המסך המפוצל

שישי 5/10/07

מה זה השטויות האלה, סודות הנאצים, ניקוי ראש הוא הכרחי, העיר שלנו, סוף שבוע להקות גיטרה. ב-HOT: אבי רוד, מסיבת השכונה של דייב שאפל, שרי בייבי, על סף השיגעון, ציידת העצמות. ב-yes: החיים כחופשה מאורגנת, אהבה ושטויות אחרות, פולטרגייסט.

מאת: yaddo

פורסם: 04-10-2007
40 תגובות
סוף שבוע סודות הנאצים בערוץ ההיסטוריה.
סוף השבוע בערוץ מוקדש למסתורין שמעל הצדדים האפלים ביותר של המשטר הנאצי. מה הקשר בין מיסטיקה ואסטרולוגיה ליסודות הרייך השלישי? כיצד הביאה האידיאולוגיה הנאצית לפיתוח כמה מהעקרונות המדעיים החשובים ביותר של המאה ה-20? מתי תיכנן אדולף היטלר להטיל פצצה גרעינית על העיר ניו-יורק? פירוט של חלק מהתוכניות ניתן למצוא ברשימה עצמה.

עוד היום

13:55, מיקיבו ואני, HOT DRAMA.
של דני בויל.

15:30, הארקטיק מאנקיז בהופעה חיה, MTV.
סוף השבוע בערוץ מוקדש להקות גיטרה (וב-VH1 הוא מוקדש למטאל), ולצד שלל להקות אימו בלתי נסבלות כרומני הכימיקלי, שרלוט הטובה וילד הנשורת, ניתן למצוא גם כמה דברים טובים כמעין זה. מדובר בהופעה של חצי שעה, כך שהיא כנראה זו שצולמה אחרי האלבום הראשון שלהם, והם מעולים בה ברמות מבורכות. למרות שאהבתי אותם עוד לפני כן, אחרי ההופעה הזו הבנתי על מה כל המהומה.



17:30, הרומן שלי עם אנני, MGM.
של ועם וודי אלן.


פרק 5.

18:42, הפי טקסס, yes 2.
קומדיה מטורפת מוצלחת עם סטיב זאן, ג'רמי נורת'ם.

18:55, אמיסטד, HOT DRAMA.
של סטיבן ספילברג.

19:05, כנר על הגג, MGM.

19:51, שם הורד, yes 4.
עם שון קונרי, כריטטיאן סלייטר.

20:10, האלמוני, HOT PRIME.
של לארי צ'ארלס (בוראט, סיינפלד), עם בוב דילן, ג'ף ברידג'ס.

20:22, החיים הפרועים, yes 2.
עם אריק סטולץ, כריסטופר פן, ליאה תומפסון.

20:41, שבלול, yes ישראלי.

20:50 סופו של היטלר, ערוץ ההיסטוריה.
תכנית הבוחנת את האירועים שהובילו להתאבדותו של אדולף היטלר בבונקר בברלין ב-30 לאפריל 1945. מדוע דחה היטלר את הקץ למשך זמן כה רב? האם עדיין היה כשיר לקבל החלטות? התכנית מנסה לענות על שאלות אלו בעזרת ראיונות עם היסטוריונים הבוחנים את עשרת הימים האחרונים בחייו של היטלר, וחשיפת מסמך סובייטי סודי שנתגלה רק לאחרונה ובו פרטים חדשים על שהתרחש בבונקר של הצורר הנאצי.


חלק ב' ומסתבר שאחרון.

21:00 ציידת העצמות, סטאר וורלד.
פרק 22 ואחרון לעונה.

21:00, פולטרגייסט, TCM.
של טובי הופר/סטיבן ספילברג.

21:05, שוב מתאהב (Love Monkey), HOT3 / yes Stars 3.
שידור חוזר. פרק 8.




סרט המעניק הצצה אל אחת התעשיות המכניסות ביותר של העולם התאגידי - החופשות המאורגנות לעובדים. מיהן החברות העושות את הונן מחופשות אלו ועד כמה באמת מעסיק אותן הרצון שלקוחותיהם יבלו? סרט אירוני ועוקצני על תעשיה נטולת נשמה המוכרת לאנשים חלומות, בלי שלאלו יש לב להודות כי הם אינם שווים הרבה.


בכורה. שחקנית תיאטרון צעירה בשם דיאנה (זואי טאפר) עושה את צעדיה הראשונים בעולם התיאטרון הלונדוני של שנות השלושים, ובין אודישן לחזרה גנרלית מוצאת זמן להתאהב במקביל בשני גברים - מחזאי עני ובמאי עשיר. החל מהיום נפצח חודש רומנטיקה בערוץ, שכולל 30 בכורות.


בכורה. שרי, אסירה משוחררת ונרקומנית לשעבר, שואפת לשקם את חייה. מהר מאוד היא מגלה כי חידוש הקשר עם בתה, ההתמודדות עם הסביבה, עם עברה ועם החזרת חייה למסלולם קשים הרבה משתכננה. עם מגי ג'ילנהול.

21:40 עידן ההי-טק של היטלר, ערוץ ההיסטוריה.
האם ייתכן כי בימי המשטר הנאצי האפל הופקה גם תרומה חיוביות למדע? התכנית בוחנת את ההישגים המדעיים אליהם הגיעה גרמניה בעידן היטלר, שיש להם השלכה על החיים כיום: מדענים נאצים היו הראשונים להוכיח קשר ישיר בין עישון למחלת הסרטן, גילוי טכנולוגיית ה-Hi Fi נולד עקב רצונו של היטלר להעצים את שידורי התעמולה המסיתים שלו, לקראת סוף מלחמת העולם השנייה בגרמניה פותחו מטוס הסילון וכסא המפלט הראשונים, ומדענים גרמנים המציאו את מיקרוסקופ האלקטרונים, אך פיתוח זה זכה דווקא להתעלמות מצד השלטון הנאצי.


