המסך המפוצל

גיבורים, עונה 2, פרק 8

הפרק שודר שלשום, יום ב\', 12/11/07. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 14-11-2007
17 תגובות
איזה פרק מצוין. יתכן שאם הפרק הזה היה פותח את העונה, חלק ניכר מהביקורות השליליות לא היה קיים, וגם בריחת הצופים המאסיבית לא היתה מתרחשת, ובכל זאת, אהבתי את העובדה שהפרטים הללו נחשפו רק בפרק הזה. אז קיבלנו תשובות לכמה מהשאלות הבוערות - מה גרם לאיבוד הזיכרון של פיטר? מה הקטע של אל? מה נסגר עם ניקי / ג'סיקה? למה ניית'ן רואה דמות מיסתורית במראה? - וקיבלנו על הדרך פרק נהדר. מה רע?

כמעט הכל עבד בפרק. אהבתי את הדינמיקה בין אל לפיטר (ועל הדרך את המשחק של קריסטן בל, שהצליחה להיות שונה כמעט לגמרי הפעם מדמותה כורוניקה מארס), את המפגש בין אדם לפיטר ואת הכוח המגניב של אדם. לקראת סיום, גם קיבלנו סצנת אקשן לא רעה של אל וההאיש מהאיטי נגד אדם ופיטר.



במישור אחר, היה מעניין לגלות על האישיות הנוספת של ניקי / ג'סיקה (וסצנת ההתחלפות במראה היתה נפלאה) והסיפור שבו די.אל לא מת בעצם בעונה שעברה היה עשוי טוב, עד הרגע בו נאלצו להרוג אותו בכל זאת, כי הרצח שלו ע"י מישהו סתמי ללא מניע של ממש היה קצת דבילי. מה שכן אהבתי זה את הניסיון של משפחתה של ניקי לחיות חיים נורמליים כסוג של "משפחת סופר-על" (די.אל אפילו משתמש בכוח שלו ככבאי כדי להציל מישהו משריפה), אלמנט שלא ממש ראינו עד כה בסדרה. אצל "אלחנדרו" ו"מאג'ה" נחשפנו לרגע גילוי הכוח ההרסני של מאיה וקיבלנו סצנה אחת מצמררת של מוות בחגיגות החתונה, אבל לא באמת גילינו מידע שלא ידענו קודם לכן. לפחות העיסוק בשתי הדמויות הללו היה מועט הפעם.

בסך הכל יופי של פרק, להוציא כמה אירועים זניחים. ציון: 9.