המסך המפוצל

דקסטר, עונה 2, פרק 7

הפרק שודר אמש, יום א\', 11/11/07

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 12-11-2007
37 תגובות
כמו מנצח על תזמורת - כאילו היה שופן באייפוד של דב - הצליח דקסטר להיות צעד אחד לפני כמעט כולם בפרק הזה, לתזמר אותם לצרכיו. כך עשה דקס לאנג'ל, למסוקה, לסוכן המיוחד פרנק לאנדי ולשאר החוקרים, כשהדליף לתקשורת את "המניפסט של שוחט המזח", מסמא את כולם ברמזים מוטעים, מעכב אותם בצורה מתוחכמת (עד שלאנדי ואחותו עלו עליו); כך הוא עשה גם לדואקס, בפעם הראשונה כשהזין אותו במידע שגוי על מקרה הרצח השבועי, גורם לאב החורג התמים להיות חשוד ברצח, ולאחר מכן כשנגח בו, יצא ממשרדו בנינוחות, והותקף לעיני כולם, גורם למריה להעיף אותו משם לאלתר.

אלא שבחייו של דקסטר יש אדם נוסף, שבמקום לרקוד לצלילי החליל שלו, מתזמר את המנצח. ליילה, ששורפת את הדירה שלה ברגע הקריטי ביותר - אותו רגע בו דקסטר עלול לחזור לזרועותיה של ריטה, אחרי הכל. כל החלקים בפרק שהיו קשורים לעניינים הללו היו מבריקים, כרגיל. אבל...

אם יש בעיה בעונה השניה של "דקסטר", הרי שהיא מתנקזת לעלילת המשנה שעוסקת בחיי האהבה של דב. כן, היה נחמד הסיפור הזה עם שופן. גם היה נחמד שהוא התקשר לת'מה המרכזית של הפרק (לאנדי מתמרן את דב כדי שתזרוק את הבחור איתו יצאה - ככה לפחות הרגישה העלילה הזאת), אלא שמשהו שם נראה לי קצת תלוש. רומן בין לאנדי לדב? גם לא נראה לי כל כך נכון, גם נראה שהרציונל לכך שדב זרקה את הבחור מחדר הכושר לא הגיוני ולא כל כך עובד, וגם מדובר בקו העלילה שעשוי הכי פחות מעניין לאורך כל העונה הזאת. ממש פספוס, לטעמי, בהתחשב במטעמים שהיו לנו בגזרת דב בעונה הראשונה. ועדיין, פרק טוב בסדרה מעולה. ציון: 9.