצמו, שכידוע לא יכול למות), דיוויד גרינוולט ("אנג'ל") גויס ועזב קצת לאחר מכן, והפיילוט המקורי היה אוסף של סצנות, שכל מי שצפה בהן טען שהעסק משעמם יותר מלצפות בקרח נמס - כך שלא הרבה אנשים צפו בפיילוט שישודר בעוד כשבוע וחצי. נותר רק לקוות שהשינויים הרבים יעשו לסדרה רק טוב. ל"Moonlight" לא צפוי עתיד מזהיר ובמשחק ההישרדות שלנו אין לה סיכויים גדולים במיוחד, ועדיין - שישי בערב, קצת אחרי הרוחות של ג'ניפר, לכו תדעו. סיכויי הצלחה: 40%, אולי אפילו פחות.

שבת
20:00 Crimetime Saturday
22:00 Hours Mystery 48

פח הזבל של הטלוויזיה האמריקאית ממשיך לפעול עם שידורים חוזרים ומגזין תחקירים.

ראשון (החל מה-23/9/07)
19:00 60 דקות
20:00 - סדרה חדשה (החל מה-18/10/07)
21:00 פשע מן העבר (עונה 5)
22:00 שארק (עונה 2)

הערב ייפתח עם העונה ה-40(!) של התוכנית הוותיקה, ומשם עוברים ישירות אל הסדרה החדשה האחרונה של הרשת. "Viva Laughlin" הוא חידוש לסדרת המתח / דרמה / מוזיקלית "בלאקפול". את תפקידו של ריפלי הולדן בעל הקזינו השחצן יגלם לויד אוון, שחקן בריטי ותיק יחסית, ואת העזר כנגדו - השוטר שמגיע לחקור את מקרה הרצח - ישחק אריק ווינטר ("לרכוב אל החופש", "ימי חיינו"). במקור היה זה דיוויד טננט ("דוקטור הו" הנוכחי) שהיה השוטר ועשה תפקיד נהדר כפיטר קרלייל. ספק אם ווינטר יצליח להיכנס לנעליים הגדולות של טננט. את השחקן המקורי שגילם את ריפלי הולדן לא ממש חיבבתי, כך שיש סיכוי שאוון דווקא יתעלה על המקור. עוד משתתפים: מלאני גריפית' הותיקה, די בי וודסייד (המנהל ווד בעונה השביעית של "באפי"), מדשן אמיק ("אי אר", "ג'ואי", "פרדי"). יו ג'קמן ("X-מן") מפיק ואף יגיח להופעת אורח מוזיקלית.

ומה אומר משחק הסיכויים שלנו? קשה לדעת. מצד אחד - דרמה מוזיקלית? ב-CBS? מישהו התחלק שם על השכל? מצד שני - ווהו! חידוש ל"בלאקפול" המרנינה. בשורה התחתונה, העסק יקום ויפול על הכישרון המוזיקלי של המשתתפים, ועל פי הביקורות, התוצאה די מאכזבת, ורוב הנאמברים המוזיקליים - האלמנט החשוב בסדרה - פשוט לא עובדים. "המירוץ למיליון" צפויה לתפוס את המשבצת של דרמת המתח המוזיקלית מיד לאחר סיומה (או, לכו תדעו, ביטולה). סיכויי הצלחה: 40%.




הערב יימשך עם העונה החמישית של "פשע מן העבר" וייחתם בעונה השניה של סדרת עורכי הדין עם ג'יימס וודס, "שארק".





עוד בקנה: "", סדרת דרמה על תושבי עיירה בפרבר בשיקגו בשנות השבעים שמעבירים את חייהם בנישואים פתוחים ובמסיבות של חילופי זוגות, שמגלים שגם סגנון החיים הזה אינו פשוט כמו שאפשר לחשוב. מככבים ג'ק דבנפורט ("זיווגים"), ג'וש הופקינס ("פפר דניס"), מולי פרקר ("דדווד"), לאנה פרילה ("בומטאון"), גרנט שואו ("מלרוז פלייס") ועוד.

"" היא קומדיית מיד-סיזן, ולראשונה ב-CBS מדובר בקומדיית סינגל-קאמרה. מסקרן. "הקפטן" עוסקת בכותב הוליוודי שעובר לגור בבית דירות הוליוודי מפורסם, ופוגש שם חבורה של אנשים אקסצנטריים ומיוחדים. מככבים: ג'פרי טמבור ("משפחה בהפרעה"), רקל וולש, כריס קליין ("אמריקן פיי"). יפיק בפועל ג'ון המבורג ("זולאנדר", "ואז הגיעה פולי").

מלבד "המירוץ למיליון", תחזור במיד-סיזן גם עונה חדשה של "כריסטין הישנה". הסדרות שבוטלו או הסתיימו העונה: "סמית" (ששרדה בקושי שלושה פרקים), "בראש פתוח" (ארבעה פרקים), "הכיתה" (עונה אחת), "קרוב לבית" (שתי עונות) ו"מלך השכונה" (תשע עונות).


איך נפלו גיבורים - הסדרות החדשות של NBC