המסך המפוצל

אורות ליל שישי, עונה 2, פרק 5

הפרק שודר ביום שישי האחרון, 2/11/07

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 06-11-2007
5 תגובות
אחת הטענות שנשמעה כלפי העונה הנוכחית, גם אצלנו, היתה שכל הסיפור של "לנדרי הרוצח" והרומן שלו עם טיירה היה לא אמין ולא הולם את רוח הסדרה. אישית, אף פעם לא חשבתי ככה, ובפרק הנוכחי התפתח הסיפור הזה בצורה יפה מאוד, כשאביו של לנדרי מבין שבנו שיקר לו וניגש לדבר עם טיירה, מה שמוביל לפרידה הבלתי נמנעת ולדמעות המפתיעות שלאחר הפרידה. מעניינת גם ההקבלה הלא טבעית בין הפרידה הזאת לבין הדברים שאומר מאט לג'ולי, שסותמים את הגולל, כנראה, על מערכת היחסים ביניהם. כל הכבוד למאט שאמר לה את הדברים הללו. איזו דמות מקסימה.

ואם כבר מאט, אהבתי את סדרת החינוך שאריק טיילור העביר אותו ואת סמאש, החל מארוחת הערב המשולשת, שהסתיימה בכישלון, דרך הספסול של שני שחקני המפתח, וכלה בהסכמה של שניהם לחזור להיות BFF. בכלל, אריק היווה חלק חשוב בפרק, כשנאלץ להתמודד עם חוסר החשק של אשתו אחרי החזרה שלו הביתה, ועם העייפות שלה אחרי הלידה.

אבל אין ספק שהרגע החזק ביותר בפרק התרחש בעלילת מכסיקו. כבר בפרק שעבר אהבתי את הכיוון שהסדרה לקחה, עם ג'ייסון שמחליט לעשות ניתוח מסוכן, טים שנוסע איתו כדי לשמור עליו ומבקש מליילה שתבוא לעזור לו למנוע מג'ייסון לעבור את הניתוח המסוכן. ההתערבות שניסו השניים לעשות לו על היאכטה כמעט הסתיימה באסון, כשג'ייסון הבהיר להם שאין לו בשביל מה לחיות אם הוא לא יכול ללכת, ובעקבות הדברים הללו החליט לקפוץ למים - סצנה אדירה, מפתיעה וסוחפת. לרגע חשבתי שהוא באמת החליט לשים קץ לחייו, אבל כמעט מייד הגיעה ההתפכחות, השחייה, והסצנה המקסימה על החוף. מאוד אהבתי את ההתנהגות של ריגינס בכל הסיפור הלא קל הזה. יופי של קו עלילה. יופי של פרק, בסיכומו של דבר. ציון: 9.