בכורה לסרט התעודה המוזיקלי הכי כיפי ומצחיק ביקום. מישל גונדרי (המלך) עוקב אחרי דייב שאפל (המלך) כשהוא אוגר את חבריו ההיפ-הופרים וקהל למסיבת שכונה ללא פרסום בפאתי ברוקלין. מניית החברים חושפת חלום רטוב לחובבי ההיפ הופ האיכותי: בין היתר קניה ווסט, מוס דף, טאליב קוואלי, קומון, אריקה באדו, ג'יל סקוט והרוטס (המלכים). כמו כן לראשונה מזה שבע שנים עולים הפוג'יז להופעה משותפת על במה אחת. צפיתי בסרט פעמיים, בקולנוע ובדוד, וקשה לתאר עד כמה שונות היו שתי החוויות. הדרך הטובה ביותר לצפות בסרט היא בווליום גבוה, ורצוי עם חבר'ה.



21:50, האוס, HOT3 / yes Stars 3.
שידור חוזר. פרק 8.


עונה 2, פרק 6.

22:00, יס, yes 3.
עם ג'ואן אלן, סם ניל.

22:00, ג'ארהד, HOT ACTION.
של סם מנדז, עם ג'ייק ג'ילנהול.

22:00, המבט + מסילה 29, HOT PRIME.
שניים ברצף של ניקולס רוג. זהו חודש במאים בערוץ, מה שאומר שמדי ערב משודרים שני סרטים מאותו במאי, ובסופי השבוע שישי ושבת מוקדשים לאותו במאי. הפעם זהו רוג כאמור. בשבועות הבאים: רומן פולנסקי, ניל ג'ורדן ורוברט אלטמן.


בכורה. דרמת מתח תקופתית המתרחשת באזור מניטובה המושלגת, בקנדה של אמצע המאה ה-19. בחורה צעירה ומבוהלת בשם אן מגיעה יום אחד למצודת משטרה מרוחקת ומדווחת כי הרגה את בעלה. בעוד היא כלואה בתא מעצר, שוטר מקומי מתחיל לחקור את הפרשה. אט אט נחשפים סיפורה האמיתי של אן ויחסיה המעורערים עם בעלה, גבר שיכור ואלים שלקח אותה מבית יתומים ונשא אותה לאישה בגיל צעיר. מאחר שביתו לא היה גמור, הוא גר עמה באוהל לצד אחיו ג'ורג', צעיר טוב לב שהתאהב באן אך היה חלש מכדי להגן עליה. הביקורות אהבו, אבל החשוב מכל הוא שקרוליין דברנה האהובה, היא ג'יי מוונדרפולז, מככבת (ועוד בעירום).




תוכנית מערכונים חדשה של הפיג'מות. כמו במקרה הסיטקום העלוב והנחשל קוויקי, גם כאן ישודרו שלושה פרקים שאחריהם יוכלו הצופים להצביע באתר של קשת אם ירצו שתמשיך. מן הסתם הפעם גם יהיה יותר כישרון בעניין.

22:30 לחזות את העתיד: המשטר הנאצי, ערוץ ההיסטוריה.
קיימת תזה לפיה עליית המשטר הנאצי נחזתה בנבואות שהחלו בתקופת התנ"ך והמשיכו לאורך אלפי שנים, עד לעליית אדולף היטלר והרייך השלישי לשלטון בגרמניה. התכנית חוקרת את שורשי הנאציזם המצויים במיתוסים גרמניים ואריים, ביסודות על-טבעיים, במיסטיקה ובאסטרולוגיה.

22:55, לוליטה, TCM.
גרסת סטנלי קובריק.

23:10, אשן כשאמות, HOT DRAMA.
עם קלייב אוון, ג'ונתן ריס מאיירס, שרלוט רמפלינג.


שידור חוזר. פרק 7.

23:41, ואת אמא שלך גם, yes 3.
של אלפונסו קוארון.

0:00, מטרה קשוחה, HOT ACTION.
אחד מהסרטים הטובים הבודדים בכיכובו של ז'אן קלוד ואן דאם, וזאת הודות לבמאי, ג'ון וו.

0:55 התוכנית הנאצית להפצצת ניו יורק, ערוץ ההיסטוריה.
היסטוריון התעופה דיוויד מיירה חקר ב-20 השנים האחרונות פרוייקטים גרמנים סודיים. בין תגליותיו - תוכנית נאצית שטנית להטיל על העיר ניו-יורק פצצה רדיואקטיבית. בסוף שנת 1944 היו בעלות הברית קרובים להנחיל מפלה קשה על גרמניה הנאצית. היטלר החליט להשתמש בכל דרך אפשרית כדי למנוע כניעה ללא תנאי. על רקע זה רקמו המפקדים הנאצים הבכירים את פרוייקט 'מפציץ אמריקה' בו ישתמשו ב'נשק הפלא' של היטלר. התוכנית הנאצית מעולם לא יצאה לפועל, אולם היא הייתה אמיתית לגמרי. סרט זה חושף את פרטי התוכנית הסודית המהווה חלק חשוב בהיסטוריה העולמית.